وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: زنان و خصوصیات آنها
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
زنها تا خصوصیت بدی رو تویه خودشون نبینن هیچوقت به زبون نمیارن
پس اگه میگن چاقیم حتما چاقن


زنان در برابراسترس حساس‌تر هستند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


يک متخصص روانپزشکي در خصوص راهکارهاي مقابله با استرس گفت: استفاده از سيستم‌هاي حمايتي کارشناسان و مشاوران، حل مسئله، آرام سازي، حديث نفس، شوخ طبعي، ورزش کردن و سيستم خود پاداشي و تشويق خود، هشت راهکار ساده در از بين بردن استرس محسوب مي‌شوند.

دکتر حامد محمدي کنگراني در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، با اشاره به موقعيت‌هاي استرس زا در طول زندگي اظهار داشت: زندگي سرشار از وقايع استرس آميز است که علاوه بر برخي از موقعيت‌هاي استرس زا همواره مي‌تواند با انسان همراه باشد با اين حال استرس هميشه مشکل نيست و در بسياري از موارد قابل کنترل است.

اين متخصص روانپزشکي، غربالگري استرس‌ها را امري ضروري دانست و اظهار داشت: استرس‌ها در ابتدا غربال شده و سپس به استرس‌هاي روزانه و طولاني مدت تقسيم مي‌شوند به طوري که برخي از استرس‌ها اختلالات و افسردگي‌ها را به دنبال خواهند داشت، علاوه بر اين اگر استرس طولاني مدت درمان نشود، فرد دچار اختلال انطباقي خواهد شد به طوري که اختلال در روابط اجتماعي، کار و خواب را در پي خواهد داشت.

وي در خصوص علائم ابتلا به استرس تصريح کرد: کم خوابي، عصبانيت، اختلال در روابط اجتماعي از شايع‌ترين علائم استرس است، علاوه بر اين در صورت تشديد اين علائم و برطرف نشدن آنها، افسردگي و اختلال انطباقي به سراغ فرد مي‌آيد. همچنين مشکلات قلبي، تنگي نفس از اختلالات شايع استرس است.

عضو کميته رسانه انجمن روانپزشکان، با تقسيم بندي انواع استرس‌ها و پيامدهاي آن افزود: اولين نکته در برابر استرس تقسيم بندي آن به استرس مثبت يا منفي است علاوه بر اين وقتي فرد دچار استرس مي‌شود بايد اختلال خود را ارزيابي کرده ودر بررسي ابتدايي ميزان ابتلا به استرس خود را سنجيده و سپس ميزان ارزش موقعيت در ايجاد استرس و تنش را ارزيابي کند به طوري که اين موقعيت تا چه ميزان ارزش استرس را داراست.

وي ادامه داد: پس از ارزيابي استرس و در صورت مثبت بودن ارزش استرس، راهکارهاي مقابله با آن مطرح مي‌شود به طوري که برخي از افراد از روشهاي هيجان مدار و يا مسئله دار استفاده مي‌کنند به اين منظور که فرد در روش هيجان مدار از کاهش هيجان اضطراب، ورزش کردن و يا دعا خواندن استفاده مي‌کنند، همچنين جرو بحث از راهکارهاي روش مسئله مدار محسوب مي‌شود علاوه بر اين روشهاي سازگارانه و ناسازگارانه از ديگر راهکارهايي است که هر فرد استفاده مي‌کند.

عضو کميته رسانه انجمن روانپزشکان در خصوص روشهاي غيردارويي مقابله با استرس افزود: به منظور مقابله و رهايي از استرس هشت راهکار غير دارويي مرسوم است که ريلکسيشن، اولين حرکتي است که هر فرد مي‌تواند استفاده کند بنابراين هر فرد بايد از مهارت‌هاي کنترل خشم و عصبانيت و ورزش‌هايي از جمله شنا و پياده روي استفاده کند.

دکتر محمدي، در خصوص اشتباه رايج در برابر مقابله با استرس افزود: استفاده از سيستم‌هاي حمايتي اطرافيان، پزشکان، روانپزشکان و تيم‌هاي درماني، گام دوم براي مقابله با استرس محسوب مي‌شود با اين حال برخي از افراد در اين مرحله به اشتباه از مشاوره‌هاي احساسي دوستان و افراد غيرمتخصص بهره مي‌برند. بنابراين انتخاب دوست و روابط اجتماعي در تشديد و يا رفع اضطراب نقش مهمي را ايفا مي‌کند.


حل مسئله، موثرترين روش در درمان استرس

اين متخصص روانپزشکي با اشاره به وظايف مشاور، تصريح کرد: حل مسئله به همراه آرام سازي موثرترين روش جهت از بين بردن و مهار کردن استرس است به طوري که ارزيابي مشکل و مشاوره با کارشناسان، مهارتي در تصميم گيري‌هاي روزانه محسوب مي شود. با اين حال در مشاوره هيچ فردي حق امر و نهي ندارد بلکه وظيفه اصلي يک مشاور صحبت کردن و نشان دادن راهکارهاي درست است که در نهايت تصميم گيري بر عهده خود مراجعه کننده است.


براي مقابله با مشکلات، شوخ طبع باشيد

دکتر محمدي ادامه داد: يکي ديگر از روش‌هاي آرام سازي، صحبت کردن فرد با خودش است. همچنين براي مقابله با مشکلات و مسائل استرس زا، شوخ طبعي و بهره گيري از طنز کمک بسياري در آرام سازي افراد مي‌کند.


نظم را فراموش نکنيد

عضو کميته رسانه انجمن روانپزشکان عدم مديريت زمان را عامل برخي از استرس‌ها دانست و اظهار داشت: نامنظم بودن و به هم ريختگي در امور در بسياري از موارد تنش زا است به همين منظور افراد بايد مهارت مديريت زمان را آموخته و از آن استفاده کنند به طوري که براي فعاليت‌هاي خود، اولويت بندي کرده و کارهاي غير ضروري را حذف کنند.

اين متخصص روانپزشکي در ادامه افزود: يکي از روشهاي غيردارويي و موثر در آرام سازي افراد، استفاده از يوگا و شنا است، علاوه بر اين منقبض کردن عضلات بدن بدون انجام حرکت فيزيکي نيز عامل موثري جهت از بين بردن استرس به شمار مي‌آيد به طوري که فرد بهتر است روي صندلي نشسته و پس از چند تنفس عميق خاطرات خوب ذهن خود را مرور کند، سپس روي عضلات بدن تمرکز کرده و از انقباض سر انگشتان يک دست شروع و به عضلات دست ديگر و زانوها برسد.

دکتر محمدي، تمرکز کردن را روشي علمي دانست و افزود: وقتي فرد روي عضلات بدن خود تمرکز مي‌کند به نوعي حواس او از مسائل استرس زا دور شده و با انجام حرکات ايزومتريک و بدون نرمش، آرامش کامل را تجربه خواهد کرد.علاوه بر اين روشها، در صورت بروز رفتارهاي درست و موثر، براي از بين بردن استرس، فرد خود را تشويق کرده و به خود پاداش دهد.


زنان در برابر استرس حساس‌ترند

اين متخصص روانپزشکي، با اشاره به شايع بودن اختلال خلقي در زنان گفت: اختلال خلقي و افسردگي در زنان به علت هورمون‌هاي زنانه و هيجان مدار نسبت به مردان شايع‌تر است. علاوه بر اين، زنان در برابر کنترل و مهارت استرس و همچنين اختلال انطباقي حساس‌تر هستند.




icon_questionقبول دارم از بس این موجودات ظریف خدا مسئولیت پذیرندsad2
زنان در همه موارد نسبت به مردا حساس ترند!!
به استثنای مباحث سیاسیlaughing3
خانم ها خودتان را دوست بدارید
روانشناسي - روشهاي موفقيت

برای خودتان سرمایه گذاری کنید!

