امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات : 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رب گوجه فرنگی.. ضد آفتاب طبیعی
#1
Smile 
تغذیه > موادغذائی - همشهری آنلاین
محققان دانشگاه نیوکاسل و منچستر دریافتند که استفاده از رب گوجه‌فرنگی در رژیم غذایی روزانه، راهکار مناسبی برای محافظت پوست در برابر اشعه‌های مضر ماوراء بنفش است.
طی این تحقیق که بر روی دو گروه 10 نفره انجام شد به 10 نفر اول، روزانه 10 گرم روغن زیتون و 55 گرم رب گوجه‌فرنگی داده شد و به 10 نفر دیگر تنها روغن زیتون داده شد.
پس از سه ماه نمونه‌های پوستی گروهی که علاوه بر روغن زیتون گوجه‌فرنگی مصرف کرده بودند، نشان داد که پوستشان 33 درصد بیشتر نسبت به آفتاب‌سوختگی مقاومت کرده است.
– شهره فرجی:
محققان طی این بررسی همچنین دریافتند مقدار پروکلاژن پوست - مولکول ساختاردهنده پوست - در این گروه بیشتر شده بود.
آن‌ها دریافتند، زمانی که گوجه‌‌فرنگی پخته می‌شود نسبت به زمانی که خام است مقدار بیشتر و غلیظ‌تری از آنتی‌اکسیدان لیکوپن را داراست.
این گروه از محققان معتقدند که لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی، رادیکال‌های آزاد را که توسط تابش اشعه UV بر روی پوست تشکیل می‌شوند، خنثی می‌کند. رادیکال‌های آزاد موجب ایجاد سرطان و پیری زودرس می‌شوند.
با این حال پژوهشگران هشدار می‌دهند که بهتر است به گوجه‌فرنگی به عنوان یک افزودنی مفید و نه یک جایگزین برای کرم ضد‌آفتاب نگریسته شود.

www.naturalnews.com
امارضا ممنونم که من رو طلبیدی به زیارتت اومدم وکلی با شما حرف زدم love28
 تشکر شده توسط : پروانه , najva , naz.gigili , blue sky , parastoo joon , نازلی , SSA , MFhealth
#2
ممنون واقعا جدید بود خواص جعفری و میدونستم و امتحانشم کردم این و نه اما متاسفانه رابطه ام با گوجه خوب نیست اما رب تو غذا عالیه حالا نمیدونم باز همین نتیجه رو بده یا نه؟icon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_questionicon_question
در این خاک, در این خاک
در این مزرعه ی پاک
به جز عشق, به جز مهر
دگر بذر, نَکاریم...!
 تشکر شده توسط : Hasty
#3
رب گوجه های خارجم یه چیز دیگست!Smile (16)

اینا که ما مصرف میکنیم پر افزودنی و رنگه,واقعا باورتون میشه یه ذره رب این همه غدا رو قرمز کنه؟!!!!!angry2

حالا بیایم به صورتمون رب بمالیم!


به خود آی,خود تو جان جهانــــــی...













 تشکر شده توسط : Hasty
#4
(2012/02/06, 09:34 PM)Hasty نوشته است: آن‌ها دریافتند، زمانی که گوجه‌‌فرنگی پخته می‌شود نسبت به زمانی که خام است مقدار بیشتر و غلیظ‌تری از آنتی‌اکسیدان لیکوپن را داراست.
من فکر میکردم.هر چیزی خامش بهتره.confusedنگو گوجه فرنگی برعکسهevilgrin0039.gif


من عاشــق غذاهای نارنجیمlove28love28love28
اگر بدانيد مردم چقــدر به ندرت فکـر مي کنند
هيچ گاه از اينکه درباره ي شما چه فکـر مي کنند
نگــران نمــي شويــد . . .
 تشکر شده توسط : blue sky , parastoo joon , Hasty
#5
برای دریافت لیکوپن گوجه فرنگی پخته بخورید

[تصویر:  86055946016757447673.jpg]

مطالعات زیادی نشان داده است که افراد با خوردن مقادیر زیادی گوجه فرنگی، کمتر به حملات قلبی و سرطان هایی مثل سرطان پروستات، سینه، ریه، معده، لوزالمعده، روده ، دهان و گردن مبتلا می شوند. البته این گفته به این معنا نیست که شما در هر وعده غذایتان گوجه فرنگی بخورید.

