امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات : 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین آب‌میوه‌ها برای سلامتی
#1
بهترین آب‌میوه‌ها برای سلامتی



--------------------------------------------------------------------------------

چه کسی از خوردن یک لیوان بلند آب‌میوه خنک لذت نمی‌برد. خوش‌رنگ و شیرین است و درعین‌حال برای سلامتی‌تان نیز مفید است؛ اما با این وجود برخی رژیم شناسان بیان داشته‌اند که در دریافت آن‌ها زیاده‌روی نکنید. این مقاله به شما در تمییز تفاوت بین آب‌میوه‌ها کمک می‌کند.
--------------------------------------------------------------------------------


[تصویر:  1119316241252152192639511412401242162835.jpg]


بهترین انتخاب: آب سبزیجات

نوشیدن آب سبزیجات یک راه آسان برای افزودن مواد مغذی گیاهی به برنامه غذایی‌تان به شمار می‌رود. لیکوپن موجود در آب گوجه‌فرنگی خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. آب چغندر فشارخون را پایین می‌آورد. آب سبزیجات پالپ‌دار نیز مملو از فیبر است که می‌تواند در کنترل گرسنگی کمک‌کننده باشد و تمام این فواید با دریافت آن‌ها حاصل می‌شود. آب سبزیجات در مقایسه با آب‌میوه‌ها قند و کالری کمتری دارد اما سدیم آن نیز بالا است مگر این که انواع کم سدیم آن انتخابتان باشد.



معمای آب میوه 100 درصد خالص
آب میوه خالص بدون هیچ نوع شیرینی افزوده چطور؟ این نوشیدنی به ظاهر بی‌گناه همواره بحث‌برانگیز بوده است. در اینکه آب میوه واقعی غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری است بحثی وجود ندارد؛ مشکل این است که آب میوه 100 درصد خالص نیز می‌تواند به طور طبیعی مملو از قند و کالری باشد. یک فنجان خالص آب میوه می‌تواند به اندازه برخی آبنبات‌ها یا شکلات‌ها قند داشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصین توصیه به محدود کردن دریافت آب میوه به میزان یک لیوان در روز دارند

[تصویر:  14770225112102002263948246231171481384144.jpg]


انتخاب خوب: آب انار


چنانچه شما بخواهید دریافت تنها یک لیوان آب میوه در روز را رعایت کنید، مطمئناً دوست دارید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ بنابراین اجازه دهید به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام آب میوه بیش‌ترین مواد مغذی را در هر جرعه فراهم می‌سازد. آب انار در بالاترین ردیف لیست بهترین آب میوه‌ها قرار می‌گیرد. این آب میوه نیز قند و کالری بالایی دارد اما حاوی میزان فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها است این ترکیبات به بهبود عملکرد مغزی کمک کرده و در برابر سرطان نیز نقش دفاعی ایفا می‌کند. در یک مطالعه دریافت روزانه یک لیوان آب انار عود سرطان پروستات را کاهش داد.



انتخاب خوب: آب تمشک آبی (بلوبری)


ترکیبات موجود در تمشک آبی در حفظ سلامت مغزی کمک کننده‌اند. محققین در یک مطالعه کوچک به بررسی اثر آب تمشک آبی بر حافظه بزرگسالانی با دامنه سنی 70 تا 79 سال پرداختند که دچار زوال حافظه مرتبط با سن بودند. افرادی که به مدت 12 هفته دو و نیم لیوان آب تمشک آبی دریافت کرده بودند در مقایسه با آن دسته از افرادی که نوشیدنی غیر از آب میوه نوشیده بودند بهبود معناداری در یادگیری و تست‌های حافظه‌شان حاصل شد؛ بنابراین در جهت بهبود سلامت مغزی آب تمشک آبی را انتخاب کنید.



انتخاب خوب: آب گیلاس

به نظر می‌رسد که برخی آب میوه‌های خانواده توت‌ها در کنار تامین مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها خواص ضدالتهابی نیز دارند. با توجه به نتایج یک مطالعه اخیر، نوشیدن آب گیلاس قبل و بعد از تمرینات ورزشی دردهای عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد.


