امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امیتازات : 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جزئیات واردات و توزیع داروی آرژانتینی ام اس
#1
Exclamation 
معاون وزارت بهداشت: وارداتي نداشتيم



بخش اجتماعي: درحالي كه معاون وزارت بهداشت واردات هرگونه داروي بيوتكنولوژي را ازآرژانتين ردمي كند، مديرعامل شركت پخش دارويي هجرت ازواردات سه قلم داروي بيماران ام اس ازاين كشوربه ايران خبرداده است. به گزارش خبرنگارما، رئيس سازمان غذا وداروي كشوربا تاكيد براينكه فعلاهيچ داروي خاصي ازآرژانتين به كشوروارد نشده گفت: اين كشوربه آمريكا داروصادرمي كند ودوستان ما رفته اند وازنزديك مراحل دانش محورتوليد دارودرآرژانتين را ديده وتاييد كرده اند.دكتراحمد شيباني، با تاكيد براينكه يك شركت داخلي با راه اندازي سايت توليد داروهاي بيوتكنولوژي وهمكاري با شركت آرژانتيني، مي خواهد درداخل رقابت ايجاد كند،Undecided افزود: ما مدافع كيفيت وسلامت هستيم ودراين بين ممكن است بازيهاي تجاري ورقابتي هم به وجود بيايد.واردات چند قلم داروي بيوتكنولوژي ازكشورآرژانتين، خبري است كه رئيس سازمان غذا وداروآن را رد مي كند اما مديرعامل شركت پخش دارويي هجرت گفته كه سه قلم داروي بيماران ام اس ازاين كشوروارد ايران شده است. وي درارتباط با اخبارواردات چند قلم داروازآرژانتين كه اين روزها رسانه اي شده است، افزود: سياست ما حمايت ازتوليد داخل وحذف انحصاردرداخل كشوراست. زيرا ما معتقديم كه انحصاردرتوليد دارومي تواند آسيب رسان باشد.به گفته شيباني، با حذف انحصارورقابتي شدن قيمتها، دسترسي مردم به داروها نيزآسانتروبهترخواهد شد.اين درحالي است كه دكترسيدابراهيم هاشمي، مديرعامل شركت پخش هجرت ازواردات سه قلم داروي بيماران ام اس از كشورآرژانتين خبرداد وگفت: بيش از6 ماه است كه اين داروها دريخچالهاي شركت نگهداري مي شود تا مجوزتوزيع آنها توسط وزارت بهداشت صادرشود.Angelوي با تاكيد براينكه واردات اين داروها با مجوزوزارت بهداشت انجام شده است، افزود: قطعا رقابتي شدن توليد دارودرداخل مي تواند به كاهش قيمت كمك كند.دراين ارتباط دكتراكبررنجبرزاده نايب رئيس كميسيون بهداشت ودرمان مجلس درارتباط با واردات اقلام دارويي بيوتكنولوژي كه درداخل كشورتوليد مي شود، گفت: قطعا اگركميسيون بهداشت ودرمان مجلس مسيري را ببيند كه منجربه تضعيف توليد داخل شود، ازوزارت بهداشت توضيح خواهد خواست.وي با خطاب قراردادن توليد كنندگان داروهاي بيوتك در داخل كشور، گفت: ما انتظارداريم اين دوستان به صورت ويژه با ما نشست داشته باشند وحرفهاي خودشان را بزنند.
سفری میباید،سفری بی هـمراه؛هرکجا لرزیدی،ازسفرترسیدی،تو بگو از ته دل "من خدا را دارم"
 تشکر شده توسط : hamid , هانیه , sar100 , ساغر , نرگس طلا
#2
داروی آرژانتینی "ام اس" در هیچ کشوری مجوز توزیع ندارد

مجری طرح داروی ایرانی "سینووکس" برای بیماران مبتلا به ام اس با اشاره به واردات چند قلم داروی ام اس از آرژانتین به کشور تاکید کرد: این داروی آرژانتینی در هیچ کشوری مجوز توزیع و پخش را ندارد.

دکتر شهریار نفیسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: داروی ایرانی سینووکس در مدت دو سال بر روی بیماران مبتلا به ام اس مورد استفاده قرار گرفت و نتایج آن به لحاظ اثربخشی هیچ تفاوتی با مشابه خارجی آوانکس نداشت.

