همچنین ببینید

واکنشهای رایج دیگران در مورد ام اس

واکنشهای رایج دیگران در مورد ام اس

افراد مبتلا به ام اس همواره از بابت واکنش دیگران نسبت به بیماری خود نگران هستند. این نگرانی باید با کنار آمدن با واکنشهای رایج دیگران در مورد ام اس جایگزین شود. راهکارهای لازم برای کنار آمدن با این موضوع در بستر جمع خانواده و دوستان با افراد غریبه متفاوت است. در صورتی که راهکارهای لازم در این زمینه را بیاموزید سازگاری با واکنش های دیگران راحت تر خواهد بود.

 تأثیر نقاشی بر کاهش استرس در ام اس

بسیاری از افراد، چه مبتلا به ام اس باشند و چه نباشند، دچار استرس می شوند. هنگامی که عدم تعادل بین خواسته های مطرح شده از شما و توانایی شما در پاسخگویی به این خواسته ها وجود داشته باشد، ممکن است دچار استرس شوید. این می تواند به معنای مهلت تعیین شده در محل کار، مشکلات خانوادگی یا سازگار شدن با شرایط جدید زندگی مانند تشخیص MS شما باشد. امروزه مطالعات زیادی مبنی بر تأثیر نقاشی بر کاهش استرس انجام گرفته است و نتیجه بیان می کند که نقاشی می تواند استرس فرد را کاهش دهد. داشتن مقداری استرس لزوماً بد نیست و هر از گاهی احساس اضطراب یا نگرانی امری طبیعی است. با این حال، استرس طولانی مدت یا بیش از حد می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و ممکن است علائم MS را بدتر نشان دهد. یادگیری مدیریت استرس خود به گونه ای که زندگی با بیماری ام اس را بدتر نکند، قسمت مهمی در کنترل وضعیت شماست.

هنر و نقاشی به عنوان روش های عالی برای کاهش استرس شناخته شده اند. در واقع، به همین دلیل یک رشته کامل به نام Art Therapy وجود دارد که می تواند به بهبود نسبی ام اس کمک کند. زمانی که کودکان، نقاشی می کشند و کارهای دیگری انجام می دهند، می توانید ببینید چگونه این کار باعث آرامش و شادی آن ها می شود. بزرگسالان غالباً برای تسکین استرس به هنر یا نقاشی نمی پردازند اما این روش می تواند برای بیشتر افراد معجزه کند. نقاشی کمک می کند تا ذهن شما از موقعیت های استرس زا دور شود.

خلق یک اثر هنری روش عالی برای از بین بردن عوامل استرس زا از ذهن شما در زندگی است. هنگام خلق، قسمت متفاوتی از مغز خود را درگیر می کنید و می توانید گرفتار آن چه در حال خلق آن هستید، باشید. حتی اگر 45 دقیقه وقت هنری داشته باشید، به شما امکان می دهد از منظر تازه تری به مشکلات نزدیک شوید.

نقاشی کشیدن می تواند شبیه مدیتیشن باشد

همه مطلع هستند که مدیتیشن به افراد کمک می کند افکار منفی خود را پاک کند. هنر و نقاشی نیز می تواند به شما در انجام همان کار کمک کند. وقتی در خلق کردن اثر خود غوطه ور می شوید، مغز شما از کانون شارژ می شود. در واقع می تواند به کاهش استرس و بهبود توانایی شما برای مقابله با مواردی که در اطراف شما اتفاق می افتد، کمک کند.

نقاشی کشیدن نوعی مراقبت از خود است

گاهی اوقات استرس زمانی بیشتر می شود که افراد مبتلا، مراقبت از خود را فراموش کنند. اگر هر روز حتی چند دقیقه وقت بگذارید و به کشیدن طرحی اختصاص دهید، کمی به مغز خود فرصت می دهید تا آرام شود. در پایان، شما لذت را در خلق اثر خود پیدا خواهید کرد.

