امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امیتازات : 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شربت سینه ممکن است به درمان ام اس کمک کند
#1
[/align][align=right]بر اساس مطالعات محققان UC Davis :
دارویی که در درمان سرماخوردگی کاربرد بسیاری دارد ,ممکن است علائم ام اس را درمان کند .این دارو برای ام اس- بیماری یی با گزینه های درمانی معدود-درمانی ارزان ارائه می دهد.
در زآمایش روی موش ,کشف شد که داروی dextromethorphan به طور قابل توجهی آسیب به میلین –پوشش چربی دور فیبرهای عصبی در سیستم عصبی مرکزی- را کاهش می دهد و علاوه بر این بروز رخوت در خلال حملات را به حداقل می رساند.
محقق اصلی این مطالعه و یکی از استادیاران UC Davis می گوید:
این یافته فرصتی برای اتخاذ یک استراتژی درمانی جدید–با دارویی که به وفور در دسترس ,ارزان و بی ضرراست -فراهم می کند.
محققین موش ها را به ام اس خفیف یا شدید مبتلا سپس با مقادیر کم یا زیاد دارو درمان کردند .آنها دریافتند مقدار بسیار کم داروی داده شده به موش هایی که بیماری خفیف داشتند ,به طور قابل توجهی آسیب به میلین و بروز رخوت در حملات شدید را کاهش می دهد.
مدیر یک موسسه تحقیقاتی و یکی از بانیان این مطالعه می گوید:
این یافته که یک داروی شیمیایی مثل dextromethorphan ممکن است در درمان ام اس به کار آید اهمیت خاصی دارد زیرا از قبل می دانستیم که این دارو بی ضرر است.
معمولا یک درمان احتمالی جدید- باید- ابتدا سالها آزمایشات کلینیکی را پشت سر بگذارد تا تایید شود.

منبع www.msrc.co.uk
توضیح
-اسامی اشخاص , مراکز و نیز اطلاعات تکراری درباره ام اس را ترجمه نکرده ام.
- dextromethorphan ,شربت سینه و در بازار ایران موجود است.
-به طوری که در سایتشان نوشته اند UC Davis یکی از دانشگاه های تحقیقاتی ملی برجسته ی امریکا است.
با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام

نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش
 تشکر شده توسط : nahid , hamdam , somaye_602000 , Prime , AVID2000 , neghar , SSA , بهرنگ , fireboud , maya , nazaninn , Asal368 , najva , عمومهربان , Hasty , احمدرضا , mehrangiz , zohrevand , سها
#2
داروی معمولی ضد سرفه ممکن است به درمان MS کمک نماید
2011-07-07
ساکرامنتو – داروی ضد سرفه ای که به طور گسترده ای در بین داروهای ضد سرفه استفاده زیاد دارد به نظر می رسد به حفاظت در برابر علائم بیماری ام اس کمک می نماید ، این یافته می تواند یک درمان جدید و ارزان را برای یک بیماری با چند گزینه های درمانی موثر ارائه دهد ، این مطالعه توسط محققان دیویس UC انجام یافته است . دراین آزمایش با استفاده از مدلهای حیوانی ، داروی ، دکسترومتورفان ، به میزان قابل توجهی باعث کاهش میلین زدایی(از دست رفتن غلاف چربی (میلین) )در اطراف فیبرهای عصبی در سیستم عصبی مرکزی و به حداقل رساندن رشد فلج در طول حملات بیماری شد.
این مطالعه بصورت آنلاین در مجله نوروبیولوژی در دسترس است.
به گفته ی وین بین دنگ ، محقق اصلی این تحقیق و استادیار زیست شناسی سلولی و آناتومی انسان در دانشگاه یو سی دیویس:"این یافته ها فرصت هیجان انگیزی را برای فهم بهتر این بیماری و استراتژی درمانی جدید همراه با دارویی فراهم می کند که به طور گسترده ای می تواند در دسترس ، ارزان و شناخته شده باشد" .
بیماری ام.اس در حدود 400.000 نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده که اغلب آنان زنان جوان به طرف میانسالی است. در این بیماری سیستم ایمنی به بافت هایی که میلین می سازند حمله می کند.
با خراب شدن عایق میلینی، سیگنال های منتقل شده از یک سلول عصبی به دیگری در سراسر سیستم اعصاب مرکزی صدمه می بیند.
از ویژگی های اولیه این بیماری تخریب میلین است. میلین پوشش چربی است که تارهای عصبی را می پوشاند و متشکل از لایه های سلولی تخصص یافته ای بنام الیگودندروسیت است که در مغز و طناب نخاعی تشکیل می شوند.
تخریب این پوشش میلین طی بیماری نشانه اصلی ام.اس است نتیجه این روند بنام دی ملینیشن بصورت قطعات متعددی از بافت سخت بنام پلاک است.(اسکلروزیس از کلمه یونانی اسکلروس به معنی سخت می آید).. علائم این بیماری به طور گسترده ای متفاوت است و اغلب شامل دوره ای از مشکلات حرکتی ، از جمله فلج اندام یا تعادل ضعیف می باشد که غیرقابل پیش بینی است .این مشکلات ممکن است دوره ای یا دائمی شود. به موازات پیشرفت بیماری ، از کار افتادگی بیماران افزایش می یابد و هیچ درمانی هنوز برای آن شناخته نشده است.
علاوه بر این ، بسیاری از درمان های فعلی ضعیف بوده و یک طیف وسیعی از عوارض جانبی به بار می آورند
برای این مطالعه ، محققان ،یک نوع متوسط و یا شدید بیماری ام اس را درموشها ایجاد و سپس آنها را با هر دو دوز خیلی پایین یا بالا از دکسترومتورفان درمان کردند.. آنها دریافتند که دوزهای بسیار پایین داده شده به موشها ی مبتلا به بیماری متوسط به طور قابل توجهی موجب کاهش بیماری و جلوگیری از تخریب میلین و فلج شدن در طی حملات حادگردید.
دوزهای بالا هیچ سود ی نداشت.
دیوید .ای ، مدیر تحقیقات در موسسه طب اطفال کالیفرنیا در منطقه ساکرامنتو و یکی از نویسندگان این تحقیق می گوید: پیدا کردن این که یک ماده شیمیایی مانند دکسترومتورفان ممکن است برای درمان مولتیپل اسکلروزیس مفید باشد به خصوص قابل توجه است چرا که می دانیم آن بی خطر است.
به طور معمول ، یک درمان احتمالی جدید ، ابتدا باید سالها از آزمایشات بالینی را برای اثبات پشت سرگذاشته باشد.
تیم تحقیقاتی دانشگاه یو سی دیویس که در انجام تحقیقات سلول های بنیادی پیشروهستند ، شروع به تحقیق اثر داروهای ضد سرفه در درمان بیماری های ویرانگر مانند مولتیپل اسکلروزیس کردند چرا که ساختار مولکولی آنها شبیه به مورفین وبدون خواص اعتیادآور است.
مورفین ازحيث طبقه بندي فارماكولوژي، تضعيف كننده سيستم مركزي اعصاب مي باشد.
دنگ و همکاران می خواهند به آزمایش های بالینی برای پیدا کردن اثر دکسترومتورفان در مبتلا یان به مولتیپل اسکلروزیس در انسان بپردازند.
این مطالعه در بخش های پشتیبانی شده توسط کمک های مالی از موسسه ملی بهداشت ، انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس می باشد.

تمامی حقوق این خبر متعلق به سایت ام اس سنتر میباشد و انتشار خبر بدون درج نام ام اس سنتر غیر مجاز میباشد
ترجمه از: همدم
http://hamdam2002.tk/

منبع:
http://www.universityofcalifornia.edu/ne...icle/25896
باور نکن تنهایی ات را تا یک دل و یک درد داریم
 تشکر شده توسط : Prime , nahid , neghar , sar100 , Yitzak , zaynab , esmaeil , fireboud , hamid , nazaninn , ostad2000 , najva , sattar , negar_ka84 , sargol , roya-n , howra66 , arezooo82 , elham 66 , Godfires , zohrevand
#3
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه عالییییییییی،من اونقدر تذریق نمیکنم تا داروی خوراکی بیاد،آخه الان نی نی شیر میدمwink2 میخوام تا دوسال شیرش بدمicon_biggrin
همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی
که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی
#4
برای منم جالب بود یک خبر از دو منبع!