وی با اشاره به واردات چند قلم داروی ام اس از کشور آرژانتین، افزود: اطلاعات داده شده به ما حاکی از این است که این داروها در هیچ کشوری مجوز پخش ندارند و فقط مدعی هستند که دارویی ساخته اند که باید روی آن کارآزمایی بالینی انجام شود.

این متخصص مغز و اعصاب و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین ادامه داد: البته هر دارویی باید قبل از کارآزمایی بالینی، آزمایش حیوانی و انسانی بر روی آن انجام شود تا مشخص شود که موثر است یا نیست.

دبیر انجمن مغز و اعصاب ایران در ارتباط با اظهارات مدیران غذا و داروی وزارت بهداشت مبنی بر شکستن انحصار تولید دارو در داخل کشور، گفت: وقتی داروی آوانکس در آمریکا تولید شد تا سالهای سال اجازه ندادند داروی "ربیف" که مشابه این دارو بود از اروپا وارد شود و در مورد خیلی از داروهای دیگر در اروپا و آمریکا شبیه این رویه اعمال می شود.

نفیسی افزود: صرف نظر از کیفیت دارو، می بینیم که برای حمایت از تولید داخل چنین روشهایی اعمال می شود و این طبیعی است که این رویه در ایران نیز دنبال شود.

واردات چند قلم داروی بایوتک از کشور آرژانتین در روزهای اخیر در حالی جنجال ساز شده است که دکتر احمد شیبانی، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفته بود که هیچ دارویی فعلا از این کشور وارد نشده است اما دکتر سیدابراهیم هاشمی، مدیرعامل شرکت پخش هجرت از واردات سه قلم داروی بیماران ام اس از آرژانتین خبر داده و عنوان داشته که بیش از 6 ماه است این داروها در یخچالهای شرکت نگهداری می شود تا مجوز توزیع آنها توسط وزارت بهداشت صادر شود.

http://parsine.com/fa/pages/?cid=41298
تاريخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰


وزارت بهداشت در اقدامی عجیب و با توجیه شکستن انحصار تولید داروی «ام اس» تصمیم به واردات این دارو از کشور آرژانتین که حتی روی موش‌ها هم آزمایش نشده، گرفته است.
مشرق:

معضل کمبود و گرانی دارو های نوترکیب و انحصاری کشورهای خارجی موضوعی است که همواره بیماران ایرانی را آزار می دهد. این مساله مشکلات بسیاری را برای بیمارانی که مجبور به استفاده از داروهای انحصاری و وارداتی هستند ایجاد می کند که کوچکترین آنها ناقص ماندن روند درمان و در برخی موارد مرگ است.

اما در چند سال اخیر و با همت متخصصان و دانشمندان عرصه پزشکی گام های موثری در زمینه قطع وابستگی دارویی کشورمان از کشورهای بیگانه انجام شده است و توانسته تا حد زیادی بیماران خاص را نسبت به بهبودی امیدوار کند.

بیماری «ام اس» یکی از بیماری های شایع در کشور است که تکنولوژی ساخت آن تا سال 85 تنها در اختیار چند کشور غربی قرار داشت ولی با تلاش شبانه روزی دانشمندان داخلی این دارو در داخل تولید و بعد از طی مراحل تست در وزارت بهداشت با قیمتی بسیار کمتر نسبت به نمونه خارجی در اختیار بیماران مبتلا به ام اس قرار گرفت.

عرضه این دارو توانسته در 5 سال عرضه خود یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به همراه داشته و تاکنون نیز کمبودی از لحاظ عرضه دارو در داخل کشور وجود نداشته است.

بنابر این گزارش، درچند روز اخیر وزارت بهداشت در اقدامی عجیب و با توجیه شکستن انحصار تولید این دارو! تصمیم به واردات داروی مورد نیاز بیماران «ام اس» از کشور آرژانتین که حتی روی موش‌ها هم آزمایش نشده، گرفته است. برخی از مسوولان این وزارتخانه مدعی شده اند که این دارو با دانش فنی داخل و در کشور آرژانتین تولید می شود! و بنای این وزارتخانه بر واردات نیست.
با توجه به اینکه انتشار خبر ورود این دارو به بازار، شرکت های تولید کننده غربی و آمریکایی را به دلیل ترس از شکسته شدن قیمت ها شوکه کرده، می توان تولید این نوع داروها را به عنوان یک سرپل استراتژیک مورد توجه قرار داد اما متاسفانه با بی توجهی مسوولان وزارت بهداشت، این امتیاز در حال از دست رفتن است.