زنان در وقت گذاشتن برای دیگران و تلاش برای برطرف کردن نیاز آنها تلاش بسیاری میکنند، اما صرف وقت یا پول برای خودشان شاید نوعی خوشگذرانی به چشم بیاید. اما سرمایه گذاشتن برای خود احساس سلامتی را در شما افزایش می دهد، ظاهر و درون شما را زیباتر می کند. چرا در کلاسهایی که برای شغل شما مفید است یا به شما در کشف علایقتان کمک میکند ثبت نام نمی کنید؟ این سرمایه گذاری حتی میتواند بسادگی خریدن یک دسته گل در هفته برای خودتان باشد.

مغز خود را انعطاف پذیر تر کنید.

نئوروبیک به تمریناتی گفته می شود که ارتباطات جدیدی را در مغز شما فعال می کند و با تاثیرات روانی افزایش سن مبارزه می کند. نئوروبیک حواس ۵ گانه شما را در راه های پیش بینی نشده به کار می گیرد که باعث تقویت اعصاب می شود و کمک میکند تا سلولهای مغز جوان و قوی بمانند. عادت کنید که در تاریکی لباس بپوشید یا حمام کنید. چیزهایی را که در یک سمت عادت به پوشیدنشان داشتید، در سمت دیگر بپوشید. مثلا ساعتتان را در دست دیگر ببندید. هر صبح عطر جدیدی را استشمام کنید یا غذاهایی را که تابحال نچشیده اید بپزی.

شجاعت ریسک را داشته باشید.

در کتاب “زن و پول” آمده است: « ترس اغلب چیزی است که بین ما و شجاعتمان می ایستد. ما می ترسیم که قایق را به حرکت درآوریم. از مواجهه شدن می ترسیم. می ترسیم کسی را ناراحت کنیم یا شغلمان را از دست بدهیم. می ترسیم همسرمان از ما جدا شود. می ترسیم کودکانمان دوستمان نداشته باشند. می ترسیم از آنچه که دیگران ممکن است راجع به ما فکر کنند. » پذیرفتن ریسک های کوچک زندگی مانند نظر دادن در شغل، یا به تنهایی به سینما یا به سفر رفتن میتواند شجاعت شما را زیاد کند. تمرین چنین کارهای ترس شما را میکاهد و اعتماد به نفس و شادیتان را می افزاید.

با احساسات منفی خود کنار بیایید!

بسیاری از زنان از اینکه در خانه می مانند و مادری میکنند ناراضی اند. برای “بله” و “نه” های مداومی که باید بگویند احساس گناه می کنند. یک روانشناس می گوید: به احساسات مثبت و منفی خود مجال بروز دهید و سعی کنید آنها را بشناسید. اینکار بهتر از مقابله با انهاست و به شما کمک میکند تا سریعتر آرام شوید و تمرکز بگیرید.

تمرینات ورزشی مناسب خود را بیابید.

استرس ناشی از تمریناتی که انتخاب شما نبوده است، مهمتر از مزایای آن ورزش است. اگر شما مجبور باشید بدوید، دوچرخه سواری یا شنا کنید، زیرا همسر شما چنین ورزشهایی می کند، ضرر آن برای بدنتان بیشتر از مزیت آن است. تمرینات مورد علاقه خود را پیدا و دنبال کنید و جزو ۶۰ درصد کسانی که در طول شش ماه آغاز ورزش آن را رها می کنند نباشید. تصورات خود را کنار بگذارید و به سراغ تمریناتی که برایتان جذاب تر است بروید.

بخندید!

تاثیر خنده و ورزش بسیار مانند هم است. در هنگام فعالیتهای عادی خود بخندید. خنده کالری می سوزاند، اندروفین مفید را افزایش میدهد. استرس را کاهش و ایمنی بدن را افزایش میدهد. قهقهه حتی رضایت شغلی شما را زیادتر و اعتماد به نفس را بیشتر می کند و به شما کمک کند از موانع رد شوید. عادت کنید هر دو ساعت یکبار بخندید و سلامت شما را مانند خوردن یک سیب در روز تضمین خواهد کرد.

استفاده از عطر لیمو

رایحه مرکبات فعالیت مغزی شما را بهتر و ایمنی بدن را بهبود می بخشد. روغن لیمو با تغییر مقدار سروتونین مغز به شما احساس مثبتی میدهد. عطر لیمو را در کنار عطرهای مورد استفاده خود، شمعها، روغن مخصوص حمام یا در لباسهایتان استفاده کنید.

