وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: روش جدیدی که قادر است ام اس و سایر بیماریهای AutoImune را درمان کند
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
در بیماریهای دستگاه ایمنی بدن نظیر بیماری ام اس، دیابت نوع 1 یا حتی آلرژیهای غذایی سلولهای دستگاه ایمنی به صورت اشتباهی به برخی از سلولهای بدن حمله میکنند و سبب بروز مشکل میشوند.
روشهای درمان جاری عموما بر روی ضعیف کردن سیستم ایمنی بیمار تمرکز دارند که باعث می شوند بیمار دچار بیماریهای عفونی یا حتی سرطان شود در روش جدید به جای تضعیف سیستم ایمنی بیمار، به سلولهای دفاعی بدن بیمار آموزش مجدد داده میشود تا مجددا به سلولهای خودی حمله نکنند.
هنگامی که یک سلول بدن عمر طبیعی خود را میکند و بصروت طبیعی در فرآیندی به نام apoptosis میمیرد سلولهای سیستم دفاعی به نام ماکروفاژها باقیمانده سلول مرده را میخورند و اجزای سلول مرده را با خود به کبد میبرند. در کبد سلولهای T سیستم دفاعی با اجزایی که توسط ماکروفاژها آورده شده اند آشنا می شوند و میفهمند که این اجزا قسمتی از بدن است و دیگر به آنها حمله نمیکنند.
اخیرا دانشمندان از این فرآیند طبیعی استفاده میکنند تا سلولهای T را مجددا آموزش دهند که به سلول خاصی حمله نکنند. دانشمندان سلولهای در حال مرگ طبیعی بیمار ام اسی را استخراج کرده و قسمتی از میلین بیمار ام اسی را به آن وارد میکنند و دوباره به بدن بیمار تزریق میکنند این کار باعث میشود تا سلولهای T بیمار دوباره در فرآیندی طبیعی آموزش ببینند و به ملین بیمار ام اسی حمله نکنند. آزمایشات بر روی موشها که سیستم دفاعی بسیار مشابهی با انسان دارند روند بیماری ام اس را در این حیوانات بصورت کامل متوقف نموده است.
مشکل این فرآیند هزینه بسیار بالای آن است زیرا پیدا کردن سلولهای در حال مرگ و استخراج آنها از بدن بسیار هزینه بر است
برای همین دانشمندان از نوعی ماده مصنوعی استفاده کرده که فرآیندی مشابه را ایجاد و سلولهای T را با ملین آشنا میکند. موشهایی که با این روش درمان شده اند تا آخر عمر دوباره گرفتار حملات ام اسی نشده اند. البته برای انسان ممکن است نیاز به چندین دوره کلاس آموزش مجدد سلولهای T باشد ولی چون عمر این سلولها زیاد است ممکن است یک بار نیز کفایت کند.
دانشمندان در حال حاضر به دنبال حمایت مالی برای اجرای این روش درمان بر روی انسان هستند ولی تا فرا گیر شدن این روش سالها فاصله است.
ضمنا این روش مانع حملات مجدد میشود ولی در درمان آسیبهایی که حملات گذشته به سیستم عصبی وارد نموده نقشی ندارد

منبع:
http://vitals.nbcnews.com/_news/2012/11/...e-diseases
یعنی میشه خدااااا ؟
12 سال بعد Sleepy
ایشالله که اگرم بشه زود بشه
هزار سال بعد
اي خداااا .. اي فلك ..
يعني ميشه درمان اين ام اس تا چند وقت ديگه بياد؟ اونم مثل آب خوردن .. مثلا بگن 4 روز هر 8 ساعت اين قرص رو بخورين بعدش خلاصصصصصصconfused
ما در همین حد که حمله دیگه ای نداشته باشیم راضی هستیم اگه به واقعیت بپیونده.Smile (52)
دوستان به خداوندامیدوارباشیدودراین شب های عزیزدعاکنید که هرچه زودترام اس اس درمان قطعی شودconfused2sad[color=#00BFFF]
(2012/11/20, 03:14 PM)حکیم نوشته است: [ -> ]دوستان به خداوندامیدوارباشیدودراین شب های عزیزدعاکنید که هرچه زودترام اس اس درمان قطعی شودconfused2sad[color=#00BFFF]

برای سرطانیا برای بچه هایی ک منتظرن ماماناشون یا مامانایی ک منتظرن بچه هاشون شفا پیدا کنن یا حداقل داروی بهبودیشون ب دستشون برسه ام دعا کنیم و خدارو شکر الان وقته اذان هستش الهی آمین