اخبار موثق حاکی است که شرکت وارد کننده این دارو دارای ارتباطات ویژه ای با آقای خاص و جنجالی جریان انحرافی می باشد.
واردات این سرم‌های غیراستاندارد، صدها میلیارد تومان سود به جیب واردکنندگان می‌ریزد.
کارشناسان معتقدند هدف از اين اقدام پرسود و البته به قيمت به خطر افتادن جان شهروندان، تامين بخشي از هزينه‌هاي انتخاباتي جريان انحرافی است، بويژه پس از آن كه با تشديد رصدهاي دستگاه‌هاي نظارتي، دست‌اندازي اين جريان بر بودجه‌هاي عمومي، دچار اختلال شده است.

همچنین تعدادی از متخصصان صنعت داروسازی و بیوتکنولوژی با انتشار نامه ای از این اقدام انتقاد کرده اند. افرادی که در انتها این نامه را امضا کرده اند از صاحب نظران عرصه داروسازی هستند که نشان از دغدغه عمومی بین دانشمندان عرصه پزشکی برای حفظ این دستاورد بزرگ دارد.

حال مسوولان وزارت بهداشت با وجود هر توجیهی باید پاسخ دهند؛ چرا چنین دستاوردی را که حاصل تلاش های دانشمندان جوان کشور و حمایت های دولت است به راحتی تمام مورد بی مهری قرار می دهند؟
http://www.bultannews.com/fa/news/54849
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۰
هدف از واردات موقت داروی MS افزایش تولید، ارتقاء کیفیت، کاهش قیمت و شکستن انحصار است