esmaeil عزیز! منم خودم خیلی به http://www.msrc.co.uk اعتقاد دارم نمی دونم چرا
سایت های بریتانیایی اینقدر فعال و به روز هستند.!؟
اگه تلخم مثل گریه اگه تنهام اگه تاریک
اگه از ترانه دورم اگه با مرثیه نزدیک
اگه ناباور چشمام تو تماشای تو مونده
اگه اون نگاه اول منو پای تو نشونده:
How wonderful life is while you're in the world
 تشکر شده توسط : hamdam
#5
همون طور که همدم عزیز نوشتن:

نقل قول: آنها دریافتند که دوزهای بسیار پایین داده شده به موشها ی مبتلا به بیماری متوسط به طور قابل توجهی موجب کاهش بیماری و جلوگیری از تخریب میلین و فلج شدن در طی حملات حادگردید.
دوزهای بالا هیچ سود ی نداشت.

نرید قلپ قلپ شربت سینه بخورید. smiling
اگه تلخم مثل گریه اگه تنهام اگه تاریک
اگه از ترانه دورم اگه با مرثیه نزدیک
اگه ناباور چشمام تو تماشای تو مونده
اگه اون نگاه اول منو پای تو نشونده:
How wonderful life is while you're in the world
 تشکر شده توسط : fireboud , hamdam , nazaninn , najva , arezooo82 , elham 66 , Godfires
#6
(2011/07/09, 08:36 AM)esmaeil نوشته است: [/align][align=right]بر اساس مطالعات محققان UC Davis :

محققین موش ها را به ام اس خفیف یا شدید مبتلا سپس با مقادیر کم یا زیاد دارو درمان کردند .آنها دریافتند مقدار بسیار کم داروی داده شده به موش هایی که بیماری خفیف داشتند ,به طور قابل توجهی آسیب به میلین و بروز رخوت در حملات شدید را کاهش می دهد.
color]

يه نكته اي كه براي من جالبه اينه كه اگه محققين مي دون چكار كنن كه موش ها ام اس بگيرن بعد روشون ازمايش كنن پس مي دونن ام اس چطوري بوجود مي اد confused2confused2confused2confused2 در حاليكه هنوز علت بيماري و سراغازش ناشناخته است. در صورتي كه بتونن علت بيماري رو بفهمن 50 درصد درمان رو هم بهش رسيدن. اين براي من متناقضه
هميشه مردم لباس هاي كهنه و پوسيده اشون رو دور مي ندازن دارم به اين فكر مي كنم كه چرا بعضي ها افكار كهنه و پوسيدشون رو هيچ وقت دور نمي ندازن
 تشکر شده توسط : Prime , najva , Hasty , earth
#7
فکر می کنم یه کلمه ی هستن جا افتاده

یعنی اینکه موش هایی که به ام اس خفیف مبتلا هستن و در این صورت کلمه ی را در اول جمله اضافستconfusedconfusedconfusedconfused

انقدر تعجب کردم از این موضوع فقط دنبال اشتباه نوشتاری و تایپی و جمله ای هستمconfusedconfusedconfusedconfused
خدا یا کیفیت رو فدای کمیت نکن. کمتر خلق کن ولی آدم خلق کن!
#8
من يه تحقيق كردم در اين زمينه چون از قبل هم برام جاي سوال بود الان اينجا مي گم كه شايد براي همه حل بشه
سوال: محققين براي تحقيقات بر روي روش هاي درماني ام اس بر روي موش ها تست مي كنند. چطور موش ها رو به ام اس مبتلا مي كنند در حاليكه اصلا نمي دونن ام اس چطوري ايجاد ميشه؟
جواب: آنسفاليت آلرژيك تجربي EAE تقليد ويژگي هاي خاص از مولتيپل اسكلروزيز است. EAE القا شده در حيوانات آزمايشگاهي ابزاري براي بررسي خواص درماني و فرمولاسيون داروهاي جديد است.با استفاده از مدل EAE دانشمندان مي توانند مكانيسم صدمه به سلول T را درك كنند. EAE در موش ها بوسيله باكتري بيماري سل و سم سياه سرفه القا ميشود. موش ها در اين وضعيت ابتدا توان حركت دم را از دست داده و سپس نيمي از بدنشان دچار ضعف شديد گرديده و بعد از 8 تا 14 روز كل بدنشان دچار فلج شده و نوع فعاليت سيستم ايمني و اثر آن شبيه سازي فرايند ام اس در نوع تشديد يافته آن خواهد بود.
با توجه به مطلب بالا اين موش ها براي ام اس شبيه سازي ميشن و در حقيقت ام اس ندارند بلكه يه حالتي شبيه ام اس را دارند.
هميشه مردم لباس هاي كهنه و پوسيده اشون رو دور مي ندازن دارم به اين فكر مي كنم كه چرا بعضي ها افكار كهنه و پوسيدشون رو هيچ وقت دور نمي ندازن
 تشکر شده توسط : maryamm , esmaeil , nahid , nazaninn , liliyam , negar_ka84 , earth
#9
پس با این حساب درمانی هم که براش پیدا می کنن چون برای خود بیماری ام اس نیست و برای شبه ام اس هست قطعی و قابل اکتفا نمی تونه باشه
خدا یا کیفیت رو فدای کمیت نکن. کمتر خلق کن ولی آدم خلق کن!
 تشکر شده توسط : MAHDI
#10
البته در این کار اگر آسیب به بافت میلین برسه و اون رو از بین ببره ، در حقیقت ام اس می شه ، چون علائم بوجود اومده در اون موجود هم همون علائم ام اس هست . در ضمن در این تحقیق به داروهای سرماخوردگی برای درمان ام اس اشاره شده ، من احساس می کنم این موضوع می تونه واقعیت داشته باشه ، چون من اکثر مواقع بعد از تزریق دارو با علائمی مثل علائم سرماخوردگی دست به گریبانم .
خداوندا ، سرنوشت مرا خیر بنویس . تقدیری مبارک ، تا هر چه را تو دیر می خواهی زود نخواهم و هر چه را تو زود می خواهی دیر نخواهم .
 تشکر شده توسط : Hasty
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دارو ی آنتی اکسیدان برای درمان ام اس نوید بخش است hamdam 4 6,409 2015/12/03, 09:15 AM
آخرین ارسال: ساسان
  تصویربرداری جدید نانوممکن است منجر به درمان های جدید بیماری مولت hamdam 1 4,631 2015/07/13, 09:05 AM
آخرین ارسال: niloofary
  بهترین ویتامین ها برای کمک به درمان ام اس شيدا رها 12 19,749 2015/06/26, 10:28 PM
آخرین ارسال: مهوش
  هدف دارویی جدید برای درمان مولتیپل اسکلروزیس(MS) و بیماری آلزایمر hamdam 5 6,578 2014/04/01, 03:12 PM
آخرین ارسال: سمیرا
  یک درمان 2500 ساله زندگی من را نجات داد ! warrior 8 6,314 2014/03/31, 09:00 PM
آخرین ارسال: hania
  تأثیر بالقوه دارچین در درمان مولتیپل اسکلروزیس (ام.اس) hamdam 31 38,787 2014/03/24, 10:30 PM
آخرین ارسال: سمیرا
  امید جدید برای درمان MS hamdam 4 7,488 2014/02/21, 07:55 PM
آخرین ارسال: OMG!
  محققان امید تازه ای برای درمان MS ارائه می دهند.(نورو استروئیدها) hamdam 4 8,214 2013/10/04, 12:08 PM
آخرین ارسال: negar7783
  محققان مسیر جدید درمان بیماریهای خود ایمنی و التهابی را کشف کردند hamdam 8 10,930 2013/08/14, 09:25 PM
آخرین ارسال: afk
  تکفیدرا،جدیدترین درمان خوراکی ام اس یه غریبه 3 8,955 2013/07/16, 12:35 PM
آخرین ارسال: sooorooosh



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان