امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عوارض کم خوابی و خواب ناکافی
#1
محققان مي‌گويند کمتر از 5 ساعت خوابيدن در شب مي‌تواند احتمال ابتلا به چاقي شکمي را در جوانان افزايش دهد!


به گزارش خبرگزاري فرانسه، بررسي‌هاي اخير پژوهشگران آمريکايي نشان داده است جواناني که کمتر از 5 ساعت در شب مي‌خوابند، سايز دور کمر بالاتري دارند. محققان دانشکده پزشکي وينستون سالم در کاليفرنياي شمالي پس از زير نظر گرفتن هزار و صد فرد 18 تا 81 ساله به مدت 5 سال و بررسي ميزان خواب شبانه آنها و ميزان چربي دور شکم، چربي‌هاي زيرپوستي و چربي عروقي متوجه شدند در جوانان زير 40 سال کساني که کمتر از 5 ساعت در شب مي‌خوابند بيشتر به چاقي دور شکم مبتلا مي‌شوند در اين افراد چربي عروقي 32 درصد بالاتر از ساير افراد است در حالي که در افرادي که 6 تا 7 ساعت در شب مي‌خوابند چربي‌هاي عروقي 13 درصد و در افرادي که بيش از 8 ساعت مي‌خوابند اين ميزان 22 درصد پايين‌تر است!
 تشکر شده توسط : baran , yaro , احمدرضا , amirfarhag
#2
بدن ما وقتی خسته است علائم زیادی را از خود نشان می دهد . اما برخی از ما آنقدر به نخوابیدن عادت داریم که غافل از این هستیم چه آسیبی دارد به ما می رسد .

کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران کرد . محققان می گویند که هفته ها طول می کشد تا عادت خواب ما به حالت اول برگردد . در اینجا به برخی از علائمی که نشان می دهند باید خواب را در اولویت های اضطراری خود قرار دهیم ، اشاره می کنیم .......

1- تصمیمات ساده شما را عاجز می کنند
تا دیروقت بیدار می مانید تا برای تعطیلاتی که در پیش دارید جا رزرو کنید و حتی اگر تاریخ و مسافت را هم بدانید ، به کوچکترین جزئیات توجه دارید . باید بلیط بازپرداختی بگیرید ؟ جایتان جلوی پنجره باشد یا در راهرو ؟ الآن ماشین کرایه کنید یا بعداً ؟

طبق نظر سین درامند ، پزشک و محقق خواب در دانشگاه کالیفورنیا در ساندیگو، وقتی خسته هستید کمتر می توانید اطلاعات مهم و بی ربط را از هم تشخیص بدهید مثل تعیین جا . حتی ساده ترین تصمیمات ، اهمیت بیش از اندازه ای پیدا می کنند . کسی که خسته باشد خطر کردن را به حداکثر می رساند ( شاید اگر تا آخر وقت صبر کنم ، قیمت بلیط پائین بیاید ) و با تغییر شرایط نمی تواند خودش را وفق بدهد ( مثل مطمئن شدن از برنامه ی سفر هنگامیکه پرواز از فرودگاهی ناآشنا صورت بگیرد ) .

2- بااینکه تمام روز را غذا خوردید باز هم گرسنه اید
تغییر برنامه ی خواب ، آنچه می خورید را از بین می برد . مطالعات نشان می دهند که کمبود خواب مزمن می تواند قند خون را از بین ببرد و باعث شود بدن لپتین کمتر که هورمون کنترل کننده اشتها است و گرلین بیشتری که در مقابل لپتین ، تحریک کننده ی گرسنگی است ، تولید کند .

به خاطر این تغییرات فیزیولوژیکی وقتی کم بخوابید بیش از حد می خورید و غذایی که انتخاب می کنید احتمالاً ارزش غذایی نداشته یا منبع انرژی خوب و ماندگاری نیست .

لیسا شیوز ، پزشک و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی خواب امریکا می گوید : فردی که خسته باشد به خصوص به قند و دیگر کربوهیدراتهای ساده تمایل دارد که شاید به این دلیل باشد که بدن به دنبال چیزی است که سریع گرسنگی را برطرف کند ضمن اینکه کمبود خواب باعث می شود کنترل خود را از دست بدهید و یک شیرینی را به جای تکه های هویج انتخاب کنید .

