امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امیتازات : 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خواص غذائی و داروئی سیر
#1
[تصویر:  19868843759890493227.jpg]

محققان دريافتند مصرف سير باعث كاهش خطر بروز عوارض جانبي شيمي درماني در مبتلايان به سرطان پروستات و سينه مي شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاري آلمان، به گفته محققان سرطان دانشگاه هنگ كنگ مصرف شير تاثير گذاري داروي شيمي درماني دوستاكسل را بدون تشديد عوارض جانبي آن افزايش مي دهد.

بنابراين گزارش، بدين ترتيب مي توان دوز داروهاي شيمي درمانی مصرفي بر این بيماران را كاهش داد.

بر اساس این گزارش، داروي دوستاكسل اغلب براي شيمي درماني افراد مبتلا به سرطان سينه و سرطان پروستات استفاده مي شود.

یادآور می شود، همچنين محققان مي گويند تركيب ماده SMAC موجود در سير با دوستاكسل رشد تومورهاي سرطاني را 84 درصد كاهش مي دهد كه 37 درصد بيشتر از استفاده تنها از دوستاكسل است.

گفتی گل گیلاس عمرش از همه کوتاه تر است و با بادی می ریزد.
اما من لحظه ای را به یاد دارم که گل زندگی ام پژمرد با یک حرف،
باد هم نمی وزید...
 تشکر شده توسط : Morteza , earth , omidvar , yaro
#2
کاهش بوی سیر با نوشیدن یک لیوان شیر
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که نوشیدن شیر می‌تواند از ترکیبات سولفور موجود در سیر که عامل طعم و رایحه آن می‌شود، به میزان قابل توجهی بکاهد.

نتایج این پژوهش که در مجله فود ساینس منتشر شده بیانگر آن است که چربی و آب موجود در شیر می‌تواند به خنثی سازی بوی سیر کمک کند.

پژوهشگران می‌گویند که بهترین نتیجه هنگامی حاصل می شود که شما جرعه ای از شیر را همزمان با بلعیدن سیر بنوشید.

ترکیب سیر و شیر در دهان و پیش از بلعیدن کامل می تواند بهترین کارآیی را در کاهش بوی نامطبوع سیر داشته باشد.

چنانچه نگرانی از بابت افزایش چربی ندارید، اثر بخشی نوشیدن شیر پرچرب هم در مقایسه با شیرهای کم چرب یا آب آشامیدنی، بیشتر گزارش شده است.

فواید بهداشتی و درمانی سیر سالهاست که توسط دانشمندان توصیه شده است اما بوی بد ناشی از آن که از طریق دهان و ترشح عرق بدن قابل استشمام است موجب آن شده است که بسیاری از مردم از گنجاندن سیر در رژیم غذایی روزانه خود صرف نظر کنند.

شریل بارینگر و آرارات هانسنوگرام، پژوهشگران دانشگاه اوهایو آمریکا که این پژوهش را انجام داده‌اند، معتقدند که برای خنثی کردن رایحه ناخوشایند سیر، علاوه بر شیر، نوشیدن آب، و خوردن غذاهای چربی دار، قارچ و سبزیجات معطر می تواند موثر واقع شود اما ترکیبی از آب و چربی (نظیر آنچه در شیر موجود است) می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

مصرف روزانه سیر به ویژه در مناطق مجاور دریا و سرزمین‌هایی که با رطوبت بالا مواجهند، توسط پزشکان و به منظور پیشگیری از بیماریهای مفاصل مانند روماتیسم، توصیه می شود.