در نشست مطبوعاتی که روز گذشته با حضور دکترشیبانی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و همچنین دکترمحمدرضا شانه ساز ،معاون دارویی سازمان غذا و دارو برگزار شد، سیاست های وزارت بهداشت در حوزه دارو مطرح شد.
به گزارش صبا ایران به نقل از روزنامه راه مردم ،دکتر شیبانی در ابتدای جلسه پس از عذرخواهی از طولانی شدن جلسه قبلی خود که با حضور شرکت های داروسازی داخلی در وزارت بهداشت برگزار شده بود گفت:بحثی که چند وقتی است رسانه ای شده ، موضوع جدیدی نیست. وقتی موضوعی رسانه ای می شود، ممکن است باعث تشویش اذهان عمومی گردد وبه همین دلیل ما نشست مطبوعاتی ترتیب دادیم.در جلسه قبلی تعداد زیادی از اساتید دانشگاه در حوزه داروسازی، جامعه شناسی و همچنین صاحبان صنایع داروسازی حضور داشتند. با توجه به این که دارو کالایی است که اقتصاد، تجارت و از همه مهمتر سلامتی را به دنبال دارد واین مسئله باعث می شود که حساسیت زیادی به دنبال داشته باشد.درزمینه دارو، سیاست ما کاملا شفاف است. وی گفت:حمایت از تولید در صنعت داروسازی کشورو ارائه یارانه و حمایت از تولید کننده و از طرفی واردات به شرط آن که آن فناوری در طی چند سال وارد کشور شود. سعی ما براین است که مردم در درجه اول به داروی با کیفیت و همچنین قیمت مناسب دسترسی پیدا کنند.ما از داروی تولیدی حمایت می کنیم تا اولاً دارو ارزانتر و دوم این که اشتغالزایی ایجاد شود. وی افزود:هدف اصلی ما مدیریت دارو است به نحوی که داروهای نوترکیب به آسانی به دست مردم برسد. به عنوان مثال داروی (پُروکسین) که مشابهش درایران تولید می شود( این قرص هرعدد2500 تومان در بازار عرضه می شد) با واردات این قرص که 40%ارزانتر از مشابه ایرانی اش بود این دارو ارزانتر به مردم عرضه شد.دارویMSنیز از سال85-84 از کشور تولید می شود و وزارت بهداشت نیزاز این شرکت دارویی حمایت کرده است .اکنون نیز تصمیم براین است که این داروی بسیار حساس و مهم به شرط این که فناوری آن در آینده نزدیک به ایران بیاید در کشور آرژانتین تولید و وارد کشور می شود. البته این دارو، وارد بازار مصرف نشده است و قرار است در ابتدا به صورت محدود مورد مصرف واقع شود. سعی ما براین است که محصولات دارویی در انحصار تولید یک شرکت خاص نباشد.زیرا این، به ضرر مردم است.داروی MSکه موضوع خاص بحث ماست در چهار کشور از جمله کوبا و اوروگوئه مصرف شده و سازمان داروی این چهار کشور، این دارو را تائید کرده اند.ما از هیچ شرکت خاصی جانبداری نمی کنیم و تنها هدف ما عرضه داروی با کیفیت، فراوان و ارزانتر به بیماران است.در ادامه دکتر شانه ساز، معاونت دارویی سازمان ، واردات دارو از آرژانتین و سایر کشورهای آمریکای جنوبی نیز اتفاق جدیدی ندانست و گفت: قبلا نیز از این کشورها داروهای بیماران خاص را وارد کرده ایم . متخصصین حوزه دارو خوب می دانند که آمریکای جنوبی یکی از قطبهای مهم در عرصه این داروهاست. بنابراین ما نیز می توانیم مثل اغلب کشورها در بهره گیری از دانش فنی کشورهای آمریکای جنوبی در رقابت با سایر رقبای آمریکایی و اروپایی که صرفا به فکر فروش داروی ساخته شده خود بدون انتقال دانش فنی هستند، با توجه به مزیت قیمتی به رغم کیفیت مشابه بهره برداری کنیم.معاون دارویی سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد: آنچه در حال حاضر به عنوان واردات دارو از آرژانتین مطرح می شود، موضوع قراردادی است که یک کارخانه داروسازی ایرانی جهت ساخت داروی خود در یک کارخانه آرژانتینی تا آماده شدن امکانات تولید در کارخانه داروسازی ایرانی ارایه نموده و متعهد شده ظرف سال آینده فرآیند تولید این داروها را در کارخانه ایرانی خود دنبال کند.شانه ساز تاکید کرد: این روش واردات به حساب نمی آید بلکه به لحاظ ذی نفع بودن کارخانه تولید کننده ایرانی، بخشی از فرآیند تولید محسوب می شود. وي در پايان به جلسه امروز مسوولان وزارت بهداشت با شركت‌هاي خصوصي و صنعت داروسازي اشاره كرد و گفت: در نهايت سياست‌ها و وظايف وزارت بهداشت در جاي خود محفوظ است. وزارت بهداشت طبق قانون عمل مي‌كند و آنچه را كه به نفع مردم باشد انجام مي‌دهد.
http://www.sabairan.com/fa/news
اریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
چشم ها را بـایـد شست  . ، . جـــور دیـگـر بـایــد دیـــد
 تشکر شده توسط : هانیه , sar100 , ELI , ساغر , نرگس طلا
#3
حال این داروها اسمشون چی هست؟اسم ندارن؟
این قافله عمر عجب می گذرد
دریاب دمی که با طرب می گذرد
ساقی غم فردای حریفان چه خوری
پیش آر پیاله را که شب می گذرد
#4




بنظر من به امتحانش می ارزه شاید خوب باشهBlushBlushBlush
مهم این نیست که در کجای این دنیا ایستاده ایم
مهم اینست که در چه راستائی گام برمیداریم.
#5
ببینید تولید دارو های ام اس تکنولوژی پیچیده اما مشخصی داره!
تزریق ژنوم به سلول انسانی یا حیوانی...
فقط مشکل انحصار شرکت های چند ملیتی و بزرگه!
با این کار شاید قیمت دارو های خارجی (ربیف و آونکس) پایین بیاد.
اگه تلخم مثل گریه اگه تنهام اگه تاریک
اگه از ترانه دورم اگه با مرثیه نزدیک
اگه ناباور چشمام تو تماشای تو مونده
اگه اون نگاه اول منو پای تو نشونده:
How wonderful life is while you're in the world
 تشکر شده توسط : ساغر , ansari.mry
#6
آخرین جزئیات توزیع داروی آرژانتینی ام اس/ تاثیر نرخ ارز بر قیمت دارو


سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو به تشریح آخرین وضعیت توزیع داروی آرژانتینی ام اس و تغییر قیمت برخی اقلام دارویی با توجه به افزایش نرخ ارز پرداخت.
دکتراحمد شیبانی روز شنبه در حاشیه دهمین همایش داروسازان ایران در سالن همایشهای رازی با در پاسخ به سئوال مهر مبنی با تایید توزیع داروی آرژانتینی ام اس در برخی از داروخانه ها، اظهارداشت: توزیع محدود این دارو به منظور انجام مطالعات بالینی آن انجام شده است.