3- مبتلا به سرما خوردگی می شوید
ناکافی بودن خواب می تواند شما را نسبت به کسانی که خوب استراحت می کنند درمقابل عفونت حساس تر کند .
در یک مطالعه محققان به یک سری داوطلب سالم ، ویروس سرما تزریق کردند ، آنهایی که هفته ی قبل کمتر از 7 ساعت در یک شب خوابیدند ، 3 برابر آنهایی که 8 ساعت یا بیشتر خوابیدند علائم سرماخوردگی را داشتند .

در مطالعه ای دیگر ، فردی که چند شب فقط 4 ساعت خوابیده بود ایمنی کمتری در مقابل واکسن آنفلوآنزا نسبت به کسی که بین 5/7 و 5/8 ساعت خوابیده بود ، داشت .

4-چیزهای ترسناک و غیرعادی شما را به گریه می اندازند
آیا آهنگ های غمگین شما را به گریه می اندازد ؟ سعی کنید زودتر به رختخواب بروید . خود به خود بغض ناگهانی خودتان را به حساب آهنگهای غمگین نگذارید .

اگر نخوابید ، ثبات احساسی خود را از دست می دهید و دمدمی می شوید .

در یک مطالعه تصویری از مغز ، مثلاً فردی که یک شب نخوابیده و تصاویر مغزش اختلالاتی را نشان می داد در مقایسه با داوطلبانی که بهتر خوابیده بودند 60٪ فعالیت بیشتری در بادامه ی مغز خود که در پردازش ترس و اضطراب دخالت دارد نشان می دادند .

این مطالعه همچنین مشخص کرد که بادامه ی مغز داوطلبانی که بیشتر می خوابیدند کمتر با دیگر قسمتهای مغز که واکنشهای احساسی درست را نشان می دهند ارتباط داشتند ضمن اینکه آنها کارشان را در مورد تعدیل احساساتشان به خوبی انجام نمی دادند .

وقتی کمبود خواب داشته باشیم احساس افسردگی می کنیم چون مغز خسته خاطرات منفی را بیشتر از خاطرات مثبت و مؤثر یا خنثی ذخیره می کند در نتیجه شیوز می گوید اگر همیشه کمبود خواب دارید مثل اشخاص افسرده می مانید .

به یک آدم دست و پاچلفتی تبدیل شده اید
دارید چای عصرانه اتان را دم می کنید و ناگهان می بینید که آن را روی کل لباس جدیدتان ریخته اید . برایتان خیلی آشنا است ؟

محققان شواهد زیادی در مورد افرادی که کمبود خواب دارند جمع آوری کرده اند مبنی بر اینکه این افراد مهارت های حرکتی کندتری داشته و دقت کمتری دارند اما کلیت کوشیدا ، پزشک و رئیس مرکز دانشگاه استنفورد در قسمت پژوهش خواب انسان می گوید : اما چرا این هنوز شناخته نشده ؟ افراد خواب آلود ممکن است به چند دلیل دست و پا چلفتی تر باشند :عکس العمل های ضعیف و عدم تمرکز ممکن است کارها و واکنش های سریع را برای آنها مشکل کند . احتمال دیگر : خواب ، تعادل و ادراک عمیق را از بین می برد .