سیر دارای ترکیبی به نام آلیل متیل سولفید (AMS) است که معده انسان به راحتی قادر به گوارش آن نیست و بوی بد ناشی از خوردن سیر نیز به این ماده نسبت داده می شود.
وقتی تنها شدی تنها تر از تمام غریبان روزگار
از قیل و قال حادثه باری دلت گرفت
بر خویش تکیه کن برعرش
 تشکر شده توسط : MAHDI , Mahpishouni
#3
[تصویر:  685f6b4dd76f80ef6a44ec0d81f54857.jpg]

خوردنی هایی که بوی سیر را از بین می برد



غذاهای محتوی سیر و پیاز بی نهایت خوشمزه هستند اما موجب بوی بد دهان می شوند و این مشکل بسیاری از افراد است که راهی برای بر طرف کردن آن نمی دانند. در این جور مواقع چه باید کرد؟ زمانی که با خوردن غذاهایی حاوی سیر، پیاز یا ادویه کاری دهان بدبو می شود، باید از خوشبوکننده های دهان استفاده کرد و البته این کار را به کرات انجام داد، یعنی تقریبا هر نیم تا یک ساعت یک بار تا زمانی که ماده غذایی مقصر از جریان خون پاک شود که معمولا این روند حدود ۲۴ ساعت به طول می انجامد. در این میان مسواک زدن هم کمک می کند اما نمی توان مسواک را همیشه در دهان نگه داشت، یکی از بهترین راه های مبارزه با بوی بد دهان، خوردن بعضی خوراکی ها پس ازغذاهای بودار است. این فهرستی از موادغذایی است که می تواند به شما کمک کند تا بر این مشکل خودتان غلبه کنید.



۱) لیمو: خوردن یک قاچ لیمو معجزه می کند. می توانید از لیمو به عنوان چاشنی غذا استفاده کنید یا حتی به لیوان آب خود مقداری آب لیموی تازه بیفزایید، آب نبات های لیمویی نیز همان خاصیت را دارند با این مزیت که همیشه می توانید با خود همراه داشته باشید.



۲) جعفری یا سایر چاشنی های سبز: وقتی در رستوران پاستای سیر یا همبرگر پر پیاز سفارش می دهید، کنار غذای اصلی چند برگ جعفری می گذارند که در عین تزیین ظرف غذا، بوی بد دهان ناشی از سیر و پیاز نیز رفع شود. جویدن برگ های تازه جعفری موجب آزادسازی روغن های آن می شود که حس تازگی به دهان می دهد. ریحان و رزماری (اکلیل کوهی) اثری مشابه دارند.



۳) سیب: علاوه بر سیب می توان به گلابی و هویج هم اشاره کرد. این خوراکی ها دارای فیبر زیادی هستند که جویدن آنها باعث ترشح بیشتر بزاق دهان شده مانند یک اسکراب دهان را تمیز می کند.



۴) ادویه های قابل جویدن: تخم انیسون (بادیان رومی)، هل، گشنیز یا رازیانه را به راحتی می توانید از عطاری محل خود تهیه کنید. به میزان مساوی از هر یک داخل یک کاسه دردار بریزید و روی میز غذاخوری کنار نمک و فلفل بگذارید. جویدن فقط چند دانه باعث تازه و خوشبو شدن دهان خصوصا پس از صرف غذای حاوی ادویه کاری یا نوشیدن قهوه می شود.



۵) برگ نعناع یا چوب دارچین: هر یک از این دو طعم بوی شبه گوگردی پیاز و سیر را رفع می کند. علاوه بر آن، وجود یک سری روغن های اساسی در دارچین با نوعی میکروب دهانی مبارزه می کند. آدامس های نعناعی یا دارچینی تأثیری مشابه دارند. اگر از طرفداران پروپاقرص آدامس هستید، از انواع حاوی زایلیتول استفاده کنید که مانع پوسیدگی دهان نیز می شوند. رعایت طولانی مدت بهداشت دهان شما را شش سال جوان تر از سن واقعی تان نشان می دهد.



۶) انواع توت و ماست: گاهی به خاطر میل زیاد به خوردن غذاهای سیردار یا در نظر گرفتن سلامتی و بهداشت تغذیه نمی توان از آنها چشم پوشید اما می توان با رعایت نوعی رژیم غذایی پیشگیرانه، ضمن برخورداری از فواید سلامتی سیر و امثال آن، دهانی خوشبو نیز داشت. خوردن نیم فنجان ماست ساده دو بار در روز، سطح سولفید هیدروژن (همان بوی تخم مرغ گندیده) دهان را کاهش می دهد. انواع توت و البته خربزه، هندوانه، پرتقال و سایر میوه های سرشار از ویتامین C مانع از فعالیت میکروب مولد بوی بد دهان می شوند. صبح ها پس از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از خوابیدن، پیاله ای پر از میوه با سس ماست نوش جان کنید تا دیگر نگران بوی بد دهان خود نباشید.
وقتی تنها شدی تنها تر از تمام غریبان روزگار
از قیل و قال حادثه باری دلت گرفت
بر خویش تکیه کن برعرش
 تشکر شده توسط : MAHDI , Mahpishouni
#4
[تصویر:  122255.jpg]


