وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: دسترسی آسان بیماران خاص استان سمنان به دارو
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تهران:۱۷:۱۳ , ۱۳۹۱/۰۸/۰۲

خلخالی عنوان کرد:
دسترسی آسان بیماران خاص استان سمنان به دارو


سمنان-خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ایجاد مرکز اطلاعات دارویی در استان را عامل مهمی در دسترسی سریع بیماران به داروهای خاص عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خلخالی پیش از ظهر سه شنبه در نشست کمیته بیماران خاص که با حضور مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و نهادهای درمانی و بیمه گر استان سمنان در مرکز بیماری های خاص سمنان برگزار شد ضمن اشاره به ایجاد مرکز اطلاعات دارویی در استان، خاطر نشان کرد: وجود چنین مرکزی می تواند نیازهای دارویی مردم را به خوبی پاسخ دهد و عامل دسترسی سریع بیماران به داروهای خاص شود.

وی یکی از مباحث مهم در بیماری های خاص را اقتصاد در سلامت دانست و درخواست کرد: آموزش پزشکان و فرهنگ سازی در این زمینه با جدیت در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان قرار گیرد.

گسترش برنامه پزشک خانواه در راستای کاهش مشکلات بیماران خاص

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در کشور، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات بیماران خاص در جامعه با گسترش و تقویت برنامه پزشک خانواه حل خواهد شد.

وی با تاکید به ایجاد طرحی برای ارائه خدمات متمرکز جهت بیماران خاص عنوان کرد: هر چند افراد کمی به بیماری خاص مبتلا هستند ولی ایجاد مرکزی برای تجمیع خدمات مختلف رسیدگی به امور آنان را تسریع می کند.

خلخالی خواستار توجه نهاد های درمانی در ساماندهی و ارسال اسناد پزشکی بیماران خاص و تسریع ارائه خدمات بیمه ای به این بیماران شد.

تحت پوشش قرار گرفتن بالغ بر 250 بیمار ام اس در استان سمنان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست از تحت پوشش قرار گرفتن بالغ بر 250 بیمار ام اس در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد.

غلامرضا محمدی، خاطر نشان کرد: شاخص بیماری ام اس در استان نسبت به شاخص کشوری بالاتر است.

وی افزود: در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر و آرادان به ازای هر 100 نفر 55 نفر به این بیماری مبتلا هستند که این میزان ده نفر بیشتر از شاخص کشوری است.

تشکیل کمیته تخصصی تشخیص ام اس در استان سمنان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به این که در کشور شاخص این بیماری به ازای هر 100نفر 45 نفر است یادآور شد: شاید دلیل بالا بودن این آمار مبتلایان استان شبهه در تشخیص این بیماری باشد.

محمدی تصریح کرد: برای این که بتوانیم نظر قطعی درباره بیماری ام اس افراد مشکوک به این بیماری بدهیم کمیته ای در استان تشکیل شده است که در این کمیته سه متخصص مغز و اعصاب وضعیت بیماران را بررسی و نظر نهایی را اعلام خواهند کرد.

وی با اشاره به این که ارائه خدمات به بیماران خاص را باید به صورت متمرکز انجام شود ادامه داد: 147 بیمار پیوند کلیه و کبد، 26 بیماری هموفیلی و 49 بیمار تالاسمی ماژور در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه وجود دارند.

محمدی اجرای موفق طرح غربالگری پیش از ازدواج را عامل تعداد کم مبتلایان تالاسمی در استان دانست.

کمبود تخت دیالیز در استان سمنان

وی با اشاره به مشکلات بیمارستانی بیماران دیالیزی استان سمنان عنوان کرد: تخت های دیالیز به عنوان تخت بیمارستانی محسوب نمی شوند و این موضوع مشکلاتی را در تامین نیروی انسانی ایجاد کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خاتمه ضمن تاکید بر تقویت ارائه خدمات شرکت های پشتیبانی کننده دستگاه های دیالیز اظهار داشت: تخت های دیالیز موجود در استان 35 تخت است در حالی که بیماران دیالیزی 142 نفر می باشند.

گفتنی است در این نشست به بحث و بررسی مشکلات و معضلات موجود در خصوص بیماران خاص استان سمنان پرداخته شد.