در افرادی که زیاد می خوابند وقتی بدنشان نیاز به خوابیدن دارد عجیب نیست که یک لحظه از هوش بروند . کوشیدا می گوید : بنابراین این امکان وجود دارد که دست و پا چلفتگی شما ناشی از خواب زیاد باشد که یک ثانیه یا بیشتر طول می کشد به اندازه ای که کنترل خود را از دست داده یا یک لیوان از دستتان بیافتد .
 تشکر شده توسط : مـه ســـا , mahsa , earth , nazaninn , montazer
#3
دخترانی كه شب‌ها دیر می‌خوابند در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان قرار دارند.
سیدضیاءالدین مظهری افزود:‌ دیر خوابیدن دختران را بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان قرار می‌دهد و كم تحركی و استفاده نكردن از آفتاب نیز خطر بروز این بیماری را باز هم بیشتر می‌كند.
وی گفت: افرادی كه شب دیر می‌خوابند به دلیل بی‌خوابی میل به مصرف صبحانه ندارند و باید خواب كافی داشته باشند تا بتوانند صبح با نشاط از خواب بیدار شوند.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: افرادی كه در سنین رشد زود می‌خوابند امكان رشد بیشتری دارند و ذهن و جسم آنها آمادگی بهتری برای انجام كارهای مختلف دارد.
مظهری گفت: سم‌زدایی در بدن هنگام شب و خواب اتفاق می‌افتد و با طلوع آفتاب هورمون‌ها فعالیت خود را شروع می‌كنند و همه ساخته‌های بدن در طول شب را استحكام می‌بخشند.
فان مع العسر يسرا
 تشکر شده توسط : nazaninn , Morteza , najva , O#!!! , omidvar , زهرا59 , نازلی , آرزو , zenith , Saina , yummy , naz.gigili , arezoo_azizi , Matilat , *sharzad.s* , رنگین کمان , شفا یافته , parisa2011 , # پریسا # , coffeedot , ساغر , شهرزاد , رزمینا , فریبا , معبود
#4
مطالعات جديد نشان مي‌دهد: خواب کمتر از 7 ساعت در شب علاوه بر بيماري‌هاي مزمن به مشکلاتي چون خواب آلودگي هنگام رانندگي و عدم تمرکز سر کار مي‌انجامد.

به گزارش ايسنا، طبق پژوهشي که از سوي مرکز کنترل بيماري هاي ايالات متحده در رابطه با خواب در 12 ايالت اين کشور به انجام رسيد، مشخص شد حدود يک سوم افراد بزرگسال کمتر از 7 ساعت در شب مي‌خوابند و اکثر آن‌ها طي روز خواب آلودند.

نکته قابل توجه در اين پژوهش آن است که حدود 5 درصد اين افراد اظهار كردند هر روز حين رانندگي در حال چرت زدن هستند.

بر پايه آمار سالانه تصادفات امريکا مشخص شد: خواب آلودگي و چرت زدن هنگام رانندگي موجب بروز 1500 جراحت حياتي و40 هزار جراحت غيرحياتي مي‌شود.

محققان در اين خصوص اظهار كردند: کمبود خواب همچنين با بيماري‌هاي مزمن مانند چاقي، بيماري‌هاي گردش خون و ديابت مرتبط هستند..

همچنين اين مطالعه نشان داد: افرادي که کمتر از 7 ساعت در شب مي‌خوابند، بيشتر از سايرين دچار مشکلات تمرکز و حافظه در انجام کارها مي‌شوند.
چو بید بر سر ایمان خویش میلرزم ... که دل به دست کمان ابروئیست کافر کیش
 تشکر شده توسط : fireboud
#5


كمبود خواب حافظه را تخريب مي كند

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

رم - تحقيقات پژوهشگران هلندي نشان مي دهد كه كمبود خواب حافظه را تخريب و توانايي يادگيري افراد را نيز كاهش مي دهد.


