وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: امگا 3 برای مبتلایان به ام اس
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
بعد خوردنش طعم ماهی تو دهن میاد من بدم میاد
(2012/04/18, 08:59 PM)blue sky نوشته است: [ -> ]بعد خوردنش طعم ماهی تو دهن میاد من بدم میاد

Doste man age aval Omega 3 bokhori va badesh ghaza bokhori rosh, dige boye mahi nemiad to dahanet
عزیزم میتونی برای اینکه بهتر بفهمی / تو گوگل سرچش کن .خیلی کمکت میکنه
بابا ماهي كه خوبه .من فقط استخوانهاشو نميخورم .به خدا اگه اونم تو گلوم گير نميكرد اونارم ميخوردم.agreement2agreement2
ماهي بخوريد با ميگو سعي كنيد تا ميتونيد قرص نخوريد.تو اين وضعيت بهتره به حرف عقل(ماهي و ميگو بخور) گوش كرد تا به حرف دل(ماهي و ميگو نخور).
پیش از این چند مطالعه تحقیقاتی نشان داده بود که اسیدهای چرب از دسته امگا 3 و امگا 6 ، در بیماری ام اس نقش مفیدی دارند.



تحقیقی اخیر که در دانشگاه Queen Mary لندن انجام گرفته و نتایج آن در هفته گذشته منتشر شده ، نشان داد که اسیدهای چرب امگا3 (که در روغن ماهی – سبزیجات و گردو یافت میشوند ) علاوه بر اینکه نقش محافظتی برای سلول های عصبی دارند، به ترمیم عصب آسیب دیده نیز کمک می کنند و سرعت ترمیم را افزایش میدهند.
بطور کلی اسیدهای چرب امگا3 برای رشد و نمو طبیعی بدن ضروری هستند و به دلیل موضوع تعداد زیادی از مطالعات تحقیقاتی قرارگرفته اند و از آنجا که بدن قادر به ساختن این مواد نمی باشد، ضروری است از طریق مواد غذایی تأمین گردد.



اگرچه این مطالعه بر روی آسیب سلولهای عصبی محیطی موش انجام گرفته و هنوز تا اطلاق نتایج آن به انسان ، مطالعات زیادی باید انجام گیرد ، اما به هر حال می تواند روزنه امیدی در درمان بیماری ام اس نیز باشد.
آخه ماهی طبیعتش سرده که من که میخورم صد در صد سردرد میگیرمangry3
یعنی قرص امگا 3 رو میشه جایگزینش کرد؟confused2
من که تا الان nتا امگا3 خوردمconfusedجديدا کلسيم و جيسينگم بهش اضافه شدهconfused
ینی بخوریم تاثیر داره؟؟؟؟اگه آره من برم سراغش تورو خدا بگین


بهبود بیماری ام‌اس با امگا 3
ساعت ۳:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٢/٢٦
تحقیقات قبلی نشان داده بود مصرف مکمل‌های امگا 3، با ایجاد خاصیت ضدالتهابی می‌تواند برای بیماران مبتلا به ام‌اس مفید باشد، اما محققان نروژی در تحقیق جدید خود دریافتند این مکمل‌ها تاثیری بر این گروه از بیماران ندارد. البته این تحقیقات هیچ نتیجه‌ای مبنی بر مضر بودن مصرف مکمل‌های امگا 3 نشان نداده است.

پژوهشگران با تاکید بر این نکته که همچنان مصرف مکمل‌ها با تجویز پزشک توصیه می‌شود، اعلام کردند مکمل‌های امگا 3 فواید دیگری نیز دارد و می‌تواند برای بهبود سایر مشکلات به فرد کمک کند. اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی‌هایی مانند سالمون و مکمل‌های روغن ماهی یافت می‌شود.

اسید چرب امگا3 و بیماری ام اس

سه شنبه 8 اسفند 1391

سالهاست که محققین بدنبال پاسخ این سوال میباشند ودراین رابطه مطالعات گوناگونی راانجام داده اند اما نتایج مطالعات همچنان ضد ونقیض بوده است.

اسیدهای چرب امگا 3،اسیدهای چرب اشباع نشده ای هستند که به مقدار فراوان در ماهی های آب سرد( مانند سالمون) و نیز در اشکال داروئی وجود دارند.

در مطالعه ای که در ماه آوریل سال گذشته نتایج آن به چاپ رسید، نشان داده شد که کپسول های امگا 3 هیچ اثر مثبتی بر روی بیماری ام اس ندارند و البته تجویزهمزمان آنها باداروی انترفران بتا یک α ، مانع اثرات مثبت این دارو نمی شود.

مطالعه مذکور برروی 92 فرد مبتلا به ام اس ، فرم عود کننده - بهبود یابنده، انجام گرفت که در بین سنین 55 – 18 سال بودند.

با توجه به این مطالعات و تحقیقات دیگری که نشان داده اند، اسید چرب امگا 3 میتواند از آسیب های سلولهای عصبی ( بطورکلی) جلوگیری و حتی آن را درمان نماید. صاحب نظران پیشنهاد می کنند، اگرچه هنوز نقش این اسید چرب در بیماری ام اس مشخص نیست، اما با توجه به سایر اثرات مثبت این دارو، بهتر است عزیزان مبتلا به ام اس، با نظر پزشک معالجشان استفاده از این دارو را ادامه دهند .

منبع انجمن ام اس ایران


صفحه ها: 1 2 3