[تصویر:  1013673738423914993911722659619222207.jpg]

آب آلو

یکی دیگر از درمان‌های قدیمی سنتی در مورد آب آلو است و مدت‌های طولانی است که برای بهبود یبوست توصیه می‌شود. نقش موثر آن در درمان یبوست به دلیل میزان بالای فیبر آن است و درعین‌حال حاوی یک ملین طبیعی به نام سوربیتول است. مزایای آب آلو به همین جا ختم نمی‌شود. آب آلو مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، آهن و پتاسیم نیز می‌باشد.



انتخاب خوب: آب انگور قرمز

مطالعات نشان داده‌اند که آب انگور قرمز در سلامت قلبی مفید است. آب این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی به نام فلاوونوئید رزوراترول است. نکته مهم این است که آب انگور قرمز باید از کل انگور تهیه شود، دانه‌ها، پوست و تمام حبه انگور.

[تصویر:  223102051721152019422617513189161144418559.jpg]



آب پرتقال چطور؟


آب پرتقال یک جزء اصلی صبحانه است اما آیا این آب میوه پرطرفدار ارزش دریافت هر روزه را دارد؟ خبر خوب این است که آب پرتقال غنی از ویتامین C است که نقش واضحی در تقویت سیستم ایمنی ایفا می‌کند. آب پرتقال شیرین نشده نسبت به آب انگور یا آب میوه‌های خانواده توت کالری کمتری دارد؛ اما به طور کلی آنتی‌اکسیدان‌های کمتری نیز نسبت به آن‌ها دارند.



آب هویج: ضروری برای آقایان!

آب هویج در میان سایر نوشیدنی‌ها و آب میوه‌ها بهترین گزینه برای آقایان است زیرا باعث می‌شود آن‌ها در طول روز خستگی و کسالت احساس نکنند. شاید برای همه ما عادت شده است که بهترین آب میوه برای صبحانه آب پرتقال است اما دانشمندان در جدیدترین یافته‌های خود نشان دادند آب هویج نیز در صبحگاه می‌تواند باعث شود تا فرد روز خوبی را به دور از هرگونه خشم، عصبانیت و کم حوصلگی تجربه کند. آب هویج به دلیل دارا بودن کالری کم و فیبر زیاد باعث کاهش وزن نیز خواهد شد و سیستم ایمنی بدن آقایان را بسیار قوی خواهد کرد. آب هویج منبعی از ویتامین c، کلسیم، A و ویتامین B است که حتماً باید در برنامه‌ی غذایی آقایان گنجانده شود.



آب میوه‌های خانواده توت‌ها در کنار تامین مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها خواص ضدالتهابی نیز دارند. با توجه به نتایج یک مطالعه اخیر، نوشیدن آب گیلاس قبل و بعد از تمرینات ورزشی دردهای عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد


کودکان و آب‌میوه


بیشتر کودکان آب میوه دوست دارند اما آکادمی متخصصین اطفال آمریکا (AAP)، راهنمای دقیق و مشخصی را برای میزان دریافت آب‌میوه در کودکان تعیین کرده است. AAP برای کودکان کوچک‌تر از 6 سال دریافت بیش از نصف لیوان از آب میوه خالص در یک روز را توصیه نمی‌کند. برای سنین 7 تا 18 سال میزان توصیه شده یک لیوان در روز است.

چنانچه کودک شما میل به دریافت بیش از یک لیوان آب‌میوه در روز دارد، آن را رقیق کنید؛ در واقع با اضافه کردن آب کالری موجود در آن بسیار کم خواهد شد.