وی با عنوان اینکه که مسیرهای قانونی و مستندات داروی آرژانتینی طی شده است، افزود: بر همین اساس کارشناسان معاونت غذا و دارو اجازه داده اند این دارو به منظور مطالعات بالینی عرضه شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون نتیجه اطلاعات از این دارو خوب بوده است، ادامه داد: مقدار داروی توزیع شده در سطح داروخانه ها بسیار ناچیز است.

شیبانی در ارتباط با تاریخ انقضای داروی آرژانتینی ام اس که گفته می شود تا چند ماه آینده به پایان می رسد، افزود: چنین چیزی نیست و دوستان ما در سازمان غذا و دارو وظیفه دارند به این موضوع رسیدگی کنند.

وی در خصوص قیمت داروی آرژانتینی که گفته می شود 5 هزار تومان گرانتر از مشابه ایرانی است، اظهارداشت: آنطور که بنده اطلاع دارم قیمت آن ارزانتر از مشابه ایرانی است.

رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که داروهای اینترفرون عارضه ساز نیستند، گفت: این دارو هم اکنون برای سیر مطالعات بالینی در تعداد محدودی از داروخانه ها مجوز توزیع گرفته و تحت نظارت مرکز مربوطه در اختیار بیماران قرار می گیرد.

شیبانی، از آغاز زمان توزیع سراسری دارو آرژانتینی ام اس در داخل کشور اظهار بی اطلاعی کرد.

وی همچنین در ارتباط با ورود داروی اروگوئه ای برای بیماران کلیوی که باعث شده داروی ایرانی "سلسپت" تا سقف 36 هزار تومان گرانتر شود، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تولید داروی سلسپت در سه شرکت دارو داخلی، افزود: داروی اروگوئه ای به عنوان نمونه وارد کشور شده و قرار است در داخل تولید شود.

شیبانی ادامه داد: ممکن است بعضی از داروها که شامل یارانه بوده اند تغییراتی در قیمت داشته باشند. البته وزارت بهداشت در جهت حمایت از تولید داخل، یارانه ای که به داروهای وارداتی و تولید داخل می دهد یکسان است. بر همین قیمت داروهای وارداتی بالاتر از قیمت تولید داخل است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر موجود بودن داروهای بیماران تالاسمی در کشور، در خصوص تغییر قیمت دارو به دنبال افزایش نرخ ارز، اظهارداشت: بعضی از هزینه ها مثل انرژی و نرخ ارز بر صنعت داروسازی اثر گذار است. از همین قیمت داروها در حال برسی کارشناسی است. به همین جهت ممکن است بعضی اقلام دارویی شامل افزایش قیمت مناسب شوند.
باور نکن تنهایی ات را تا یک دل و یک درد داریم
 تشکر شده توسط : hamid , نازلی , warrior , fireboud , Mahdieh
#7
داروی آرژانتینی ام اس قبل از اتمام مطالعات بالینی وارد بازار شد


سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مطالعات بالینی داروی آرژانتینی ام اس مراحل آخر را طی می كند و تا حد زیادی تأیید شده است اما وزارت بهداشت اجازه توزیع ناچیز آن را در بازار داده است.

به گزارش فارس، احمد شیبانی در حاشیه دهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران كه صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد در جمع خبرنگار درباره داروی ام‌اس آرژانتینی اظهار داشت: مطالعات بالینی این دارو مراحل آخر خود را طی می‌كند البته این دارو مسیرهای قانونی خود را از جمله مستندات، آزمایشگاه و ضوابط طی كرده است و بحث بالینی آن هم توسط معاونت غذا و دارو تا حد زیادی بررسی شده و این معاونت اجازه توزیع مقدار ناچیزی از این دارو را به بازار داد.

وی در پاسخ به این سوال كه اگر این دارو عارضه‌ای داشته باشد پاسخگو چه كسی خواهد بود گفت: سازمان غذا و دارو در بررسی‌هایی كه تاكنون انجام داده مشكل خاصی از این دارو را گزارش نكرده است و این داروهای اینترفرون معمولا عارضه‌ساز نیستند. همچنین قیمت آن ارزانتر است.