خواص غذایی و دارویی سیر


یكی از قدیمی ترین گیاهان مورد مصرف غذایی و دارویی گیاه سیر است...

قدیمی ترین اسناد به جای مانده در مورد سیر مربوط به كتیبه های سومریان است كه از ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به جای مانده است.همچنین سیر یكی از مهمترین داروهای مصر باستان است كه حداقل ۲۲ خاصیت درمانی برای آن قایل بوده اند و در پاپیروس های به جای مانده از ۱۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح ثبت شده است.

در بازار دارویی اشكال مختلف فراورده های سیر وجود دارد كه بیشتر از همه به صورت تنطور، قرص و یا پرل های حاوی روغن هستند كه توضیحات خلاصه ای درباره آن ها داده می شود.

تنطور سیر شامل عصاره آبی الكلی مواد موجود در سیر است كه به طور تقریبی همان خاصیت سیر را دارد ولی دارای بوی شدید بوده به همین دلیل از آن كمتر جایی استفاده می شود. قرص سیر حاوی پودر سیر خشك شده است كه بهترین شكل دارویی آن است و خواص آن تا حدودی شبیه سیر تازه است و مواد موجود در آن نیز حاوی اكثر موادی است كه در سیر تازه وجود دارد.

بیشترین فراورده های سیر در جهان به این شكل است و از آن جا كه این قرص ها دارای روكش هستند، لذا دارای بوی سیر نبوده ولی بعد از خوردن كمی بوی سیر از دهان به مشام می رسد.

سوال مهمی كه اكثر افراد دارند این است كه آیا خواص سیر به شكل ترشی و یا در غذاهای پختنی و یا سرخ كرده نیز مانند سیر تازه است؟

از نظر علمی، تركیبات و مكانیسم اثر سیر تا حد زیادی پیچیده است و به طور مثال تركیبات موجود در سیر تا زمانی كه پوست حبه ها جدا نشده باشد با زمانی كه سیر پوست كنده و خرد شود كمی متفاوت است، یعنی به محض له شدن سیر و مجاور شدن آن با هوا تغییراتی در آن روی می دهد. چون مواد اصلی و موثر سیر نسبت به هوا و به ویژه حرارت حساس هستند.

هر چه سیر بیشتر حرارت داده شود خواص آن كمتر می شود.

بنابراین اثر سیر در غذاهای پخته و سرخ شده به مراتب كمتر از سیر تازه است. همان بویی كه در آشپزخانه از غذاهای پختنی و یا سرخ شده حاوی سیر به مشام می رسد مربوط به مواد گوگردی سیر است كه در بالاتر از ۶۰ درجه حرارت، كم كم متصاعد می شوند. همچنین سیر وقتی به صورت ترشی درمی آید دستخوش تغییراتی خواهد شد كه به حرارت محیط، سركه زمان نگهداری و فاكتورهایی از این قبیل بستگی دارد ولی در اكثر موارد دارای خواصی شبیه به سیر است.

