وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: خستگي
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
سلام
من خیلی خسته میشم چی بخورم تا بدنم احساس خستگی نکنه؟
[quote='rahaei' pid='243903' dateline='1343639794']
سلام
من خیلی خسته میشم چی بخورم تا بدنم احساس خستگی نکنه؟


دوست عزیز خستگی چزئی از علائم بیماریمونه که باید به فاصله های کوتاه استراحت کنیم و وعده های غذائی را به مقدار کم و تعداد دفعات زیاد بخورید و همچنین داروی ریتالین خیلی در کاهش خستگی مفیده و همچنین از گرم شدن بدنتون جلوگیری کنید.

منم صبحا اصلا جون ندارم به زور تکون ميخورم معمولا هم خواب ميمونمconfused ولی کافيه فقط بلند شم ديگه بيحال نيستمagreement2
منم هر روز صبح احساس خستگی نمی کنم ولی بعضی روزا خیلی خسته میشم و بدنم درد می کنه
مثل امروز صبح داشتم از درد میمردم مخصوصا سر و گردنم خیلی درد می کرد
یکم استراحت کردم خوب شدم.
ورزش درمانی و رفتار درمانی موثرترین راههای درمان عارضه خستگی مزمن است


پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک تحقیق که بر روی ۶۴۰ بیمار صورت گرفته است نشان می دهد ، روشهای ورزش درمانی و رفتار درمانی موثرترین راههای درمان عارضه خستگی مزمن شناخته شده اند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، ورزش درمانی و رفتار درمانی همچنین بهینه‌ترین روشهای درمان از لحاظ هزینه هستند.

دانشمندان نمی دانند که دلیل بروز عارضه خستگی مزمن چیست، اما تصور می رود که ۲۵۰ هزار نفر در بریتانیا از آن رنج می برند.

از جمله آثار عارضه خستگی مزمن، خستگی مفرط، عدم تمرکز، ضعف حافظه، درد ماهیچه ها و مفاصل و همچنین بی نظمی در خواب هستند.

نتیجه اولیه تحقیقات پژوهشگران که سال گذشته انتشار یافت حکایت از آن دارد که رفتار درمانی شناختی (یعنی تغییر دید و آگاهی مردم نسبت به علائم بیماری خود) و ورزش درمانی افزایشی (با افزایش تدریجی میزان فعالیت ورزشی) موثرترین روشهای درمان عارضه خستگی مزمن بوده اند.

اما گروهی از بیماران از این نتیجه تحقیقات راضی نیستند و می گویند برخی شیوه های درمانی سنتی که به بیماران آموزش می دهند در چهارچوب محدودیتها زندگی کنند، شیوه هایی بهتر و امن تر هستند.

با این حال، هزینه روشهای ورزش درمانی و رفتار درمانی و همچنین بار مالی آنها برای دستگاه تامین اجتماعی بریتانیا، بسیار کمتر از هزینه های برخی درمانهای سنتی دیگر است.

پل مک‌کرون، استاد دانشگاه لندن، و مایکل شارپ، استاد دانشگاه اکسفورد گفته اند که اکنون مشخص شده که ارائه جدی‌تر ورزش درمانی و رفتار درمانی توسط نهاد تامین اجتماعی بریتانیا مقرون به صرفه است و این شیوه های درمانی باید برای افرادی که از عارضه خستگی مزمن رنج می برند توسعه یابند.

اما پیتر اسپنسر، مدیر یک سازمان خیریه بزرگ بیماران دچار خستگی مزمن، می گوید حق انتخاب بیماران را نباید به دلیل صرفه جویی مالی محدود کرد.
با سلام خدمت دوستان عزیزم
یکی از دوستام ایمایلی در رابطه با خواص مخلوط عسل و دارچین برام فرستاده که برایم جالب بود یکی از خواص اون در رابطه با خستگی هست با این توضیح:
از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

بقیه مطلب رو پیوست کردم اگه دوست داشتین بخونین.
البته بگم که در مورد درستی این مطالب اطلاعی ندارم.(به هر حال ما در عصر انفجار اطلاعات بسر میبریم)
ولی من همیشه خسته هستم، روز به روز هم داره بیشتر میشه، حس می کنم این بیماری روی قوای جسمانی به شدت تاثیر داره و قدرت بدن را کاهش می ده.
منم بعضی روزا بدون اینکه هیچ کار خاصی انجام بدم خسته میشم..نمیدونم چرا...confused2
سلام
نمی‌دونم اين مطلبی که از طریق ايميل بدستم رسیده تا چه حد درست باشه. ولی مطمئنم ضرری نداره و امیدوارم بدردتون بخوره.