به گزارش روز سه شنبه ايرنا از منابع خبري، دكتر 'كوي پيتر ميرلو' محقق دانشگاه 'گرونينگن ' هلند در همايش جهاني علوم اعصاب كه در شهر فلورانس ايتاليا برگزار شد،با اشاره به اين يافته هاي علمي تاكيدكردكه از دست دادن ساعات خواب مي تواند به بخش 'هيپوكمپ' مغز،قسمتي كه براي حافظه مكاني و محيطي بسيار مهم است،ضربه وارد كند.
وي با بيان اينكه وفق دادن خاطرات با تغيير شرايط براي اداره تغييرات عادي محيطي،امري اساسي است،مانند مسير جديد براي رسيدن به خانه از محل جديد كار،افزود:مغز اين قدرت را دارد كه به طور موقت و با تغيير مكانيزم يادگيري و انتقال ان به قسمت هاي ديگر، تاثيرات كمبود خواب بر حافظه را جبران كند.
براساس گزارش ارائه شده در همايش جهاني علوم اعصاب در فلورانس ، محققان دانشگاه گرونينگن هلند، گروهي از موش هاي ازمايشگاهي را براي فعاليت محيطي تعليم داده و دراين كار از محرك هاي محيطي استفاده كردند تا شكل گيري در حافظه آنها و انعطاف پذيري شان را بررسي كنند.
اين گزارش مي افزايد:پس از انجام اين تمرينات 5 ساعت از خواب آنها نيز گرفته شد،مرحله اي كه براي تحكيم حافظه اساسي است؛ابتدا محققان هيچ تاثير روشني از كمبود خواب آنها مشاهده نكردند، اما كمي بعد، بويژه در طي تغيير تمرينات، توان موش ها بطور معناداري كاهش يافته بود.
نتايج بدست آمده،حاكي از اين است كه كمبود خواب و ازدست دادن ساعات خواب، به بخشي از مغز بنام 'هيپوكمپ' و يادگيري محيطي،ضربه مي زند، اما هنوز مشخص نيست چرا برخي از بخش هاي مغز در قبال كمبود خواب نسبت به ساير بخش ها حساس هستند.
مطالعات نشان مي دهند كه نياز به از دست دادن ساعات زيادي از خواب براي كاهش حافظه نيست و اگر كمبود خواب در مرحله تحكيم حافظه صورت بگيرد، اگر چه كوتاه هم باشد، مي تواند باعث كاهش جدي حافظه شود.




 تشکر شده توسط : هانیه , مهرافروز , sargol
#6
سلامت نیوز: کمتر از 6 ساعت خوابیدن منجر به مرگ زودرس می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، افرادی که کم‌تر از 6 ساعت در طول شبانه روز می‌خوابند با احتمال بیش‌تری دچار مرگ زودرس می شوند.

براساس مطالعات اخیر محققان، افرادی که در طول شبانه روز کم‌تر از 6 ساعت می‌خوابند با احتمال 12 درصد بیش‌تر قبل از سن 65 سالگی جان خود را از دست می‌دهند.

محققان نپالی این مطالعه را بر روی یک میلیون و ودویست هزار نفر انجام دادند.

این بررسی نشان داد کمبود خواب ارتباط زیادی با بیماری‌های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت نوع دوم و کلسترول بالا دارد.

البته محققان هم چنین متوجه شدند که بیش از حد خوابیدن نیز نقش مهمی در مرگ زودرس دارد.

پس من باید خودمو آماده کنم برا....confused
دور نرو...
بیا کنار دلم
من غیر از اینها که می نویسم
نوازش هم بلدم...
 تشکر شده توسط : najva , نسترنى , naz.gigili , arezoo_azizi , edarzi , saeed aygani
#7
ساعات خواب نامناسب مغززنان را 7سال پیر می‌کند
تحقیقات در انگلیس هشدار داد که خوابیدن کمتر یا زیادتر از حد طبیعی در روز باعث ضعف قدرت ذهنی و درک زنان می‌شود و مغز آنها را به طور میانگین هفت سال پیر می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه پزشکی medicalinfo، پزشکان هشدار دادند خواب کمتر یا بیشتر از ۶ تا ۸ ساعت در روز سرعت افول قدرت درک را افزایش داده و بر برخی از توانمندیهای ذهنی مثل اندیشیدن و واژگان تاثیر منفی می‌گذارد.

این پژوهشگران همچنین هشدار دادند که ساعات خواب کمتر یا بیشتر از حد معمول باعث کاهش عملکرد کلی بدن شده و می‌تواند به افول وضعیت ذهنی و بدنی و مرگ زودهنگام منجر شود.

پژوهشگران دانشگاه لندن در تحقیقات خود ثابت کردند که داشتن ساعات خواب نامناسب در طول ۵ سال در میانسالی بر قدرت درک در سنین بالای عمر تاثیر منفی می‌گذارد.

این تحقیقات نشان داد: ۷ تا ۸ درصد افرادی که بیش از حد طبیعی می‌خوابیدند؛ بدترین عملکرد را در جریان آزمایش توانایی‌های درکی داشتند و ۲۵ درصد زنان و ۱۸ درصد مردان که کمتر از حد معمول می خوابیدند از مشکلاتی در زمینه واژگان و تفکر رنج می‌بردند.

این پژوهشگران دریافتند که خواب ارتباط قوی با مجموعه گسترده‌ای از فاکتورهای تعیین کننده کیفیت زندگی نظیر فعالیت اجتماعی، سلامت ذهنی و بدنی و مرگ زودهنگام دارد.

یکی از پژوهشگران گفت: هدف اصلی از تحقیقات اثبات این امر بود که تغییر ساعات خواب ارتباط مستحکمی با ضعف توانمندی شناختی و درکی دارد زیرا اکثر افراد جامعه از ساعات خواب مناسب محروم هستند که بر زندگی آنها به اندازه زیادی تاثیر می‌گذارد و مدنظر قرار دادن این امر بسیار مهم است که تغییر ساعات خواب بر عقل انسان و قدرت درکی آن در بلند مدت تاثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارشها، کاهش خواب شبانه به مدت یک ساعت و نیم فقط به مدت یک شب می‌تواند باعث کاهش هوشیاری روزانه به میزان ۳۲ درصد شود.

کاهش هوشیاری و خواب آلودگی روزانه بیش از حد می‌تواند حافظه و قدرت تجزیه و تحلیل، قدرت تفکر و فرآیند دریافت اطلاعات را به شدت کاهش دهد.

فشار خون بالا، حمله قلبی، ایست قلبی، سکته مغزی، چاقی، مشکلات روانی از جمله افسردگی و دیگر اختلالات روحی، اختلالات ذهنی، عقب ماندگی در کودکی یا دوران جنینی، آسیب دیدگی بر اثر حوادث، پایین آمدن کیفیت زندگی و از دست دادن شریک زندگی از جمله عوارض کم خوابی است.

در مطالعه‌ای که توسط محققان امریکایی صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌اند که رابطه معنا داری بین پر خوابی و خطر ابتلا به دیابت وجود دارد. به عبارتی می توان گفت افرادی که بیش از ۹ ساعت در شب به خواب می‌روند، ۵۰ درصد بیشتر از بقیه مستعد ابتلا به دیابت هستند.

خواب بیش از اندازه باعث بروز چاقی می‌شود. مطالعه‌ای نشان داده است که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند ۲۱ درصد بیشتر از بقیه در طول ۶ سال مبتلا به چاقی خواهند شد. این ارتباط حتی با در نظر گرفتن غذا و تمرینات بدنی ثابت است.

بر اساس تحقیقات، در مورد افراد مستعد سردرد، خواب طولانی در آخر هفته و ایام تعطیل می تواند باعث سر درد شود.

محققان معتقدند که پر خوابی باعث تاثیر بر فرارسانهای عصبی (نظیر سروتنین) در مغز می شود. افرادی که در طول روز به خواب می روند و در شب خوابشان مختل می شود، دچار سردرد صبح هنگام می شوند.

اگر چه بی خوابی در افراد افسرده رایج‌تر از پر خوابی است با این حال ۱۵ درصد از افراد مبتلا به افسردگی دچار پر خوابی هستند و این امر سبب بدتر شدن افسردگی آنها می‌شود.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد زنانی که ۹ تا ۱۱ ساعت در شب می خوابند ۳۸ درصد بیشتر از بقیه مبتلا به بیماریهای قلبی کرونری هستند.

مطالعات متنوع نشان می‌دهد که شانس مرگ و میر در افرادی که ۹ ساعت یا بیشتر به خواب می‌روند بیشتر بقیه است. ولی دلیل این ارتباط نیز مشخص نشده است.

لینک : http://alef.ir/vdcepn8zejh8efi.b9bj.html?145764
نامش را دنیای مجازی گذاشتند
اما حرفهایمان ، حقیقی تر از دنیای واقعیست
اینجا راست میگوییم
اطمینان پیدا میکنیم
همراز میشویم و درودل میکنیم

 تشکر شده توسط : مهرافروز , nazii , شفا یافته , saeed aygani
#8

خواب خوش شبانه را دريابيد

شرق: پژوهشي جديد كه در شصت‌ و چهارمين گردهمايي سالانه آكادمي نورولوژي (اعصاب) آمريكا در نيواورلئان ارايه خواهد شد، بيانگر اين است كه ميزان بسته بودن چشم‌هاي افراد در حين خوابيدن، ممكن است در آينده بر عملكرد حافظه و خطر آلزايمر تاثير بگذارد.

دکتر ركسانا راست‌روان

نويسنده تحقيق، دكتر «يو-ال ژو» از دانشكده پزشكي سنت‌لوييس و از اعضاي آكادمي نورولوژي آمريكا تشريح مي‌كند: «به نظر مي‌رسد كه خواب چند تكه (ناپيوسته) مي‌تواند با تشكيل پلاك‌هاي آميلوييدي (كه از مشخصات بيماري آلزايمر است) در مغز افراد بدون مشكل حافظه همراه باشد.

تحقيقات بيشتري لازم است تا معلوم شود چرا اين پديده روي مي‌دهد و اينكه آيا تغييرات خواب، مي‌تواند پيشگويي‌كننده اختلال شناختي باشد؟» پژوهشگران براي اثبات يافته‌هاي خود، الگوي خواب صد بيمار را كه در سنين 45 تا 80 سال بودند و هيچ‌گونه علايم دمانس (زوال عقل) نداشتند، تجزيه و تحليل كردند.

50‌درصد اين افراد در خانواده خود، سابقه بيماري آلزايمر داشتند و نيمي ديگر هيچ‌گونه سابقه فاميلي بيماري آلزايمر را در خانواده ذكر نمي‌كردند. محققان براي هر بيمار، يك مونيتور تعبيه كردند و الگوي خواب آنان را به مدت دو هفته ثبت كردند.

اين بررسي نشان داد 25‌درصد بيماران، علايم پلاك‌هاي آميلوييدي را نشان دادند كه پيشگويي‌كننده ابتلا به آلزايمر در آينده است كه مي‌توان آنها را سال‌ها قبل از اينكه بيماري پيشرفته تشخيص داده شود، مشاهده كرد. ميانگين كل زمان خواب شركت‌كنندگان در اين بررسي هشت ساعت بود، معذالك متوسط زمان خواب آنان كمتر بود (تا 5/6 ساعت) چون خواب آنها در طول شب، منقطع بود. افرادي كه در طول شب بارها، از خواب بيدار نمي‌شدند، پنج برابر كمتر از كساني كه خوب نمي‌خوابيدند، پلاك آميلوييدي توليد مي‌كردند.

همچنين احتمال داشتن شاخصه‌هاي مراحل پيش‌رس آلزايمر در افرادي كه خواب مناسب نداشتند، بيشتر بود. اين به آن معناست كساني كه 85‌درصد زمان خود را در خواب عميق به سر مي‌برند، در معرض خطر كمتر بيماري آلزايمر نسبت به كساني هستند كه 85‌درصد زمان خواب خود را در رختخواب از اين پهلو به آن پهلو مي‌شوند.

دكتر «ژو» در اين‌باره مي‌گويد: «ارتباط بين خواب منقطع و پلاك‌هاي آميلوييدي حس كنجكاوي را برمي‌انگيزد، ولي اطلاعات حاصل از اين پژوهش نمي‌تواند ارتباط علت و معلولي بين اين دو يا جهت اين ارتباط را مشخص كند. ما به تحقيقات طولاني‌مدت نياز داريم تا الگوي خواب افراد را طي سال‌هاي طولاني بررسي كند تا مشخص كند آيا خواب منقطع مي‌تواند به ايجاد پلاك‌هاي آميلوييدي منجر شود يا تغييرات مغزي در فاز پيش‌رس آلزايمر به تغييرات خواب در فرد منجر مي‌شود يا خير؟»
 تشکر شده توسط : neda.n , fireboud , Hasty , SSA , ساغر , najva , # پریسا # , شهرزاد , saeed aygani
#9

نتایج یك آزمایش جدید تایید كرد كمبود خواب شدید به همان اندازه استرس جسمی، روی سیستم ایمنی بدن تاثیر سوء دارد و به این سیستم آسیب وارد می كند.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در هلند و انگلیس در آزمایش فوق دریافتند كه كمبود خواب روی تولید گلبول های سفید خون موسوم به گرانولوسیت ها به ویژه در طول شب، تاثیر می گذارد.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت دیلی نیوز، دكتر كاترین آكرمان از متخصصان مركز پزشكی روتردام در دانشگاه ایراموس هلند كه سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته تشریح كرد: گرانولوسیت ها به سرعت در برابر استرس فیزیكی ناشی از كمبود خواب واكنش نشان می دهند و مستقیما واكنش استرس بدن را منعكس می كنند.

در این مطالعه كه در نشریه آكادمی طب خواب آمریكا منتشر شده است، تعداد این نوع از گلبول های سفید خون در ۱۵ مرد جوان سالم با برنامه منظم هشت ساعت خواب شبانه اندازه گیری شد و با وضعیت دیگری كه در آن همین شركت كنندگان ۲۹ ساعت كمبود خواب داشتند، مورد مقایسه قرار گرفت.

این متخصصان دریافتند در طول مدتی كه این مردان كمبود خواب داشتند چرخه تولید شبانه روزی این گلبول ها مختل شد و همچنین تعداد آنها افزایش یافت. این تغییرات بدان معنی است كه در طول مدت محرومیت از خواب استرس و فشار بیشتری به سیستم ایمنی بدن وارد می شود.

این مطالعه به تفصیل در مجله "خواب" منتشر شده است.
خبرگزارى ايسنا (http://www.isna.ir)
[تصویر:  43679430772591471299.gif]



 تشکر شده توسط : نازلی , saeed aygani
#10
كمبود خواب خطر ابتلا به سرطان سینه پیشرفته را تشدید می‌كند


در یك مطالعه جدید معلوم شد كه كمبود خواب می‌تواند به بروز انواع پیشرفته‌تر سرطان‌های سینه منجر شود و در عین حال امكان عود كردن بیماری را نیز افزایش دهد.

به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه، سوابق پزشكی مربوط به 412 بیمار مبتلا به سرطان سینه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این بیماران تحت آزمایشی موسوم به OncotypeDX قرار گرفتند.متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه "كاس وسترن ریزرو" به سرپرستی دكتر چریل تامپسون، استادیار این دانشكده دریافتند زنانی كه به طور متوسط 6 ساعت یا كمتر خواب شبانه دارند بیشتر مستعد ابتلا به سرطان سینه پیشرفته و یا در صورت سابقه ابتلا بیشتر در معرض عود كردن این بیماری هستند.در این آزمایشات برای اولین بار ارتباط مستقیم بین كمبود خواب و ابتلا به نوع پیشرفته سرطان سینه ارزیابی شده است.



ﭼﻘﺪﺭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ٬ ﺁﺩﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺷﺒﯿﻪ ﺣﺮﻓﻬﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ...
 تشکر شده توسط : # پریسا # , saeed aygani
  


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تنظيم ساعت خواب نازلی 13 8,214 2015/09/02, 03:56 PM
آخرین ارسال: silent
  درمان بی خوابی و کم خوابی shahrzad 21 27,898 2014/09/08, 06:19 PM
آخرین ارسال: 0MID
  پارستزی یا خواب رفتگی اندام ها najva 3 19,700 2014/05/17, 01:37 PM
آخرین ارسال: nahid
  داروهاي افسردگي و ضد ويروسي بيشترين عوارض جانبي را دارند نازلی 1 2,454 2014/04/04, 08:57 AM
آخرین ارسال: سمیرا
  آپنه (فقدان تنفس در هنگام خواب) چیست ؟ yaro 2 8,643 2014/04/04, 08:42 AM
آخرین ارسال: سمیرا
  عوارض چاقي paravar2008 3 3,522 2013/11/17, 11:37 PM
آخرین ارسال: شهرزاد
  خواب ضایعات مغز را دفع می کند nahid 0 2,370 2013/10/22, 08:21 PM
آخرین ارسال: nahid
  منظوراز فلج خواب (بختک ) چیست ؟ mojtaba2iran 4 6,956 2013/06/21, 06:40 PM
آخرین ارسال: sooorooosh
  اهمیت زمان خواب و خواب کافی nahid 21 12,535 2012/12/30, 11:49 PM
آخرین ارسال: nazanin
  خستگی بعد از خواب شبانه علل و راه حل ها # پریسا # 4 10,085 2012/06/22, 09:27 PM
آخرین ارسال: amirreza



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

علت بوجود آمدن بیماری ام اس چیست