میوه را به شکل تازه و کامل آن دریافت کنید

متخصصین تغذیه بر این عقیده‌اند که بهترین جایگزین برای آب میوه خوردن تمام میوه است؛ بدین شکل فیبر و مواد مغذی افزون‌تری از گوشت میوه تامین می‌شود. برخلاف آب میوه، دریافت میوه به شکل کامل آن، همچون پرتقال یا توت تازه در کنترل گرسنگی نیز کمک کننده است.
 تشکر شده توسط : mahdie , مریم۷۲ , اميدوار , Dani - Sara , ساناز66 , paeazan , تنها , عمومهربان , mahdiye1989 , مریییم , برگ 7 , omid_nejad , elhamtanha , محسن گرامي , همراز
#2
نازلی عزیز مرسی از اطلاعات مفیدتونicon_question
اما درمورد آب هویج ،
آیا درمورد خستگی ناشی از ام اس هم پاسخگو هست؟
واینکه فقط سیستم ایمنی بدن آقایان رو قوی میکنه؟ خانوم ها چطور؟
خدایا شکرت....
 تشکر شده توسط : مریییم , نازلی
#3
این درسته که اب اناناس کورتون طبیعی داره؟!
 تشکر شده توسط : mahdiye1989 , نازلی , محسن گرامي
#4
مریم جان بله همینطوره ،
بعضی از گیاهان خواصی شبیه به کورتون دارند بدون اینکه عوارض کورتونها رو داشته باشند .
گیاهانی که خواص کورتونی و ضد التهابی از خودشون نشون میدهند عبارتند از:
آناناس، بومادران، جوشانده پوست سیب زمینی، ریشه سیب زمینی، ریشه سنبل الطیب، دانه اسفرزه، میوه سپستان، جوشانده شاه پسند، جوشانده خشک بابونه، علف چای، کاه مکی، زردچوبه، چوب چینی، روئینه، بذر کرفس، زعفران و ریشه گیاه شیرین بیان و کندر و . . .
خدایا شکرت....
 تشکر شده توسط : برگ 7 , نازلی , elhamtanha , همراز
#5
[color=#0000CD]نازلی عزیز مرسی از اطلاعات مفیدتونicon_question
اما درمورد آب هویج ،
آیا درمورد خستگی ناشی از ام اس هم پاسخگو هست؟
واینکه فقط سیستم ایمنی بدن آقایان رو قوی میکنه؟ خانوم ها چطور؟


خواص شگفت انگیز آب هویج

[تصویر:  213681861576321379247215253105931801364054.jpg]

آیا می‏دانید که یک لیوان آب هویج (۲۴۰سی سی)، بیش از ۸ برابر نیاز روزانه‏ی افراد به ویتامین A را تامین می‏کند؟!

ویتامین A برای رشد اندام‏ها به‏خصوص استخوان‏ها لازم و ضروری است. همچنین برای حفظ قدرت بینایی خیلی مهم است.

اینکه از قدیم گفته می‏شد خوردن هویج باعث می‏شود بهتر ببینید، صحیح است، زیرا کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلات بینایی مثل شبکوری می‏شود.

اسفناج نیز دارای مقدار زیادی ویتامین A است. مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می‏آورد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است.

ویتامین A همچنین برای ماداران باردار و جنین خیلی مهم است. ( البته خانم‏های باردار درمورد مصرف آب هویج باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا دریافت اضافی ویتامین A ممکن است باعث بروز ناهنجاری های جنینی شود.)

هر چند که ویتامین A برای حفظ سلامت بدن خیلی ضروری است، ولی باید در حد متعادل مصرف شود، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی و سایر مشکلات سلامتی می‏شود.

* ویتامین C

آب هویج همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین C است. یک لیوان آب هویج، ۳۵ درصد ویتامین C مورد نیاز در روز را تامین می‏کند.

ویتامین C دارای نقش‏های متعددی در بدن است، از جمله برای ساخت کلاژن ( نوعی پروتئین غیرمحلول) در غشاهای موکوسی، پوست، استخوان‏ها و دندان‏ها ضروری است. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است.

نوشیدن مخلوط آب هویج با آب توت فرنگی یا پرتقال یا لیمو یا کیوی، تمام ویتامین C مورد نیاز روزانه ی شما را تامین می‏کند، بدون اینکه نیاز به دریافت مکمل ویتامینی داشته باشید.

* پتاسیم:

آب هویج، مقادیر خوبی از پتاسیم را دارد. یک لیوان آب هویج، ۱۰ درصد نیاز روزانه‏ی بدن به پتاسیم را تامین می‏کند.

پتاسیم برای حفظ تعادل الکترولیت‏ها و سطح‏ مایعات در سلول‏های بدن لازم است. همچنین در انقباض ماهیچه‏ها و انتقال پیام بین سلول‏های عصبی نقش دارد.


کمبود پتاسیم در بدن، اثرات بدی به همراه دارد، مانند هیپوکالمی، آکنه (جوش)، گرفتگی عضلات، خشکی پوستو افزایش کلسترول خون.

نوشیدن مخلوط آب هویج با آب کرفس یا شلغم، مقادیر زیادی پتاسیم را به بدن شما می‏رساند.