بینی شما قسمتهای راست و چپ دارد که هر دو قسمت برای تنفس تان بکار میروند، اما در حقیقت دو سوراخ بینی شما متفاوتند و شما میتوانید این تفاوت را حس کنید. حفره سمت راست بینی، نشانگر خورشید و حفره سمت چپ نشانگر ماه است.
وقتی سردرد دارید، سعی کنید که حفره سمت راست بینی تان را ببنیدید و برای تنفس کردن تنها از حفره سمت چپ استفاده کنید. خواهید دید که بعد از پنج دقیقه سردرد شما خوب خواهد شد.
اگر احساس خستگی میکنید، برعکس اقدام فوق را عمل کنید. حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و تنها از حفره سمت راست بینی تان تنفس کنید. بعد از مدتی احساس میکنید که خستگی شما برطرف شده است.
حفره سمت راست بینی شما به گرمی مربوط است و لذا براحتی گرم میشود این درحالی است که حفره سمت چپ بینی تان به سردی مربوط میباشد.
تفریباً همه خانم ها از حفره سمت چپ بینی شان تنفس میکنند، بنابراین با سرعت بیشتری خنک میشوند. اما بیشتر پسر بچه ها با بینی سمت راستشان نفس میکشند .

آیا توجه کرده اید که وقتی از خواب برمیخیزید، کدام حفره بینی تان سریعتر تنفس میکند؟ اگر از حفره چپ تندتر تنفس میکنید، شما احساس خستگی دارید. بنابراین حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و برای تنفس از حفره سمت راست خود استفاده کنید، خواهید دید که بسرعت احساس شادابی میکنید.
دوست من مستمراً سردرد بدی داشت و مکرراً به دکتر مراجعه میکرد و این سردرد باعث شده بود که حتی نتواند براحتی مطالعه کند و شبها نیز چنین سردردی را حس میکرد .

او مکرراً قرص های مسکن میخورد اما موثر نبود. تا اینکه تصمیم گرفت از راه تنفس، سردرد خود را بهبود ببخشد. حفره سمت راست بینی اش را بست و سعی کرد از حفره سمت چپش تنفس کند. او مشاهده کرد که در کمتر از یک هفته سردردش بهبود یافت لذا این تمرین را برای مدت یکماه بعد هم ادامه داد. چنین تمرینی برای تنفس کردن و بدون استفاده از قرص های شیمیایی تجربه شده ومفید بوده است.
(2012/08/12, 06:18 PM)arezooo82 نوشته است: [ -> ]منم بعضی روزا بدون اینکه هیچ کار خاصی انجام بدم خسته میشم..نمیدونم چرا...confused2

سلام
بخشی از این خستگی بدون دلیل طبیعیه یعنی مربوط میشه به بیوریتم بدن اصولا 4 تا بیوریتم اصلی در بدنمون داریم و یه تعداد فرعی هم هست که خیلی مهم نیستن.
بیوریتم انرژی فیزیکی(23 روزه) ، بیوریتم احساسات(28 روزه) ،بیوریتم قدرت فکری(33 روزه) و بیوریتم حس ششم(33 روزه) اصلی ترین بیوریتم ها هستن.
وقتی سیکل بیوریتم انرژی فیزیکی در سطح مینیمم قرار داره بدون دلیل احساس خستگی داریم و وقتی که در ماکزیمم باشه خیلی سرحال و پرانرژی هستیم .
برای اطلاعات بیشتر و دریافت رایگان بیوریتم خودتون میتونین در صورتی که تاریخ دقیق تولدتون رو دارین به سایت راز چهارفصل مراجعه کنین.
(ww.raze4fasl.com)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24