گاهی اوقات پختن مواد غذایی باعث کاهش ویتامین ها یا سایر مواد مغذی موجود در آنها می شود ولی در مورد گوجه فرنگی این مطلب صدق نمی کند و گوجه فرنگی پخته بهتر از گوجه فرنگی خام است.

بسیاری از رنگدانه های گیاهی* مفید موجود در میوه ها وسبزی ها، (آنتی اکسیدان ها) می باشند که بدن ما برای ترمیم سلولهای تخریب شده توسط رادیکالهای آزاد، به این مواد نیاز دارد.

لیکوپن** موجود در گوجه فرنگی، یک آنتی کسیدان قوی می باشد که خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می دهد. همچنین از تبدیلLDL- کلسترول مضر در بدن بهLDL اکسیده ( که در سرخرگ ها پلاکت ایجاد می کند ) ، جلوگیری کرده و بدینوسیله از حملات قلبی پیشگیری می کند.

خواص آنتی اکسیدانی لیکوپن از آفتاب سوختگی نیز جلوگیری می کند.

اگر شما گوجه فرنگی را به صورت خام مصرف کنید، قسمت اعظم لیکوپن آن، به دلیل هضم نشدن ، از بدن دفع می شود. عمل پختن ، دیواره سلولی گوجه فرنگی را شکسته و باعث می شود لیکوپن در دسترس بدن قرار گیرد و بیشتر جذب شود. بهترین منابع آن شامل: سس گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی کنسرو شده می باشد.

لیکوپن در سایر سبزیجات و میوه های رنگ روشن مثل هندوانه و گریپ فروت سرخ نیز وجود دارد. شاید شما از خوردن گوجه فرنگی خام لذت بیشتری ببرید. البته گوجه فرنگی خام نیز منبع خوبی ازویتامین هایAوB، فیبر و املاح است و کالری کم و مزه خوبی دارد.

اما شما نباید همیشه فقط یک نوع میوه یا سبزی بخورید. توصیه می شود انواع مختلفی از میوه ها و سبزی ها را بخورید که منابع خوبی از ویتامین ها و املاح هستند و جهت تنظیم اعمال بدن ، مفید و ضروری می باشند.

*phytochemicals

**lycopene
 تشکر شده توسط : مـه ســـا , naz.gigili , فرناز , SSA , ساغر , Hasty , MFhealth
#6
من فکر کردم باید بمالیم به صورتمون!

آیا رب آماده خیلی از نظر خاصیت با رب خانگی تفاوت داره؟
اگه واقعا اینطوره از سال دیگه خودمون رب درست کنیم.
فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین
 تشکر شده توسط : Hasty
#7
(2012/02/07, 07:44 AM)SSA نوشته است: من فکر کردم باید بمالیم به صورتمون!

آیا رب آماده خیلی از نظر خاصیت با رب خانگی تفاوت داره؟
اگه واقعا اینطوره از سال دیگه خودمون رب درست کنیم.
بله که داره,از اساتید میکروبیولوژی بپرسید تا دلایل علمیش رو بگنsmiling

مامان منم به این نتیجه رسیده که خودمون درست کنیم.



به خود آی,خود تو جان جهانــــــی...













 تشکر شده توسط : Hasty , SSA
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درمانهای طبیعی گلو درد نازلی 0 1,577 2017/10/07, 12:49 AM
آخرین ارسال: نازلی
  خواص کاسنی و آندیو( کاسنی فرنگی) yummy 5 11,678 2014/12/02, 06:42 PM
آخرین ارسال: نازلی
  خواص گوجه فرنگي mojtaba2iran 14 10,985 2014/05/14, 02:04 PM
آخرین ارسال: mahdiye1989
  خواص انواع توت (توت فرنگی ، توت سفید و..) نازلی 6 5,228 2014/02/10, 10:59 PM
آخرین ارسال: (reihane(raz
  خواص نخود فرنگی pariya 6 4,320 2013/08/04, 06:56 PM
آخرین ارسال: نازلی
  گوجه‌سبز با دنیایی از خاصیت earth 3 7,506 2013/05/13, 07:15 AM
آخرین ارسال: chipchip
  خواص تره‌فرنگی tanha 2 3,156 2012/06/12, 12:20 PM
آخرین ارسال: # پریسا #



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

علت بوجود آمدن بیماری ام اس چیست