شیبانی درباره داروی سلسپت ایرانی كه گفته می‌شود با آمدن نوع خارجی آن قیمت داروی ایرانی افزایش پیدا كرده است خاطرنشان كرد: این دارو تحت لیسانس ساخته می‌شد و در كنار آن مانند تمام داروهای دیگر تولیدات داخلی آن هم وجود دارد به طوری كه 3 كارخانه تولید دارو در كشور این دارو را تولید می‌كنند و همچنین آنچه به عنوان نمونه وارد كشور شده است قرار است در داخل كشور هم تولید شود.

وی افزود: ممكن است برخی از داروها كه شامل یارانه بوده است تعدیل یارانه شود و روی قیمت‌های آنها اثر بگذارد اما معمولا داروی وارداتی و تولیدی داخل كشور یارانه یكسان می‌گیرند و این در جهت حمایت از تولید داخل است.

شیبانی تصریح كرد: اینكه قیمت داروی ایرانی از داروی اروگوئه‌ای بالاتر رفته را نمی‌دانم و باید بررسی كنم.

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با غذای بیماران pku نیز یادآور شد: در داخل كشور غذای این نوع بیماران به صورت گسترده تولید نمی‌شود و یك یا دو شركت تولید كننده هستند كه غذای آنها را تولید می‌كنند و البته سازمان غذا و دارو هم حمایت می‌كند.

وی درباره كمبود داروی تالاسمی گفت: در این زمینه كمبودی نداریم و داروی دسفناك(دسفرال ایرانی) مطالعات بالینی‌اش در حال انجام است.

شیبانی درباره اداره كل تجهیزات پزشكی كه قرار بود زیر نظر سازمان غذا و دارو قرار بگیرد تصریح كرد: این كار هنوز انجام نشده است. البته این اداره در چارت سازمانی غذا و دارو وجود دارد.

وی درباره قیمت داروها نیز یادآور شد : موضوع در دست بررسی كارشناسی است و ممكن است در این بررسی قیمت برخی داروها افزایش و برخی كاهش یابد.
باور نکن تنهایی ات را تا یک دل و یک درد داریم
 تشکر شده توسط : ehsan-foruz , fireboud , sally , هانیه , TootFarangi , successful
#8
منظورشون از مطالعات باليني چيه؟ تا اونجا كه من مي دونم مطالعات باليني قبل از پخش يك دارو و اونم روي نمونه هاي حيواني و در مرحله بعد روي افراد داوطلب انجام ميشه. نه اينكه دارو رو توي داروخونه بفرستن مطالعه باليني كنن. تازه مگه مي دونن كي دارو رو مي خره بعد روش مطالعه باليني كنن. جل الخالق آدم هر روز تو اين مملكت حرفاي جالبي ميشنوه
هميشه مردم لباس هاي كهنه و پوسيده اشون رو دور مي ندازن دارم به اين فكر مي كنم كه چرا بعضي ها افكار كهنه و پوسيدشون رو هيچ وقت دور نمي ندازن
 تشکر شده توسط : Ferfer , TITI , Prime
#9

به گزارش عصر ایران

داروی آرژانتینی ام اس که قرار بود به گفته مدیران وزارت بهداشت، بعد از پایان مطالعات بالینی وارد بازار دارویی کشور شود، مجوز توزیع را از چندی قبل دریافت کرده و هم اکنون در تعداد محدودی از داروخانه ها موجود است.

به گزارش مهر، بعد از ماجرای پر سر و صدای ورود داروهای آرژانتینی به کشور که با حمایتهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراه بود، هم اکنون داروی مربوط به بیماران ام اس با نام "اکتویکس" در کشور آرژانتین تولید شده و وارد بازار دارویی ایران می شود. دارویی که قرار بود فعلا مراحل مطالعات بالینی را سپری کند و سپس مجوز توزیع بگیرد اما به نظر می رسد که مدیران سازمان غذا و دارو قدری عجله به خرج داده و در سکوت خبری و دور از چشم همگان، مجوز توزیع این دارو را صادر کرده و شرکت وارد کننده آن نیز نسبت به توزیع دارو در سطح داروخانه های خاص اقدام کرده است.

دکتر احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو در تاریخ 3/5/90 در پایان جلسه ای که با مدیران شرکتهای دارویی در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، در ارتباط با موضوع واردات داروی ام اس از آرژانتین، به خبرنگاران گفت که "قرار نیست این دارو را وارد کنیم بلکه داروی مورد نظر توسط یک شرکت داخلی در کشور آرژانتین تولید و سپس وارد ایران می شود تا زمینه تولید آن در داخل فراهم شود.

