همچنین ببینید

واکنشهای رایج دیگران در مورد ام اس

واکنشهای رایج دیگران در مورد ام اس

افراد مبتلا به ام اس همواره از بابت واکنش دیگران نسبت به بیماری خود نگران هستند. این نگرانی باید با کنار آمدن با واکنشهای رایج دیگران در مورد ام اس جایگزین شود. راهکارهای لازم برای کنار آمدن با این موضوع در بستر جمع خانواده و دوستان با افراد غریبه متفاوت است. در صورتی که راهکارهای لازم در این زمینه را بیاموزید سازگاری با واکنش های دیگران راحت تر خواهد بود.

 سرگیجه

سرگیجه یکی از علائم شایع ام اس است. مبتلایان به ام اس ممکن است احساس سرگیجه یا عدم تعال داشته باشند. خیلی کمتر اتفاق می افتد که بیماران احساس کنند خود و اطراف آنها در حال چرخش است. ( شرایطی معروف به  vertigo یا چرخش به دور).


این علایم به دلیل ضایعات یا مناطق آسیب دیده در مسیرهای پیچیده می باشد که ورودی های بصری، مکانی و ورودی های دیگری که برای تولید و حفظ تعادل لازم است را هماهنگ می کنند.


شرایط دیگری که موجب سرگیجه می شود شامل التهاب گوش میانی و تومورهای خوش خیم عصب آکوستیک است که گوش و مغز را به هم متصل می کند. به منظور درمان مؤثر سرگیجه، شناخت علت آن مهم است. معمولا داروهای اختلالات ضد حرکت در رفع این علائم تأثیر گذارند. در صورت داشتن سرگیجه آزار دهنده یا طولانی مدت با تیم بهداشتی خود مشورت کنید. در موارد سخت تر یک دوره کوتاه مدت کورتیکواستروئید تجویز می شود.