نقاشی برای رفع استرس

طرح کشیدن شبیه نگه داشتن یک دفتر خاطرات تصویری است. شما می توانید هر آن چه را که احساس می کنید، بکشید. بعضی از افراد از کشیدن اشکال لذت می برند و برخی دیگر ممکن است حیوانات یا صحنه های دیگری را ترسیم کنند. سطح مهارت شما مهم نیست، شما فقط می توانید آن چه را که احساس می کنید در کتاب طراحی کنید. این یک روش درمانی است و به شما در از بین بردن استرس ناشی از ام اس کمک می کند.

رنگ آمیزی

کتاب های رنگ آمیزی دقیق یکی دیگر از روش های شگفت انگیز برای از بین بردن استرس ناشی از ام اس است. می توانید آن ها را برای افراد در هر سنی پیدا کنید و اغلب الگوهای پیچیده ای دارند که شما را مجبور به تمرکز می کنند. این عمل به شما کمک می کند تا راحت باشید و به مهارت اضافی زیادی احتیاج ندارید.

نقاشی الماس یک شکل کاملاً محبوب از هنر معرق است که شبیه دوخت متقاطع است. شما می توانید یک کیت نقاشی الماس خریداری کنید که دارای تمام نیازهای شما باشد و رزین های الماس درخشان کمی را روی یک بوم با یک تصویر از پیش چاپ شده بچسبانید. این یک کار کاملاً آسان و جذاب است و برای افراد بسیاری مناسب است. وقتی کار را تمام کردید، یک اثر هنری زیبایی خواهید داشت که می توانید آن را به دیوار خود آویزان کنید.

پیشنهاد ویژه : در دوره آنلاین نقاشی سیاه قلم (نیمه خصوصی) ثبت نام کنید

رنگ آمیزی اعداد

اگر مهارت یا تجربه فنی در نقاشی ندارید، رنگ آمیزی اعداد روش عالی برای ساختن یک نقاشی است. به شما یک بوم با اعداد داده می شود که در آن رنگ های خاصی را نقاشی می کنید. این یک روش سرگرم کننده برای شروع نقاشی حیوانات یا اشکال دیگری است که شاید نمی دانید چگونه بدون الگو آن ها را بکشید. هنگامی که تمرین کردید، بعداً می توانید خلاقیت های خود را نقاشی کنید.

یک ژورنال رویایی داشته باشید

ایده دیگر این است که از رویاهایتان یک ژورنال تهیه کنید. این ها می تواند رویاهایی باشد که هنگام خواب می بینید یا چیزهایی است که هنگام بیداری تصور می کنید. می توانید صحنه هایی از رویاهای خود را ترسیم کرده و آن ها را در کتابچه ای متشکل از کاغذ بازیافتی نگه دارید تا از بار محیطی بکاهید. شاید شما یک کپشن یا چند جمله بنویسید تا بعداً بتوانید رویا را به یاد بیاورید. این روشی مؤثر برای کاهش استرس در ام اس است.

زندگی با بیماری ام اس فرد را تحت فشار قرار می دهد و از طرفی زندگی امروزه بسیار فعال است و مردم دائماً تحت فشار هستند تا کارهای بیشتری انجام دهند. بین کار، فرزندان و بیماری، سعی کنید وقتی را برای نقاشی کشیدن کنار بگذارید. این امر به کاهش استرس روزانه شما بسیار کمک می کند. وقتی هنری را به زندگی خود اضافه می کنید، به ذهن خود فرصتی می دهید تا آرام شود و قدرت خلاقیت خود را بر روی چیزی متمرکز کند. این به پاک کردن افکار منفی کمک می کند تا بتوانید با ذهنی تازه به مشکلات زندگی حمله کنید. هنر یکی از بهترین هدیه هایی است که می توانید به خودتان دهید.

