امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آغاز پرداخت افزایش قیمت داروی بیماران خاص از امروز
#1
آغاز پرداخت افزایش قیمت داروی بیماران خاص از امروز

تراز: عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از پوشش افزایش قیمت داروها برای بیماران خاص (سرطانی، ام اس و ...) تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: از ۱۵ تیرماه سال جاری افزایش قیمت داروی بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از سرجمع اعتبارات حوزه درمان این سازمان پرداخت می‌شود.


به گزارش تراز به نقل از ایسنا، صمدالله فیروزی ، با اشاره به اینکه افزایش قیمت داروها در سال جاری رقمی در حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بار مالی مضاعف به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می‌کند، اظهار کرد: اگر قرار باشد افزایش قیمت داروها همانند گذشته تحت پوشش سازمان قرار گیرد و بیمه شده همان مبلغ فرانشیز خودش را بپردازد، باید بار مالی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به بودجه سازمان اضافه شود.



به گفته وی، علت پوشش افزایش قیمت داروی بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، نیازمند بودن و شرایط خاص و وضعیت ویژه این بیماران است.



وی افزایش قیمت دارو در سال جاری را موضوعی کاملا بدیهی دانست و گفت: از معاونت درمان سازمان خواسته‌ایم موضوع قیمت افزایش داروها را بررسی کرده و به صورت دقیق بار مالی مضاعفی که از این طریق به سازمان وارد می‌شود را گزارش کند.



این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: معاونت درمان سازمان مکلف شده بار مالی ناشی از افزایش قیمت عموم داروها را به هیات مدیره گزارش کند تا بتوانیم برای این موضوع چاره‌ای بیندیشیم.



فیروزی با اشاره به اینکه تاکنون منشا تامین اعتبار دارو، ارز یارانه‌ای توزیع شده بود، خاطر نشان کرد: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته و نیز از طریق ارز یارانه‌ای توزیع‌شده به شرکت‌های تولید دارو، قیمت داروها با رقم مناسب و متعادلی در اختیار مردم قرار می‌گرفت و سهم فرانشیز بیمار مراجعه‌کننده در قبال مبلغی که بیمه‌ها پرداخت می‌کردند، متناسب بود.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی شامل ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور می‌شود، عنوان کرد: تمامی هزینه‌های بازنشستگی و درمان سازمان از طریق حق بیمه از محل‌های مختلف به سازمان پرداخت می‌شود.



این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، شرکای سازمان و سایر افرادی که باید به سازمان حق بیمه پرداخت کنند را واجب‌ترین اقدام در سازمان تامین اجتماعی دانست و بیان کرد: دولت به عنوان کسی که پرداخت حق بیمه را در قبال افراد و گروه‌های مختلف تحت پوشش خود تعهد کرده است، موظف است.



به گفته فیروزی، مشارکت دولت در پرداخت حق بیمه سه درصد است که چه به صورت مستقیم و چه به صورت تعهد کارفرمایی برای افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود.



وی منابع مالی سازمان را متاثر از عدم پرداخت‌های ناشی از حق بیمه دانست و گفت: طبیعتا زمانی که حق بیمه و پرداخت‌های آن به درستی انجام نگیرد، اثر آن بر جیب مردم خواهد بود، بنابراین واجب‌ترین کار پرداخت حق بیمه از سوی همه کارفرمایان، شرکا و افرادی است که موظف به پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی هستند.
 تشکر شده توسط : farzaneh20 , hessam , هانیه , paeeze , MFhealth , نازی ی , g.someira , AVID2000 , هلما , Hasty , omid , ساغر , DavidBili , hadi_online , nahal , dr negin
#2
یک جوری هم بیان میکنند در رسانه ها که مردم متوجه نمیشوند باید پول اضافه بدن یا کمتر؟

الان من خودم متوجه نشدم یهمون مابه التفاوت دارو رو پس میدن ؟

دارو ارزون شد؟

دارو بیمه شد ؟

هرکی متوجه شد به منم بگه لطفاHuhHuh
خنده های تـــو
آرزوهـــای مـن انـد
بخــند
تا برآورده شوندwomanHeart . . .
 تشکر شده توسط : hessam , SSA , Hasty , farzaneh20 , نازی ی
#3
فقط بازی با کلماته
آخرش توجه می شی باید پول اضافه شده را شما بدید
گفت از دوست چه خواهی که تورا شاد کند گفتم از دوست همین بس که ز ما یاد کند
If you want to be OK , you should have a healthy lifestyle with exercise and don`t think about any problems
 تشکر شده توسط : طاهره کسمایی , mahsa , DavidBili , nahal
#4
این مرض ندادنه-همون کسایی که ادعای کمک رو دارن از همه پست ترن-
ام اس که نمیکشه
ام اس اورژانس نیست
ام اس آرومه
این نا مسلمون ها باید طرفشون حتما با خاک کوچه یکی بشه تا بفهمن که بتا فرون دارو بوده.
هر کسم حرف میزنه سری انگشت شون رو میکنن تو حلق آدم که تو الان فکر کردی چگوارا هستی؟ هی میزنن تو صورت آدم که چکارهای
یکی نیست بگه تو چکارهای
[تصویر:  43679430772591471299.gif]



 تشکر شده توسط : نازی ی , برگ 7 , baron , DavidBili
#5
سروش جان
خودت را ناراحت نکن خدای ما بزرگتر از این حرفهاست agreement2
تا خدا با ما هست مهم نیست که اینا باشند یا نباشندSmile (16)wink2
گفت از دوست چه خواهی که تورا شاد کند گفتم از دوست همین بس که ز ما یاد کند
If you want to be OK , you should have a healthy lifestyle with exercise and don`t think about any problems
 تشکر شده توسط : sooorooosh , mahsa , DavidBili , nahal
#6
توی مملکت ما چیزی به نام ضرر یا کم شدن درآمد برای شرکتهای بیمه اصلا معنی نداره.
و البته این از نظر شرع هم درست نیست.
توی رانندگی، دارو و درمان، بازنشستگی، بیکاری و .... هر جا بیمه میبینه باید بیشتر خرج کنه چند برابرش رو از جیب مردم میکشه بیرون.
برای همین چیزی به اسم حمایت از طرف بیمه وجود نداره.
ضرر که نمیکنن، فی سبیل الله هم که کار نمیکنن.
پس این پول یا باید از جیب ما بره یا دولت کاری بکنه.
وگرنه بیمه فقط نقش مرده خور رو بازی میکنه.
فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین
 تشکر شده توسط : hessam , omid , ERMES , sooorooosh
#7
کد خبر: 2091958
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۴/۱۶ - ۱۴:۵۷
وزیر بهداشت اعلام کرد؛
فراخوان بیماران خاص و صعب العلاج برای پرداخت یارانه دارو
وزیر بهداشت گفت: کسانی که پس از 25 اردیبهشت داروی گرانقیمت خریداری کرده اند از طریق سامانه ۱۴۹۰ اطلاع دهند تا مابه‌التفاوت قیمت آن را به آنها برگردانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد گفت: از طریق تماس بیماران خاص و صعب‌العلاج با سامانه 1490 و همچنین بررسی پرونده‌های آنان در بیمه و وزارت بهداشت افرادی که این داروها را تهیه کرده‌اند شناسایی شده و این مابه‌التفاوت به آنها برگردانده می‌شود.

وی افزود: اگر بیمه‌ها حدود 10 تا 30 درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کردند و پس از گران شدن این تفاوت را قائل نشدند وزارت بهداشت مابه ‌التفات گرانی دارو را به بیماران می دهد.

وزیر بهداشت در مورد کمبودهای دارویی نیز گفت: کمبود دارویی در مورد داروهایی است که مشابه ایرانی دارند و اینها در قالب داروهای وارداتی محاسبه می‌شوند و به مردم اطلاع می‌دهیم که می‌توانند با سامانه تماس بگیرند و کمبودها را گزارش دهند.

طریقت منفرد گفت: برخی داروها نیز که با کمبود مواجه شد جزو فهرست دارویی کشور نیست و حتی این داروها در کشورهای دیگر نیز در مراحل آزمایشی قرار دارد، بنابراین ورود آنها به کشور اشتباه است و کاری برای آنها نمی‌شود کرد و در گمرک می‌ماند.

وزیر بهداشت گفت: کم و زیاد شدن دارو امری طبیعی است، در مجموع 30 قلم دارو ممکن است با کمبود مواجه شود که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.
http://khabarfarsi.com/ext/5816452
اے دنیا کے مسافر منزل تیری قبرھیں اے کر رھا ھیں جو تو دو دن کا یہ سفرھیں موت ھیں تیرا ان دیکھا ساتھی آچانگ تجھے نگل لے گا:ای مسافر دنیا خونه ی توقبر است ای که هرکاری میکنی سفر دو روزه هست مرگ رفیق ندیده ی تو است یکهو نفست رو می گیره
 تشکر شده توسط : نازلی , عمومهربان , hessam , paeazan , mahsa , نازی ی , omid
#8
تصمیمات جدید درباره چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارویی بیماران خاص
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴
نحوه پرداخت یارانه داروهای بیماران خاص به سازمان‌های بیمه گر در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و سازمان‌های بیمه گر، بررسی و مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه موضوع پرداخت یارانه 53 قلم داروی بیماران خاص شامل؛ هموفیلی (شش قلم)، بیماران تالاسمی (سه قلم)، بیماران پیوندی (هفت قلم)، بیماران نقص تنفسی و ایدز (دو قلم)، داروهای رادیوتراپی (هشت قلم)، بیماران دیالیزی (11 قلم)، نوزادان نارس (یک قلم)،‌ بیماران متابولیک (15 قلم) مورد بررسی قرار گرفت.



در این جلسه مقرر شد بر اساس قیمت مصرف کننده فرانشیزی که قبلا توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شد همچنان توسط آنها پرداخت شود و کل مبلغ یارانه پرداختی (مابه‌التفاوت قیمت مصرف کننده سهم بیمه و حاشیه سود) توسط سازمان غذا و دارو بر اساس پوشش جمعیتی هر بیماری به سازمان بیمه گر مربوطه پس از تایید وزارت کار و رفاه اجتماعی شامل بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت ماهیانه پرداخت شود.



به گزارش ایسنا، قرار است که پرداخت‌ها بر اساس محاسبه و تفکیک سازمان‌های بیمه گر انجام گیرد به نحوی که هزینه پرداختی بیماران نسبت به زمان حاضر افزایش پیدا نکند.



در ادامه جهت اجرایی شدن صورت جلسه مقرر شد که تفاهم نامه اجرایی تنظیم و به امضای وزرای کارو رفاه اجتماعی و نیز بهداشت برسد.



قرار بر این است ما به التفاوت نرخ ارز مرجع مبادلاتی که در اختیار سازمان غذا و دارو قرار گرفته و می‌گیرد با توجه به توزیع جمعیتی سازمان‌های بیمه گر که توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌گردد به صورت ماهیانه در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار خواهد گرفت.



در این جلسه رییس سازمان غذا و دارو،‌معاون دارویی سازمان، مدیر کل بیمه‌های سلامت وزارت رفاه، مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی، معاون دفتر بیمه‌های سلامت وزارت رفاه، عضو هیات رئیسه سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و مدیر کل دفتر نظارت دارو و مواد مخدر حضور داشتند.