● خواص مهم دارویی سیر:
▪ پایین آورنده چربی خون
▪ اثر كاهش كلسترول خون
▪ سیر می تواند به طور ضعیف قند خون را كاهش دهد.
▪ سیر دارای اثر كاهش فشار خون است.
▪ تركیبات سیر می تواند از چسبندگی پلاكت ها جلوگیری كند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
مهم این نیست که در کجای این دنیا ایستاده ایم
مهم اینست که در چه راستائی گام برمیداریم.
 تشکر شده توسط : hamed , # پریسا # , نسترنى , شهرزاد , arezoo_azizi , shokolat , arezooo82
#5
یکی از اقوام ما فوق العاده وزنش زیاد بود. دیگه خسته شده بود ولی الان شده مثل نی قلیون! هر شب یک حبه سیر میخوره. و حالا کمش کرده, هر دو یا سه شب یک حبه سیر میخوره.
با تمام بی کسی هایم کســـی دارم هنـــــوز

گاهی گمان نمی کنی و می شود/گاهی نمی شود که نمی شود
گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست/گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود
گاهی گدای, گدائی و بخت نیست /گاهی تمام شهر گدای تو می شود

 تشکر شده توسط : najva , arezoo_azizi
#6
(2012/02/01, 11:39 AM)احمدرضا نوشته است: یکی از اقوام ما فوق العاده وزنش زیاد بود. دیگه خسته شده بود ولی الان شده مثل نی قلیون! هر شب یک حبه سیر میخوره. و حالا کمش کرده, هر دو یا سه شب یک حبه سیر میخوره.

جدی میگی ؟ یعنی انقدر لاغر میکنه ؟ از امشب شروع کنم!!!laughing3laughing3laughing3laughing3laughing3laughing3laughing3

زندگی، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت
زندگی درک همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند.
 تشکر شده توسط : najva , # پریسا #
#7
خواص داروئي:
سير از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است اسانس سير كه در اثر تقطير سير با بخار آب حاصل مي شود براي تغيير طعم غذا مصرف مي شود .
1)سير بادشكن وضد عفوني كننده است .
2)خوردن سير مصونيت بدن را در مقابل بيماريها افزايش مي دهد .
3)سير كرم كش است .
4)سير محرك و تقويت كننده بدن است .
، برای درد گلو میتوانید یک حبه از سیر را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری آبلیمو به آن اضافه نمایید سپس میل کنید، اگر این کار را چند بار انجام دهید برای درد گلو داروی مفیدی میباشد. سير داروي سرماخوردگي و زكام است .
6)سير اثر خوبي در معالجه سل دارد
7)سير خون را رقيق مي كند
8)سير اثر خوبي در تنگي نفس دارد
9)خوردن مداوم سير لقوه و رعشه را از بين مي برد .
10)سير چون گرم و خشك است بنابراين رطوبت معده را از بين مي برد و دردهاي مفاصل را خوب مي كند.
11)سير درمان كننده دردهاي مفاصل ، سياتيك و نقرس مي باشد .
12)سير براي تقويت نيروي جنسي و افزايش توليد اسپرم در اشخاص سرد مزاج بسيار مفيد است .
13)آنهائي كه قطره قطره ادرار مي كنند بايد حتما سير بخورند تا بيماري آنها درمان شود .
14)سير زخم هاي ريه و درد معده را از بين مي برد .
15)سير سنگ هاي كليه را شكسته و خارج مي سازد .
16)سير را با زيره بپزيد براي تقويت دندان مفيد است .
17)ماليدن سير پخته به دندان ، درد دندان را تسكين مي دهد .
18)سير را بسوزانيد وبا عسل مخلوط كنيد و ضمادي از آن درست كنيد اين ضماد براي رفع خون مدرگي زير پلك چشم مفيد است .
19)سير بعلت مدر بودن براي رفع آب آوردن انساج مفيد است .
20)براي از بين بردن ميخچه كف پا از ضماد سير استفاده كنيد .
21)جهت رفع دردهاي رماتيمسي و عصبي ضماد سير بسيار موثر است .
22)جهت ضد عفوني كردن دستگاه تنفسي در هنگام بيماريهاي مربوطه از شربت سير استفاده كنيد :
مقدر 100 گرم سير را با 200 گرم آب و 200 گرم شكر يا قند مخلوط كرده و آنرا بجوشانيد تا له شود . مقدر مصرف براي اين منظور سه قاشق سوپخوري در روز است .
23)جديدا در يكي از بيمارستان هاي آمريكا براي ضدعفوني كردن فضاي بيمارستان از سير استفاده میکنند .
24)پاستور پزشك معروف فرانسوي آزمايشات زيادي روي سير انجام داد و اثر باكتري كشي سير را تائيد كرده است .
25)سير ضد انعقاد و لخته شدن خون است .
26) در شوروي سير بنام پني سيلين معروف است و معمولا هنگاميكه آنفولانزا شیوع دارد، مصرف آن بالا مي رود درچندسال پيش كه آنفلوانزا شيوع پيدا كرد مردم شوروي 500 تن سير مصرف كردند .
27)خوردن سير سلولهاي سرطاني را از بين مي برد .
28)يكي از دانشمندان آمريكايي كه در دانشگاه فلوريدا روي مرض ايدز تحققي مي كند معتقد است كه سير روي مرض ايدز اثر مثبت دارد .
29)مصرف سير مقدر كلسترول خون را پائين مي آورد . مقدار LDH را كاهش مي دهد . مقدر مصرف سير براي اين منظور 30 گرم در روز است . جالب است كه با مصرف سير در چند ماه اول مقدر كلسترول ممكن است بالا رود و اين بدين علت است كه كلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون مي شود كه از آنجا دفع گردد بعد از اينكه كلسترول بحالت نرمال رسيد بايد براي نگهداري آن روزي نصف سير خام مصرف كرد . گ
30)خوردن سير از سرطان جهاز هاضمه جلوگيري مي كند .
31)چيني ها قرن هاست كه براي پائين آوردن فشار خون از سير استفاده مي كنند .

مضرات :
سير با آنكه خواص بسياري دارد بايد بحد اعتدال مصرف شود زيرا استفاده زياد از آن در بعضي اشخاص موجب سردرد ، ضعف نيروي جنسي ، ضعف چشم و عوارض بواسير مي شود . سير براي آنهائيكه اسهال دارند مضر است .
آنهائيكه معده ضعيف دارند و بطور كلي سيستم هاضمه آنها ضعيف است نبايد در خوردن سير افراط كنند .
كسانيكه يبوست دارند نبايد سير بخورند و براي رفع مضرات آن سير را بايد با آب و نمك پخته و كمي به آن روغن بادام يا كره اضافه كنيد تا مضر نباشد .



 تشکر شده توسط : najva , احمدرضا , فرناز , نسترنى , ostad2000 , arezoo_azizi , yummy , شهرزاد , نازلی , Mahpishouni
#8
سیر ازجمله سبزیجات معطر و پرخاصیتی است که به‌صورت‌های مختلف شامل خام، پخته، سرخ‌شده، ترشی، خشک و پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد

ولی باتوجه به اینکه دهان انسان پس از خوردن سیر – به‌خصوص نوع خام و سرخ‌شده آن – بوی ناخوشایندی می‌گیرد، اغلب افراد شاغل از خوردن آن امتناع می‌کنند؛ در حالی که برای این منظور، معمولا خوردن سیب، کرفس، کاهو، سبزی، یک قاشق عسل یا همچنین جویدن چای خشک یا جعفری یا برگ سیر تازه را پیشنهاد می‌کنند.

البته این روزها برای آن دسته از افرادی که صرف‌نظر از بوی بد سیر علاقه‌ای به طعم آن نیز ندارند، قرص‌های سیر بدون بو به بازار آمده است تا دیگر از مزایای آن بی‌بهره نمانند.



پرونده‌ها:

کشف رابطه سیر و سلامت / آشنایی با روش آماده‌سازی سیر / سیر بخور سرما نخور / سیر علیه آبریزش بینی / مبارزه فراگیر با آنفلوانزا با مصرف سیر /



خواص غذایی
- سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌هایB1 ی، B2 وB3 است.

خواص درمانی

- سیر ماده شیمیایی‌ای به نام آلیسین (Allicin) دارد که یک آنتی‌بیوتیک بسیار قوی است و نقش مهمی در نابودکردن طیف وسیعی از باکتری‌ها دارد. این تاثیر حتی بیشتر از پنی‌سیلین و تتراسایکلین است.

- خوردن سیر خام باکتری‌ها را از بین برده و قدرت ایمنی بدن را بالا می‌برد.

