وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: کشف یک روش تزریقی ساده و موثر در درمان ام اس
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
محققان استرالیایی روش جدیدی برای تنظیم پاسخ ایمنی بدن، کشف کرده اند که می تواند یک درمان ساده و موثر برای بیماری های خود ایمنی باشد.

بیماری های خود ایمنی نتیجه فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی است که باعث می شود بدن به خودش حمله کند.

روش جدید شامل افزایش سلول های تنظیم کننده خوب بدن، است . بر خلاف اکثر پژوهشهای حاضر که بر اساس متوقف کردن سلول های "بد" یا "موثربر بیماری" می باشد.
محققان استرالیایی، سلول T- را با تزریق پروتئین هایی به نام سایتوکین های خاص یا به طور کاملتر سایتوکین اینترلوکین 5 ( II-5 سیتوکین) تحریک کردند.
اگر سلول های T- تنظیم کننده به شکلی ویژه ای تبدیل شوند که گیرنده های سیتوکین در آنها توسعه یابد این افزایش گیرنده ها اجازه می دهد تا سیستم ایمنی بدن بهتر پاسخ خود را به بیماری خود ایمنی تنظیم کند.

تیم تحقیقاتی استرالیایی سیتوکین II-5 را کشت داده و آن را به موش با شرایط عصبی نشانگان Guillain-Barré تزریق کردند. این موش ها بسیار سریعتر بهبود یافتند و مشاهده شد اگر به عنوان یک در مان پیشگیرانه استفاده می شد بیماری اتفاق نمی افتد. این روش در حیوانات مبتلا به ام اس نیز نتایج مثبتی نشان داده شده است.

دو راه برای انجام این فرایند وجود دارد
1-تحقیقات نشان داده است وجود انگلها باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. فرایندی که این تیم تحقیقاتی توسعه داده است ورود انگلهای helminth به بدن با بلعیدن آنها است که باعث پاسخ سیستم ایمنی بدن و افزایش سیتوکین II-5 می شود.
2-تزریق ماده تزریقی به نام اینترلوکین-5 است .
این هر دو روش بی خطر و موثر است و محققان فکر می کنند تحریک پاسخ سیستم ایمنی با تزریق ممکن است برای بیماران جذاب تر باشد تا بلع کرم های انگلی.

گام بعدی این است که آزمایشهای انسانی، که می تواند در عرض دو تا پنج سال طول بکشد انجام شود تا نتایج قطعی تری حاصل شود.

http://www.sciencedaily.com/releases/201...102449.htm
من از شما خیلی تشکر میکنم امیدوارم موفق وسلامت باش