وی گفته بود که این روند تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت و هنوز نمی توان در مورد کیفیت داروی ام اس که قرار است در آرژانتین تولید و وارد کشورمان شود، اظهار نظر کرد. چون کیفیت این دارو در حال بررسی و مطالعات بالینی است.

این در حالی است که رئیس سازمان غذا و دارو روز گذشته در جمع خبرنگاران عنوان کرد که ورود این دارو به برخی از داروخانه ها به منظور انجام مطالعات بالینی صورت گرفته است.

ورود این داروی آرژانتینی به بازار دارویی کشور در حالی اتفاق می افتد که از صحبتهای مدیران سازمان غذا و دارو مدت زیادی نمی گذرد. آنها گفته بودند که انجام مطالعات بالینی داروی اکتویکس چند ماه به طول خواهد انجامید. در صورتی که مجوز توزیع دارو از حدود 10 روز قبل توسط وزارت بهداشت صادر شده و این دارو هم اکنون در دسترس بیماران قرار دارد.

نکته دیگری که مدیران سازمان غذا و دارو از آن چشم پوشی کرده اند، قیمت داروی آرژانتینی است که قرار بود پایین تر از قیمت داروی مشابهی باشد که هم اکنون در داخل کشور تولید و در اختیار بیماران ام اس قرار دارد.

مدیران وزارت بهداشت قول داده بودند که داروی آرژانتینی بیماران مبتلا به ام اس به مراتب ارزانتر از قیمت داروی مشابه ایرانی باشد اما چنین به نظر می رسد که قیمت داروی اکتویکس تفاوت چندانی با داروی مشابه ندارد.

موضوع دیگری که برای بیماران مبتلا به ام اس می تواند جای سئوال باشد، تاثیر دارو بر روند کنترل بیماری است. چرا که هیچگونه مطالعه بالینی بر روی بیماران مبتلا صورت نگرفته است. این مسئله می تواند موجبات نگرانی بیماران را از پیامدهای استفاده از این داروی جدید دو چندان کند.
با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام

نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش
 تشکر شده توسط : reach usa , مـه ســـا , هانیه , TootFarangi , successful , زهرا59
#10
تا زمانیکه به داروی مصرفی اطمینان نداشته باشیم حتی اگر بهترین درمان هم باشه بی اثره.اثر روانی دارو کم اهمیت تر از اثر شیمیایی اون نیست.
تا شقایق هست زندگی باید کرد.love28
 تشکر شده توسط : nahid
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  رئیس سازمان غذا و دارو: واردات ربيف مغایر با اصل اقتصاد مقاومتی است. Mehdish 16 8,958 2016/05/23, 10:11 AM
آخرین ارسال: nahid
  توقف واردات داروی آرژانتینی ام اس ( اکتووکس) یه غریبه 10 8,156 2016/04/14, 11:38 AM
آخرین ارسال: glassheart
  داروی ایرانی ام اس در شیراز رونمایی می‌شود niloofary 5 4,167 2016/03/01, 11:45 AM
آخرین ارسال: 71shahab
Video مخترع دشتستانی مدعی شد: کشف داروی گیاهی برای درمان کامل MS رسول جاسمی 115 78,455 2015/08/10, 12:00 AM
آخرین ارسال: nahid
  واردات داروی ام اس کمتر می شود nahid 1 2,432 2015/05/30, 11:51 AM
آخرین ارسال: مرجان مولایی نژاد
  قرص خوراکی ام اس به صورت آزمایشی میان بیماران توزیع می شود hamdam 1 3,593 2015/05/27, 10:01 AM
آخرین ارسال: niloofary
  داروی تایسبری تحت پوشش بیمه قرار گرفت h.kakavand 19 15,157 2015/04/28, 11:47 AM
آخرین ارسال: mostafa00
  داروی بومی ام اس به زودی وارد بازار می شود paeazan 10 8,633 2014/10/13, 02:39 AM
آخرین ارسال: Aban
  داروی کوپامر®(گلاتیرامراستات) تحت پوشش بیمه قرار گرفت dr. assadi 33 20,859 2014/07/02, 12:44 AM
آخرین ارسال: ایمان
  داروی ایرانی اینترفرون بتا ارزان شد. arezooo82 2 3,633 2014/06/13, 12:00 PM
آخرین ارسال: فرید 1353



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

علت بوجود آمدن بیماری ام اس چیست