سیر پخته نیز نقش کاهش‌دهنده کلسترول خون را دارد، آن را رقیق کرده و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند.

- سیر پخته یک ضداحتقان، ضدسرفه و پیشگیری‌کننده از برونشیت است.

- سیر برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل (به صورت موضعی)، سل، دندان درد، نیش‌زدگی و فشار خون‌بالا مفید است. در ضمن، سنگ کلیه را خرد می‌کند و در ضدعفونی‌کردن دستگاه‌های ادراری و عفونت‌های واژینال و مثانه نیز مؤثر است.

- سیر حافظه را تقویت کرده و فراموشی را از بین می‌برد.

- سیر از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها می‌شود.

توجه: مادران شیرده در خوردن سیر زیاده‌روی نکنند زیرا سبب تغییر مزه شیر آنها شده و ممکن است نوزاد از خوردن شیر صرف‌نظر کند.
فعلا سکوت را برگزیدیم ............
 تشکر شده توسط : arezoo_azizi , نازلی
#9
از لحاظ اسلام
سير:


از پيامبر گرامي صلي الله عليه وآله نقل شده که فرمود:

«کلوا الثّوم فانّه شفاءٌ من سبعين داء(42)؛

سير بخوريد که سير شفاي هفتاد درد و بيماري است.»

البته کسي که سير مي خورد، بايد در مجامع عمومي حاضر نشود، زيرا بوي بد آن سبب آزار ديگران خواهد شد. امام صادق عليه السلام در اين مورد فرمود:

«تداوُوا بالثّوم و لکن لا تخرجوا الي المسجد(43)؛

با سير مداوا کنيد، ولي به سوي مسجد نرويد.»

اکنون به برخي از خواص سير که دانشمندان به آن پي برده اند اشاره مي کنيم:

سير، مُدِرّ و محرک قوّه باه مي باشد. براي معالجه ي اسهال و برنشيت و سل ريوي بسيار نافع است، و براي معالجه سردرد و زکام مزمن و ضعف حافظه و سرگيجه سودمند است.

تجربه هاي طبيبان مشهور، مانند: «سالين» و «سيروت» و «لوشر» و «دوبريه» و غير ايشان، ثابت کرده است که سير حباب هاي محجري را که در بدن جمع شده و باعث تصلّب شرايين مي گردد آب مي کند و فشار خون را پايين مي آورد؛ بنابراين، درمان تصلّب شرايين و فشار خون، خوردن سير است.

در آزمايش قلبي جديد، از جمله، مسلّم شده که خوردن سير عضلات قلب را به نشاط مي آورد و به اين وسيله دَوَران خون منظم مي گردد.

سير، خون را پاک مي کند و با اين خدمت بدن را در مبارزه با بيماري هايي که ناشي از فشارخون مي شود پيروز مي نمايد، مانند: ناراحتي هاي دوران حيض بعضي از زن ها، پيري و شکستگي غير عادي، بواسير و روماتيسم.

خوردن سير، مجاري تنفس و خون را پاک مي کند و با اين کار، از شدت و زحمت تنگ نفس کاسته و گاهي موجب درمان کلي آن مي شود.

سير بعضي از انواع سل ريوي را معالجه مي کند، خصوصاً وقتي که با شير ممزوج شود، زيرا در اين صورت، اثر قابل توجهي در کشتن ميکرب کوخ (ميکرب سل) دارد. سير، مبارز توانايي است در برابر بسياري از امراض، مانند: تب و آنفلوآنزا.

سير، پوست بدن را خوش رنگ و گونه ها را سرخ و روده ها را از عفونات پاک مي کند، به خصوص در اطفال، و با اين خاصيت، سپري مقابل بيمار تيفوئيد و ديفتري است و مسکّن سياه سرفه و خروسک است.

مي گويند: شهرهايي که سير، زياد در آن مصرف مي شود، عمر اهالي آن طولاني و زندگاني شان توأم با صحّت و سلامتي است، زيرا سير، عفونات داخلي را برطرف و التهابات روده را خاموش و قرحه هاي معدي را آب مي کند، اعمّ از اين که مزمنه باشد يا حادّه. سير موجب سهولت جريان خون حيش و ادرار مي شود، سنگ کليه را از بين مي برد، کرم هاي نازک شکم اطفال را نابود مي سازد.

