وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: خستگي
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
به نظرم این خستگی از نوع دیگه ایه چون من شروع به کار می کنم بعد یکهو تمام انرژی ام تمام می شه و بدنم شروع می کنه به لرزیدن به طوری که لرزش عضله هام رو حس می کنم و اینکه تمرکزم را هم از دست می دهم. حتی نمی تونم کنترل دستهام رو هم در اختیار خودم داشته باشم. یعنی اگه بخوام یه کار حساس رو با دستهام انجام بدم مطلقا نمی تونم باید یه کمی استراحت کنم لرزش بدنم قطع بشه دوباره برگردم سر کارم. نمی دونم شما هم اینجوری می شید یا ففط من اینجوری ام. آخه هر اتفاقی که برام می افته فکر می کنم طبیعیه همه همین طورن.confused2
من هم بعد از كمى فعاليت احساس خستگى زيادى ميكنم كه اگر فعاليتم رو ادامه بدم منجر به درد و لرزش در عضله ها و سرگيجه ميشه ، با دكترم كه در اينمورد مشورت كردم گفت كه خستگى جزئى از بيمارى شماست و ما راه حلى براش نداريم بايد با اين خستگى كنار بياى و البته توصيه كرد كه ورزش سبك و مداوم ميتونه به اين موضوع كمك بكنه و در كنار اين توصيه هميشه تاكيد داره كه بدنم حتى چشمهايم رو زياد خسته نكنم
(2011/10/13, 08:33 PM)paeeze نوشته است: [ -> ]من از کارای فیزیکی خسته نمیشم برعکس با فعالیت های مغزی زیاد خسته میشم باید 9 ساعت بخوابم تا مثل اولش بشم.
جدیدا اینطوریم!

چیکار کنم؟
من به کم خوابیدن نیاز دارم.

با سلام
مغز بطور عادی بیش از بیست درصد انرژی بدن رو مصرف میکنه شما که کار فکری میکنین که دیگه به مراتب بیشتر.
اصولا خستگی بدن رو بدون خواب و فقط با استراحت میشه جبران کرد ولی برای خستگی مغز حتما نیاز به خواب هست.
بین 7 تا 8 ساعت خواب برای افراد بالغ لازمه البته نمیشه بطور قطعی برای یه فرد خاص این رو تجویز کرد این یک مقدار میانگین هست و نیاز اقراد به خواب متفاوته مثلا ادیسون (مخترع بزرگ) فقط روزی 4 تا 5 ساعت میخوابید و بعد کاملا سرحال بود و تو آزمایشگاهش کار میکرد ولی انشتین حتما میبایست روزانه بیش از 10 ساعت خواب بره تا بتونه کار کنه.شما هم هر چقدر احتیاج دارین بخوابین و نگران الگوهای خواب دیگران که کمتر از شما خواب میرن نباشین.اگه بیخوابی یا کم خوابی رو به خودتون تحمیل کنین دچار مشکلات بیشتری میشین.برای استفاده ی بهینه از وقتتون هم میتونین از اصول مدیریت زمان استفاده کنین تا به همه کارهاتون برسین .
من که دیگه دارم دیونه میشم!!!!!!صبح خسته!عصر خسته!شب خسته!یعنی چی باباکو اون شادابی و انرزی قبل!!!sad2angry2حاضر نیستم قرص بخورم بخاطر خستگی
یه نکته ای درباره خواب هست همیشه زیاد خوابیدن یا مدت زمان خواب بعدش رفع خستگی نمیاره، یعنی نمیشه گفت اگه یکی 12 ساعت خوابید بعدش حتما سر حال و شاداب هست، تو خوابیدن نکنه خیلی مهم کیفیت خوابه که معمولا بهش توجه نمیکنیم، مثلا زیاد غذا خوردن یا چه چیزی خوردن قبل خواب دوش گرفتن و حتی یه چیزای مثل محلی که توش میخوابیم منظور همون تخت یا تشک نوری که توش میخوابیم و خیلی چیزای کوچیک بزرگ دیگه میتونه خواب رو بد یا خوب کنه، شاید یه چیز کوچیک مثل تیک تاک ساعت باعث شه شما خواب بدی رو داشته باشین، خواب بد در نهایت منجر میشه به کسلی و خستگی کلافه کننده روز بعد، اینم یادمون نره که خوده خوابیدن هم واسه بدن انرژی بره و اینطور نیست که در خواب تمام بدن در حال استراحت باشه،

درباره خستگی در طول روز هم یه روش هست که میشه اجرا کرد، در طول روز قبل از خسته شدن به مدت 10 دقیقه دراز بکشیم و بدون اینکه به چیز خاصی فکر کنیم چشم ها رو ببندیم و بدن رو در راحت ترین حالت ممکن رها کنیم، این روش از چندین ساعت خوابیدن هم بهتر نتیجه میده به شرط اون که در موقعی که استراحت میکنیم به چیزی فکر نکنیم ، مثلا وای سالن و جارو نزدم غذا چی درست کنم فردا رئیس و چجوری بپیچونم واه واه واه شهین جون ندید پدید رفته یه گردنبند خریده ببین چجوری به همه نشون میدها البته این روش رو نمیشه هر جایی پیاده کرد