محمدباقر هوشنگی مدیر کل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی درباره این جلسه با بیان اینکه موضوع یارانه بیماران خاص در اولویت کاری قرار گرفته است، به ایسنا گفت: پس از بیماران خاص، در ادامه یارانه داروی مابقی بیماران در دستور کار قرار خواهند گرفت.
http://www.arshnews.ir/vdccimqo.2bqpx8laa2.html
اے دنیا کے مسافر منزل تیری قبرھیں اے کر رھا ھیں جو تو دو دن کا یہ سفرھیں موت ھیں تیرا ان دیکھا ساتھی آچانگ تجھے نگل لے گا:ای مسافر دنیا خونه ی توقبر است ای که هرکاری میکنی سفر دو روزه هست مرگ رفیق ندیده ی تو است یکهو نفست رو می گیره
 تشکر شده توسط : برگ 7
#9
سلام ميخواستم بگم با سامانه 1490تماس گرفتم و اظهار داشتند در صورتيكه قبل از خريد دارو به ما اطلاع ميداديد شايد ميتونستيم مابه التفاوت را به شما پرداخت كنيم ولي حالا كه دارو رو خريداري كرديد قابل پرداخت نيست.به نظر شما موضوع جالبي نيست آدم بايد علم غيب داشته باشه تا بتونه مابه التفاوت دارو رو دريافت كنه.confused
 تشکر شده توسط : یه غریبه , برگ 7 , nahid , mahsa , ERMES , maryam.N
#10
من زنگ زدم 1490. حدود 30 دقیقه فقط منو از اینور به اونور وصل می کردن. برای 10 نفر توضیح دادم که برای چی تماس گرفتم. اما نمی دونم چرا همش به قسمت مربوطه- به قول خودشون- وصل نمی شدم.توی هر قسمت هم حداقل 30 نفر جلو م بودن. بعد از کلی انتظار تا نوبتم بشه، باز این چرخه اتصال به قسمت مربوطه ادامه داشت. آخر سر هم عطا ش رو به لقاش بخشیدم و قطع کردم.
فقط یه بار دیگه یادم اومد اینجا تنها چیزی که مهم نیست وقت آدماست. وقتی ماه پیش من 1,600 پول دارو دادم، دکتر طریقت کجا بود که حالا باید مثل ... بیوفتم دنبالشون تا چیزی که به گفته ی خودشون "حقمه" رو بهم بدن؟! من که می دونم قرار نیست چیزی به ما بدن، ولی کاش یکم شجاع باشیم و اینقدر راحت خودمون رو فرشته جا نزنیم.
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان....
 تشکر شده توسط : nahid , sooorooosh , mahsa , omid , ERMES
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ماجرای اختلاف قیمت داروهای ام اس در بازار nahid 2 1,829 2019/09/10, 07:49 PM
آخرین ارسال: nahid
  ارائه خدمات هوشمند به بیماران ام اس محمود 41 32,946 2019/06/02, 08:29 AM
آخرین ارسال: parisaa
  بودجه بیماران خاص کاهش یافت nahid 3 2,111 2019/01/03, 01:38 PM
آخرین ارسال: minas
  راه‌اندازی شبکه مراکز جامع خدمات بیماران خاص nahid 0 1,365 2018/11/12, 06:15 PM
آخرین ارسال: nahid
  درمان بیماران ام-اس در پژوهشگاه رویان محقق خواهد شد hamdam 22 19,305 2018/10/12, 06:38 PM
آخرین ارسال: kohedard
  آمارام اس درایران و افزایش شیوع آن در سالهای اخیر nazaninn 106 57,992 2018/09/17, 08:07 PM
آخرین ارسال: nahid
  بیماران خاص نگران دارو نباشند nahid 0 1,791 2018/07/24, 07:35 PM
آخرین ارسال: nahid
  حمایت بیمه ای بیماران ام اس nahid 0 1,915 2018/01/17, 06:34 PM
آخرین ارسال: nahid
  رایزنی مجلس با وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف هزینه های درمانی بیماران خاص nahid 0 1,957 2017/12/14, 06:46 PM
آخرین ارسال: nahid
  ورود جلیقه های خنک کننده ویژه بیماران MS به بازار yummy 66 39,964 2017/02/14, 07:58 PM
آخرین ارسال: pesareshoja_ir71



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

علت بوجود آمدن بیماری ام اس چیست