اثرات نقاشی کشیدن

نقاشی کشیدن علاوه بر کاهش استرس می تواند فواید دیگری برای افراد مبتلا به ام اس داشته باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • فعالیت مغز را گسترش می دهد

نقاشی به طور طبیعی سمت راست مغز را فعال می کند اما تجزیه و تحلیل آن مربوط به سمت چپ مغز است. با نقاشی کشیدن می توانید از مغز خود بیشتر کار بکشید تا ذهنی بازتر داشته باشید.

  • تقویت کننده حافظه

نقاشی ذهن را از طریق تجسم مفهومی و اجرای آن تیز می کند، علاوه بر این، مهارت های حافظه را تقویت می کند. برخی از افراد مبتلا به ام اس دچار مشکلات شناختی می شوند و حافظه آن ها کم کم رو به کاهش می رود،  از این رو برای تقویت حافظه استفاده از هنر پیشنهاد می شود.

  • مهارت های حل مسئله و حرکتی را افزایش می دهد

همان طور که یک هنرمند به طور مفهومی می اندیشد تا هنگام نقاشی راه حل های مختلفی برای زندگی به وجود آورد، آن ها از مهارت های تفکر انتقادی استفاده می کنند. در طول فرآیند، آن چه یک هنرمند تصور می کند، ممکن است به دلیل محدودیت های رنگی یا نتایج غیر منتظره ای که در هنگام اجرای هنری رخ می دهد، تکامل یابد. یافتن راه حل به ایجاد مهارت های مهم حل مسئله کمک می کند. مهارت های حرکتی مانند دست زدن به مسواک باعث افزایش تحرک در دست ها و انگشتان می شود. مهارت های حرکتی ظریف که یک نقاش ایجاد می کند، به ایجاد میانبرهای ذهنی کمک می کند که مغز در زندگی روزمره پیاده سازی می کند. از این رو این تأثیر نقاشی کشیدن باعث بهبود وضعیت افراد مبتلا به ام اس می شود.

  • رشد عاطفی را پرورش می دهد

رهایی احساسات از طریق آثار هنری برای بسیاری از افراد تجربه مفیدی است. هنگامی که یک فرد احساسات خود را از طریق کارهای هنری خود بیرون می کشد، می تواند عوامل مؤثر در خلق و خوی مختلف را ارزیابی و درک کنند. تجربه با اشکال مختلف نقاشی به فرد کمک می کند تا درک کند که چه عواملی باعث ایجاد احساساتی مانند شادی، غم، عشق یا عصبانیت می شود. نقاشی اغلب نوعی ترمیم از طریق بیان احساسی انتزاعی است.

  • نگرش خوش بینانه را تحریک می کند

نقاشی محیطی آرام و باز فراهم می کند که در آن برای کشف خلاقیت خود احساس امنیت می کنید و رویکردی خوش بینانه تر به زندگی خواهید داشت. پاداش ایجاد یک اثر هنری جذاب که دیگران آن را نیز تحسین می کنند، به فرد احساس غرور می دهد که به افزایش عزت نفس کمک می کند و افراد را به رسیدن به مهارت های جدید ترغیب می کند.

نقاشی به سلامت روان در هر سنی کمک می کند و برای شروع آن هرگز دیر نیست. نقاشی می تواند به ایجاد روحیه شاد نه تنها در فرد مبتلا به ام اس، بلکه در افراد اطراف آن ها نیز کمک کند.

با توجه به متن، نقاشی کشیدن یکی از مؤثر ترین راه ها برای کاهش استرس و افزایش روحیه در افراد مبتلا به ام اس می باشد. از این رو وقت آن است که برگه و قلم خود را آماده کنید و هر آن چه می خواهید، ترسیم نمایید.

دیدگاه‌ها


  • علی محبوبی
    34 ماه پیش

    نفس نقشی و عقل نقاشی
    طبع گردی و عشق فراشی
    درمان تمام بیماری ها درطبیعت هست فقط باید آن هاراپیدا کرد.