یاد بگیرید که شغل خود را دوست داشته باشید.

بر اساس یک تحقیقات، ۸۴ درصد از آمریکاییها از شغل خود ناراضی اند. اگر شما هم اینگونه اید سعی کنید دلیلش را بفهمید. آیا از حقوق خود ناراضی هستید؟ شغلتان با دانشتان بی ربط است؟ از شما قدردانی نمی شود یا کار زیادی از شما خواسته می شود؟ در کنار گشتن به دنبال شغل جدید، یاد بگیرید که “نه” بگویید. مسایل را شخصی نکنید و مهارت های جدیدی کسب کنید. راه حل دیگر اندیشیدن به مزایای شغل و اهداف بلند مدت است.

در اجتماع حضور داشته باشید.

فقط ده دقیقه فعالیت اجتماعی در روز میتواند قابلیت تفکر را به اندازه حل کردن جدول افزایش دهد. ریسک تنهایی مانند سیگار کشنده است. اما فعالیتهای اجتماعی می توانند از تنهایی و انزوا (که از عوامل مهم پیری زودرس، فشار خون و اضطراب هستند) جلوگیری کند.

کنترل دخل و خرج

ما باید با پولمان رابطه خوبی داشته باشیم. زیرا برخورد هر کس با درآمدش، مانند برخورد با خودش است. یاد بگیرید که دخل و خرج خود را کنترل کنید: بیمه بازنشستگی، کارت های اعتباری، بیمه عمر و بودجه خانواده. این قدرت کنترل را در خود افزایش دهید و در کنار آن سرمایه گذاری را نیز فراموش نکنید.

منبع: مجله اینترنتی هفته پارسی
پایان یافتن یك رابطه عاشقانه یا از دست دادن فرد مورد علاقه واقعا می‌تواند باعث آسیب‌رسیدن به قلب شود و در این بین زنان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

شكست عشقی می‌تواند با علائمی مشابه با بیماری‌های قلبی بروز پیدا كند كه از آن به‌عنوان سندرم قلب شكسته یاد می‌شود. برای مثال فوت شوهر باعث افزایش فوق‌العاده هورمون آدرنالین و دیگر هورمون‌های استرس‌زا می‌شود كه در مرحله اول به قلب فشار زیادی وارد می‌كند. متاسفانه زنان بیشتر از مردان ممكن است دچار آسیب شوند و احتمال ابتلای آن‌ها به سندرم شكست عشقی 9 برابر بیشتر از مردان است.

هنوز هیچ‌كس نمی‌داند چرا زنان تا این حد آسیب‌پذیر هستند اما به‌نظر می‌رسد هورمون‌های جنسی كه در بدن مردان وجود دارد آن‌ها را نسبت به استرس مقاوم‌تر از زنان می‌كند. این تحقیقات همچنین نشان داد حملات قلبی بیشتر در زمستان اتفاق می‌افتند اما احتمال ابتلا به سندرم شكست قلبی در تابستان بیشتر است.محققان همچنین متوجه شدند، احتمال مرگ یك مرد بعد از آن‌كه همسرش را از دست می‌دهد 6 برابر بیشتر از مردان دیگر است اما در زنان این احتمال ممكن است تا 12‌برابر هم بالاتر رود.هرچقدر یك زوج زمان بیشتری در كنار یكدیگر زندگی كرده باشند، به همان میزان احتمال مرگ یكی از آن‌ها بر اثر فوت همسر دیگر افزایش پیدا می‌كند.
از بس ما حساسيم !evilgrin0039.gif
انقدر که ما خوبییییییییییییییییمlove28
فوت شوهررررررررررررررررررررررررررررررangry3angry3angry3ووووووووووووافزایش آدرنالین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فک کنlaughing3laughing3laughing3laughing3
مردا آدمای!!!!!!!! پوست کلفتینsmiling
ولی از نظر علمی در مردها سرتونین (هورمون شادی آور ضد افسردگی)
%50بیشتر از زن ها ترشح می شه
واسه همینه شیرین می زننTongue
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11