میشه تقلبم کرد با آمورل خستگیتو در آوردwink2
ولی خدایی من این روزها خیلی خسته میشمconfused
زود خسته میشم به کنــــار، کمر درد دارم همیشه. بشینم، کمرم درد میگیره، بخوابم، کمرم درد میگیره، سر پا هم که می ایستم کلا خشک میشه بدنم.
یه کم که با دستام کار میکنم کند میشه ینی دیگه نمیتونم تند حرکتشون بدم، سنگین میشه.
راه که میرم زود چشمم تار میشه و پام سنگین میشه و باید آروم راه برم تا بهتر شه.
اینا رو به دکتر جون نگفتم چون میترسیدم یه چی بگه دلمو خالی کنهconfused

مرضی جان قرصای متنوعی واسه کاهش درد و خستگی و ضعف وجود داره ویتامین های گروه ب- گاباپنتین -آمورل(آمانتادین هیدروکلراید)-پرگابالین-.....
که با توجه به شرایط مریض واسش تجویز میکنن
مثلا من ویتامین ب1 و پرگابالین استفاده میکنم
با دکترت حتما مشورت کن عزیزمBlush

برای آرام ساختن، رفع و کاهش استرس و اضطراب، تقویت اعصاب، رفع خستگی و تنش و به آرامش رسیدن به توصیه های زیر عمل کنید:
۱٫ - خوردن طالبی، کاهو، شربت گل گاوزبان، سیر، روغن شاه دانه، روغن ماهی، عناب، سیب، اسفناج، جو دوسر، پسته برای آرام ساختن و کاهش استرس و رفع اضطراب توصیه می شود.
۲٫ - ۱۰۰ گرم ریشه شیرین بیان را با ۳۰۰گرم عناب نیم کوب کنید و با ۲۵۰ گرم گل بابونه، ۷۰۰ گرم گل گاوزبان و ۲۵۰ گرم اسطوخودوس مخلوط نموه و روانه ۱ قاشق غذاخوری از آن را در ۴ لیوان آب دم کرده و میل نمایید.
۳٫ - نعناع ناراحتی های عصبی را برطرف می کند.
۴٫ - میخک ضعف اعصاب را درمان می کند.
۵٫ - موز تاثیر خوبی در تامین رشد و تعادل سیستم اعصاب دارد.
۶٫ - گاوزبان آرام کننده اعصاب است.
۷٫ - دم کرده برگ رازیانه: ۳۰ گرم برگ رازیانه را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت ده دقیقه دم کنید . این دم کرده مقوی اعصاب بوده و هضم غذا را سریع می کند .
۸٫ - بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت میکند .
۹٫ - اسطوخودوس برای معالجه ضعف اعصاب مفید است .
۱۰٫ - هویج و پیاز را با هم بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید داروی موثری برای درمان بیماریهای عصبی ،‌امراض کلیوی و همچنین جوان کننده پوست است.
۱۱٫ - قهوه برای مبتلایان به بیماری قلبی و عصبی ضرر دارد اما قهوه دردهای عصبی را درمان می کند.
۱۲٫ - جهت رفع دردهای رماتیمسی و عصبی ضماد سیر بسیار موثر است.
۱۳٫ - سنبل الطیب (علف گربه) در رفع ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است.
۱۴٫ - دم کرده برگ ریحان معالج سردردهای میگرن و عصبی است.
۱۵٫ - برای رفع دردهای عصبی شربت پیاز بهترین دارو است شربت پیاز به این صورت تهیه می شود: ۱۰۰ گرم پیاز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط کرده و بپزید تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روی آن بریزید و بگذارید که جوش بزند تا قند حل شود سپس آنرا صاف کنید و در یخچال قرار دهید .
۱۶٫ - در برنج ماده ای بنام اوریدین Oridine وجود دارد که خاصیت ضد التهاب عصبی را داراست .
۱۷٫ - عناب خستگی شدید را برطرف می کند.
۱۸٫ - برای رفع خستگی پس از کار روزانه از حمام شاه پسند استفاده کنید بدین منظور مقدار ۲۰۰ گرم برگهای گیاه را در دولیتر آب ریخته و حرارت دهید تا به جوش آید سپس آنرا روی چراغ برداشته و بگذارید مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد بعد آنرا صاف کرده و در وان حمام بریزید و برای مدت ۲۰ دقیقه در آن دراز بکشید تا خستگی عضلات برطرف شود .
۱۹٫ - خوردن سیب یبوست را برطرف می کند و برای خستگی مفرط مفید است.
۲۰٫ - برای رفع خستگی و آرامش چند قطره روغن اسطوخودوس را در وان آب گرم ریخته و برای مدت یکربع ساعت در آن دراز بکشید .


خسته نباشین Smile (16)
سلام
هر چند کاهو برای رفع خستگی خوبه ولی افراد ام اس اونو مصرف نکنن چون خیلی سرده و سردی برای افراد مبتلا به ام اس مضره.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24