البته باید توجه داشت، کسانی که مبتلا به بیماری‏های کلیوی هستند، باید از مصرف مقادیر زیاد پتاسیم خودداری کنند، زیرا برای کلیه‏هایشان خیلی مضر است.



* کالری:



آب هویج یک نوشیدنی بسیار کم کالری است. یک لیوان آب هویج کمتر از ۸۰ کالری دارد. لذا برای کسانی که رژیم لاغری دارند، مفید است.

آب هویج با دارا بودن کالری کم و مقادیر زیادی ویتامین و املاح ضروری، در مقایسه با یک نوشیدنی مغذی پرکالری، نوشیدنی مطلوبی برای شما خواهد بود.

برای ورزشکاران و وزنه برداران، مقدار کالری آب هویج را می‏توان با مخلوط کردن آن با ماست، شیر، بستنی یا پودرهای پروتئینی افزایش داد.


* کلسیم:


یک لیوان آب هویج تا ۶ درصد نیاز روزانه به کلسیم را تامین می‏کند.


دریافت مقادیر کافی کلسیم در برنامه غذایی روزانه، خیلی مهم است. رشد و ساخت استخوان‏ها و دندان‏ها در بدن وابسته به کلسیم است، خصوصا رشد بدن در بچه‏ها.

ویتامین D نیز برای جذب کلسیم لازم است.

کلسیم نیز همانند پتاسیم، برای انتقال پیام‏های عصبی، حرکت و انقباض عضلانی لازم است.

مخلوط آب هویج با آب بروکلی یک منبع خوب کلسیم به شمار می‏رود.

همچنین مخلوط کردن آب هویج با ماست، یک دسر مطلوب کلسیمی را به وجود می‏آورد.


(2014/08/16, 08:55 PM)مریییم نوشته است: این درسته که اب اناناس کورتون طبیعی داره؟!


برای افزایش جذب کورکومین از آب آناناس تازه یا عصاره آن "حاوی ماده موثر بروملین" استفاده می شود .کورکومینات قوی ترین شکل کورکومین است که با مخلوط کردن زرد چوبه و لیموترش به دست می آید .
 تشکر شده توسط : elhamtanha , همراز
#6
آب کوجه فرنگی.شیر موز .چون سرشار از کورتون و ویتامین هستن . برای ام اسی ها خوبهicon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_question
 تشکر شده توسط : mahdiye1989 , همراز
#7
نازلی عزیز و سایر دوستان
متشکرم از اطلاعاتی که در خصوص ابمیوه ها به خصوص ابمیوه های کورتون دار در اختیار ما قرار دادید.
حداقل با استفاده از اینها نیازهای بدن رو جبران کنیم...icon_questionicon_questionicon_question
تو که یک گوشه ی چشمت غم عالم ببرد
حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد...
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  لواشک چه فایده ای برای بدن دارد؟ نازلی 4 37,175 2016/07/20, 06:32 PM
آخرین ارسال: سها
  با مصرف خرما سلامتی خود را تضمین کنید شفا یافته 5 13,895 2016/03/31, 06:27 PM
آخرین ارسال: ali2000
  خواص میوه ها در یک نگاه mojtaba2iran 13 9,383 2015/06/23, 08:20 AM
آخرین ارسال: f.amini
  خواص پودر کربن گیاهی برای بدن نازلی 0 3,597 2014/06/08, 02:56 PM
آخرین ارسال: نازلی
  خاصیت پوست میوه نازلی 1 1,840 2014/04/09, 07:48 PM
آخرین ارسال: spring
  خواص میوه به ، برگ و دانه به earth 3 138,251 2013/12/30, 12:17 AM
آخرین ارسال: سمیرا67
  درباره میوه تمشک و خواص آن chipchip 9 7,308 2013/09/14, 09:06 AM
آخرین ارسال: Arezu Esmaeili
  روغن ماهی برای افسردگی وترمیم اعصاب آسیب دیده نازلی 6 6,139 2013/09/13, 12:37 PM
آخرین ارسال: شيدا رها
  کندر؛ گیاهی برای آرامش و تقویت حافظه نازلی 4 4,162 2013/08/07, 03:52 PM
آخرین ارسال: رامنا
  اندر خواص میوه کاکتوس نازلی 0 2,446 2013/05/13, 06:33 PM
آخرین ارسال: نازلی



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان