وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: غرفه بیماران ام اس سه روز در همدان برپاست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
غرفه بیماران ام اس سه روز در همدان برپاست

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
در هوای با طراوت پاییز بیماران مبتلا به ام اس همدانی در جنب دانشگاه علوم پزشکی، غرفه‌ای به مدت سه روز برپا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، این بیماران از صبح امروز در غرفه حضور یافتند و بیماری خود و انجمن بیماران ام اس همدان که مراحل پایانی خود را برای آغاز کار می‌گذارند معرفی می کنند.

***انجمن حمایت از بیماران ام اس همدان در حال راه اندازی است

یکی از بیماران مبتلا به ام اس با نام "زهرا بیگدلی" در این غرفه حاضر بود که در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: انجمن حمایت از بیماران ام اس مهر استان همدان مراحل پایانی ثبت خود را می‌گذارند که به محض اتمام امور ثبت این انجمن فعالیت این انجمن به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: من عضو این انجمن هستم که در آبان ماه سالجاری همایشی به مناسبت عیدغدیر خواهیم داشت که انجمن را به مسوولان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: تمامی بیماران مبتلا به ام اس همدان می‌توانند در این انجمن عضو شوند و خیرین نیز می‌توانند کمک‌های خود را به انجمن بدهند.

بیگدلی بیان کرد: انجام امور ورزشی از جمله شنا و یوگا برای بیماران مبتلا به ام اس بسیار موثر است که یکی از برنامه‌های انجمن برگزاری کلاس‌های ورزشی است.

***وجود داروهای مقطعی نگران کننده است

یکی دیگر از بیماران مبتلا به ام اس با نام "منیرا" که در این غرفه حضور داشت بزرگترین مشکل فعلی اش را مقطعی بودن وجود برخی از داروها عنوان کرد و گفت: برخی داروها به صورت مقطعی وارد بازار می‌شوند که ممکن است بدن ما به این دارو عادت کرده باشد و در برخی موارد به علت نبودن داروی مورد نظر مجبور به تغییر دارو می شویم که ممکن است مشکلاتی برای بدن ما ایجاد کند.

وی افزود: مقطعی بودن وجود داروها برای ما نگران کننده بوده و به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است.

منیرا اظهار کرد: شرایط شغلی برایم بسیار سخت شده به گونه‌ای که ممکن است به محض اطلاع از بیماری ما اجازه کار به ما ندهند در حالیکه ما هیچ تفاوتی با دیگران نداریم.

***قیمت ویتامینها بالاست

یکی دیگر از بیماران مبتلا به ام اس عنوان کرد: ویتامین‌ها مواد اصلی مورد نیاز بدن ما را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری تشکیل می دهند در حالیکه قیمت این ویتامین‌ها بسیار بالاست.

"زهرا کلیایی" تاکید کرد: باید هزینه ویتامین‌ها را کاهش دهند تا تمامی بیماران مبتلا به ام اس بتوانند از این ویتامین‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: هزینه هر بیمار مبتلا به ام اس به طور متوسط 400 هزار تومان بوده در حالیکه برخی خانواده‌ها از بضاعت مالی مناسبی بهره مند نیستند و در برخی موارد نیز خود بیماران سرپرست خانواده هستند.

کلیایی گزگز کردن بدنش را دردناک ترین لحظه‌های مبارزه با این بیماری عنوان کرد و گفت: گز گز کردن بدنم مرا می‌آزارد که به پزشک مراجعه کردم و دارویی برای جلوگیری از گزگز کردن تجویز کرد که این دارو عوارضش بیشتر است بنابراین ترجیح می‌دهم که این درد را تحمل کنم.

"مینا" یکی دیگر از بیماران مبتلا به ام اس بود که به تازگی متوجه این بیماری در وجودش شده است که خاطرنشان کرد: برای اولین بار دچار دو بینی شدم که به پزشک مراجعه کردم اما با انجام آزمایش ام آر آی متوجه بیماری ام شدم که خانواده‌ام را بسیار متاثر کرد.