سير براي تحليل رياح و ورم ها بسيار سودمند و در مورد مالاريا و رماتيسم و بي خوابي، خيلي مفيد است. فلج و رعشه را معالجه مي کند، ترشحات معده را زياد و کليه را به کار مي اندازد.» (44)
فعلا سکوت را برگزیدیم ............
 تشکر شده توسط : arezoo_azizi , yummy , نازلی
#10
قوی تر ازآنتی بیوتیک‌ها
|




محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است که قدرت آن فراتر از آنتی بیوتیک‌های صنعتی است.

به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان آمریکایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است که تاثیر آن ۲ برابر بیشتر از تاثیر آنتی بیوتیکهای ویژه درمان مسمومیت غذایی است.
محققان دریافتند که سیر حاوی مقادیر فراوانی ترکیب دیالیل دی سولفید است که قدرت آن فراتر از آنتی بیوتیکهای صنعتی است و علاوه بر آن از سرعت جذب و اثربخشی در بدن برخوردار است به گونه‌ای که این امر ثانیه‌ای بیشتر طول نمی‌کشد و سرعت کنترل و مهار مسمومیت غذایی و بهبودی را افزایش می‌دهد.

این محققان گفتند: نتایج تحقیقات آنها درها را به روی یافتن یک درمان موثر برای مسمومیت های ناشی از گوشت های خام یا فرآوری شده افزایش می‌دهد که این امر به نوبه خود به طوری موثری میانگین ابتلا به این مسمومیت ها را کاهش می دهد.

پیش از این متخصصان انگلیسی نیز دریافته بودند که مصرف سیر در پیشگیری از ابتلا به اوستئوآرتریت یا التهاب استخوانی و مفصلی نقش دارد.

پژوهش ها همچنین نشان داده که ترکیبات سیر می‌تواند ۶۰ گونه قارچ و بیش از ۲۰ نوع باکتری را از بین ببرد که برخی همانند pneumocoque باعث ابتلا به بیماری ذات الریه می‌شود.

این خواص سیر به علت وجود ماده‌ای به نام آلیسین است که ضد میکروبی قوی محسوب می‌شود.

عملکرد این ماده در سطح ریه ها بسیار قوی است زیرا این ماده فرار در ریه ها تبخیر می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها را نابود می‌کند.
سلامتستان
مهم این نیست که در کجای این دنیا ایستاده ایم
مهم اینست که در چه راستائی گام برمیداریم.
 تشکر شده توسط : arezoo_azizi , yummy
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خواص گریپ فروت محمود 6 6,715 2019/11/10, 11:40 PM
آخرین ارسال: nahid
  خواص گیاه جینسینگ nahid 29 45,665 2018/07/03, 11:03 PM
آخرین ارسال: Mahpishouni
  خواص انواع سرکه نازلی 17 30,890 2018/01/09, 01:40 PM
آخرین ارسال: Silverlight
  خواص انواع بادام نازلی 11 23,949 2017/05/24, 05:08 PM
آخرین ارسال: nahid
  خواص قارچ کومبوچا شفا یافته 10 147,998 2017/01/10, 10:47 AM
آخرین ارسال: somaye_602000
  خواص دارچین yaro 10 10,022 2016/10/15, 02:38 PM
آخرین ارسال: (reihane(raz
  خواص تخم شربتی نازلی 6 11,651 2016/03/16, 02:15 PM
آخرین ارسال: niloofary
  خواص چلغوز naz.gigili 5 41,498 2016/02/27, 12:53 AM
آخرین ارسال: mra.4199uzdld
  خواص آووکادو و مضرات آواکادو نازلی 7 60,225 2015/12/16, 12:08 AM
آخرین ارسال: نازلی
  آشنایی با خواص و طرز تهیه‌ی شیرهای گیاهی نازلی 15 15,498 2015/12/11, 12:13 AM
آخرین ارسال: سها



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان