وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: هشدارFDA درباره ی داروهای حاوی اُکسی بوتینین
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
برخی داروها (Ditropan®, Ditropan XL®, Gelnique® gel, Oxytrol® transdermal patch) که برای درمان مشکلات ادراری برای بیماران مبتلا به ام اس استفاده می شوند ،حاوی oxybutynin هستند.
FDA ،هشداری را به برچسب این داروها افزوده است حاکی از اینکه با مصرف خوراکی oxybutynin مواردی angioedema (ورمی شبیه به کهیر که در زیر پوست بروز می کند) در صورت ،لبها،زبان و حنجره گزارش شده است.
angioedema در برخی موارد با دریافت اولین دوز دارو و در مواردی دیگر در دوزهای بعد بروز می کند.
در مواردی ،ورم آنقدر شدید بوده که با ایجاد مشکل در تنفس ،بستری شدن و درمان اورژانسی را ضروری کرده است.
اگرچه این واکنش نادر به نظر می رسد و این دارو سالهاست که با ایمنی و موفقیت مصرف شده است ،با این وجود ،هر کسی دارویی حاوی oxybutynin مصرف کند و دچار ورم زبان یا گلو یا مشکل تنفسی شود باید مصرف دارو را قطع کند و پی گیر مراقبت های پزشکی شود.افرادی که سوال یا نگرانی یی درباره ی این دارو دارند، باید با پزشک خود مشورت کنند.
منبع:
http://www.nationalmssociety.org/news/ne...x?nid=5283
توجه:
-آنژیواِدِم (به انگلیسی: Angioedema) عبارت است از اِدِم پوست، بافت زیر جلدی، مخاط و زیر مخاط. آنژیوادم بسیار شبیه کهیر است ولی بافتهای عمقیتری را درگیر می‌سازد.[از ویکیپدیا]
- خبر 5 روز پیش در سایت منتشر شد.
-در ایران oxybutynin ،برای درمان تکرر ادرار ،تجویز می شود.
-FDA :اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا (به انگلیسی: Food and Drug Administration) مشهور به اف‌دی‌اِی (FDA) یکی از نهادهای وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا می‌باشد.
وظیفه این مرکز فدرال نظارت و تایید انواع تولیدات پزشکی، درمانی، غذایی، و واکسن‌ها است.[از ویکیپدیا]