وی گفت: خانواده‌ام با نگاه به من گریه می‌کردند و خودم بهت زده بودم اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم با این موضوع کنار بیایم که هیچ گونه مشکل حرکتی برایم پیش نیامده است.

***ازدواج بزرگترین مشکل بیماران ام اس است

"هاتف" یکی از پسران مبتلا به ام اس بود که در این غرفه حضور داشت و به ایسنا گفت: من خودم متاهل هستم اما دختران مبتلا به ام اس بزرگترین مشکلاتشان ازدواج است که طرف مقابل به علت وجود بیماری در شخص مقابل از وی دور می شود.

وی بیان کرد: خانواده‌ها و جامعه باید قدرت درک خود را بالا ببرند و با بیماری ام اس آشنایی داشته باشند و بدانند که این بیماری به معنی فلج شدن و عدم توانایی در حرکت نیست.

هاتف گفت: برخی افراد سرپرست خانواده بوده و باید علاوه بر تحمل در دو رنج و هزینه بیماری سرپرستی خانواده را نیز بر عهده بگیرند.
مدیرکل بیمه سلامت همدان:
همدان خاستگاه بیماری ام.اس است/شناسایی 555 بیمار ام.اس

91/08/03
خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 555 بیمار ام.اس در همدان شناسایی شده است، گفت: همدان خاستگاه بیماری ام اس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس جمشیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دغدغه همه دولت‌ها بر گسترش پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی است، اظهار کرد: در کشور ما هزینه پرداختی از جیب مردم در راستای خدمات درمانی بالا است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، حداقل پرداختی از جیب مردم در راستای خدمات درمانی در صورت بیمه بودن، باید 30 درصد و با داشتن بیمه تکمیلی نیز صفر باشد، تصریح کرد: این مهم اتفاق نیفتاده در حالی که حداقل سرانه‌ای که بیمه شده می‌پردازد باید با هزینه‌های درمانی‌اش تناسب داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه حمایت دولت از سازمان‌های بیمه‌گر بحث بسیار مهمی است، گفت: اگر سیستم‌های درمانی به جای مجوزهای درمانی چون خرید دستگاه سی‌تی اسکن مبالغ را صرف بیماریابی کنند، صندوق‌های بیمه‌گر قوی‌تر خواهند شد.

وی با اشاره به پیشینه و روند تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران، عنوان کرد: این سازمان جایگزین سازمان بیمه خدمات درمانی شده است که بر این اساس وظیفه زیر پوشش قراردادن همه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای را بر عهده دارد.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه داروهای گران‌قیمت نیاز به بررسی و تأیید سازمان‌های بیمه‌گر دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اختلاف قیمتی که در کشور ما به نسبت سایر کشورها در این زمینه وجود دارد احتمال قاچاق این داروها بیشتر است.

به گفته وی، در استان همدان یک میلیون و 78 هزار نفر زیر پوشش بیمه‌ای قرار دارند که حدود 70 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه با همه مؤسسات موجود در استان همدان قرارداد تنظیم شده است، گفت: 21 درمانگاه عمومی، 21 بیمارستان، سه مرکز جراحی محدود، شش درمانگاه تخصصی، 38 آزمایشگاه، 31 مرکز توانبخشی، 26 مرکز پرتوپزشکی، 146 داروخانه در استان، 201 پزشک عمومی، 235 متخصص و 17 پزشک فوق تخصص نیز با بیمه سلامت ایران در استان همدان قرارداد دارند.

وی با بیان اینکه به صورت ماهانه مبلغ 5 میلیارد تومان در استان همدان برای طرفین قرارداد پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ بدهی به مؤسسات خصوصی نداریم.

جمشیدی با اشاره به وجود 93 نفر بیمار تالاسمی، 159 نفر بیمار هموفیلی و 555 نفر بیمار ام.اس، 210 نفر بیمار پیوند کلیه و 453 بیمار کلیوی مزمن در استان همدان ابراز کرد: همدان خاستگاه بیماری ام اس است.

به گفته وی، در استان همدان یک‌هزار و 470 بیمار خاص وجود دارد که دارای کارت هوشمند بیمه هستند.