امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10غذای پرکالری که هیچ وقت نباید قبل از خواب بخورید.
#1
10غذای پرکالری که هیچ وقت نباید قبل از خواب بخورید.


پاستاmen
پاستا یکی از چرب ترین غذاهایی است که لازم است قبل از خوابیدن از خوردنش اجتناب کنید. زمانی که گرسنه هستید شاید پاستا یک غذای راحت به نظر برسد، خصوصا از وقتی که تعداد زیادی دستور غذا با پاستا وجود دارد که در کمتر از سی ثانیه آماده می شوند. اما یادتان باشد که پاستا سرشار از کربوهیدرات است که وقتی به رختخواب می روید تبدیل به چربی می شود. خصوصا از پخت سنتی آن که سرشار از چربی است باید پرهیز کنید.


پیتزاmen
چه کسی یک پیتزای بزرگ و خوشمزه را دوست ندارد؟ بااین حال پیتزا اصلا غذای سبکی نیست و سیستم گوارشی شما در طول روز سخت کار کرده است: تصور کنید که برای اندام های گوارشی چقدر سخت است زمان استراحت هم کار کنند. پیتزا خیلی چرب است و حوای موادی است که میزان اسید در آنها بالاست و بنابراین خطر سوزش و درد در ناحیه شکم را به همراه دارد.



آب نباتmen
شما همان چیزی که می خورید هستید، اما آیا می دانستید که در مورد چیزی که می خورید خواب هم می بینید؟ این یک حقیقت است که غذاهای چرب و شیرین (خصوصا آبنبات) بر امواج مغزی اثر گذاشته و مسبب دیدن کابوس در شب هستند. اگر شبی آرام می خواهید از خوردن غذاهای بی ارزش اجتناب کرده و در عوض وعده هایی با کالری کمتر مثل غذاهایی که با جو پرک درست می شود یا نان جو بخورید.


گوشتmen
اگرچه شما نباید همیشه از خوردن گوشت قرمز دوری کنید چونکه یک منبع مغذی سرشار از پروتئین و آهن است، اما یک استیک بزرگ خوشمزه هنگام شب داشتن خوابی عمیق و آرام که همه قبل از یک روز طولانی و سخت بدان نیاز دارند را سلب می کند. برای داشتن خواب عمیق تمام اندام های بدن باید در حال استراحت و آرامش باشند: و اما اگر قبل از خواب گوشت قرمز بخورید این اتفاق نمی افتد.





شکلاتmen
شکلات تلخ برای مغز و حافظه خیلی مفید است، اما به همان اندازه برای دور کمرتان خوب نیست: خصوصا اگر هنگام شب خورده شود، وقتیکه تمام کالری ها به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. یک تکه کوچک شکلات می تواند یک دسر عالی باشد، اما مشکل اینجاست که اکثر افراد تنها به خوردن یک تکه کوچک اکتفا نمی کنند.
یکی از دلایلی که باید از خوردن شکلات هنگام شب خودداری کنید این است که شکلات (خصوصا شکلات تلخ) سرشار از کافئین و دیگر محرک هایی است که به جای اینکه اجازه استراحت به مغز و قلب را بدهند سبب پرکاری آنها و درنتیجه شب بیداری می شوند.


سبزیجاتmen
سبزیجات خوشمزه و غذاهای رژیمی غنی از مواد مغذی هستند، اما دلیل نمی شود که وقتی قرار است زود به رختخواب بروید یک وعده غذایی خوب به حساب آیند. دلیل آن هم ساده است: سبزیجاتی مثل پیاز، کلم بروکلی یا کلم سفید حاوی مقدار زیادی فیبر غیرمحلول هستند که در طولانی مدت شما را سیر نگه می دارد. اگر شما این غذاها را در طول روز بخورید خیلی خوب است، اما شب هنگام فیبرها در سیستم گوارشی خیلی آرام حرکت می کنند. لازم به ذکر نیست که این غذاها سبب نفخ بیش از اندازه شکم می شوند.



چیزبرگرهاmen
مثل دیگر غذاهای چرب و پرکالری باید از خوردن چیزبرگر هنگام شب خودداری کنید، زیرا این غذا تولید طبیعی اسید در معده را مختل کرده و مثل دیگر غذاهایی که در بالا ذکر شد هنگام شب سبب سوزش معده می شود.


سس چیلیmen
چیلی وقتی با غذاهای خاص مخلوط شود قطعا یک ماده غذایی خیلی سالم و مفید است. اما اگر می خواهید زود به رختخواب بروید نباید سس چیلی بخورید. چون یک غذای پرکالری است که پر از پروتئین و کربوهیدارت هایی که به آرامی هضم می شوند.





اسنک و چیپسmen
این دو جزو خوراکی هایی است که نه فقط در شبها بلکه باید همیشه از خوردنشان اجتناب کنید. چونکه چیپس و اسنک حاوی مقدار بالایی از گلاتامیت مونوسدیم هستند که با مشکلات خوابیدن ارتباط دارند.
فعلا سکوت را برگزیدیم ............
 تشکر شده توسط : omid_nejad , elham 66 , آرزو , آنا
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  برای جذب آهن همراه غذا بجای نوشابه گازدار شربت آبلیمو بخورید paeazan 0 2,186 2012/12/05, 05:51 PM
آخرین ارسال: paeazan
  بخورید ، زیبا شوید و جوان بمانید ! najva 5 3,005 2012/04/30, 09:14 AM
آخرین ارسال: najva
  این ها را بخورید تا جان بگیرید! najva 2 2,219 2012/03/23, 11:29 AM
آخرین ارسال: شفا یافته
  زنان با بوی قهوه ، و مردان با بوی غذاهای سرخ شده بهتر از خواب بیدار نازلی 1 1,751 2011/08/18, 04:08 PM
آخرین ارسال: MFhealth



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان