وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: تماشاي زياد تلويزيون مرگ زودرس را رقم مي‌زند
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.



تماشاي زياد تلويزيون مرگ زودرس را رقم مي‌زند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


متخصصان علوم پزشكي در دانشگاه هاروارد بار ديگر هشدار دادند افراد كم تحرك كه عادت دارند ساعات طولاني مقابل تلويزيون بنشينند با خطر ابتلا به بيماريهاي جدي مثل ديابت و امراض قلبي و عروقي و در نهايت خطر مرگ زودرس مواجه هستند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، بيش از دو ساعت تماشاي تلويزيون در روز خطر ابتلا به ديابت و بيمارهاي عروقي را تشديد مي‌كند و همچنين بيش از سه ساعت تماشاي روزانه تلويزيون احتمال مرگ زودرس را افزايش مي‌دهد.

به گفته كارشناسان دانشكده علوم بهداشتي دانشگاه هاروارد، هر قدر بيشتر پاي تلويزيون بنشينيد گروهي از مشكلات جسمي و رواني به سراغ شما مي‌آيند تا جايي كه حتي زمان مرگتان را نيز جلو مي‌اندازند.

دكتر استيفن كوپكي متخصص قلب و استاد امور پزشكي در مركز تخصصي مايوكلينيك در روچستر يادآور شد: خطر افزايش احتمال بروز بيماريها در رابطه با تماشاي تلويزيون مي‌تواند به اندازه خطر فاكتورهاي ديگر مثل افزايش كلسترول، افزايش فشارخون و يا حتي استعمال دخانيات باشد.

به گفته كارشناسان، امروزه تماشاي تلويزيون به اندازه يك بيماري مسري، فراگير شده است و در اروپا ميانگين روزانه انجام اين كار سه تا چهار ساعت است. در آمريكا اوضاع از اين هم وخيم‌تر است به طوري كه ميانگين روزانه تماشاي تلويزيون 5 ساعت برآورده شده است.

متخصصان ابراز نااميدي كرده‌اند كه اين روزها نه تنها مردم براي حفظ سلامت خود ميزان فعاليت‌هاي بدني‌شان را بالا نمي‌برند بلكه گرايش آنها هر روز به زندگي كم تحرك و يكجا نشستن افزايش پيدا مي‌كند و اين امر سلامت جوامع بشري را واقعا به خطر انداخته و هزينه‌هاي بهداشت و درمان را نيز افزايش داده است.