وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: خواص قارچ کومبوچا
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
[attachment=1839] [attachment=1840]

كامبوجا، همزيستي باكتريها و مخمرها که به "قارچ کامبوچا یا کومبوچا" معروف است .
قارچ مربوط به کامبوچا ۲۲۰ سال قبل از میلاد در چین (منچوری) مورد مصرف داشته‌است و سپس از راه خطوط بازرگانی به روسیه وکشورهای اروپای شرقی انتقال یافته، در آنجا عمومیت پیدا کرد.
قبل از جنگ جهانی دوم استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده بود ولی، در زمان جنگ به دلیل کمبود چای و شکر (محیط کشت کامبوچا ) از رواج افتاد.
تمامی صد ساله‌های کشور روسیه، اسپانیا، تبت، ژاپن و چین عمر سراسر سلامتی خود را، مدیون این قارچند. امروزه این قارچ در اروپا و آمریکا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی در آمریکا انجمن استفاده کنندگان از این قارچ تأسیس شده‌است.
این قارچ از روسیه به کشور ما نیز راه پیدا کرده و چند سالی است در بعضی نقاط از آن استفاده می‌کنند.
اگرچه ”کومبوجا“ نوعى قارچ است اما در واقع به شکل نوشیدنى مورد مصرف قرار مى‌گیرد، یک نوشیدنى ساده که ترکیبى است از چاى معمولى و شکر که با استفاده از قارچ کومبوجا تخمیر شده و ساختار شیمیائى آن تغییر کرده است. گزارش‌هاى علمى بسیارى که تاکنون درباره قارچ کومبوجا نوشته شده است نشان مى‌دهد که نوعى ”آنتى‌بیوتیک قوی“ در ترکیب قارچ کومبوجا وجود دارد که وجود آن باعث مى‌شود مواد زائد و سموم بدن دفع شود. به عقیده پزشکان این مواد در فرآیند شیمیائى بدن نقش مهمى ایفاء مى‌کنند آنها معتقد هستند چاى کمبوجا یک ماده غذائى مکمل به حساب مى‌آید که مصرف آن سیستم دفاعى بدن را تقویت کرده و موجب جلوگیرى از بیمارى‌ها مى‌شود.
صدها سال است که مردم آسیا چاى کومبوجا مى‌نوشند، زیرا مصرف این نوشیدنى به‌عنوان داروئى طبیعی، در مقابله با خستگی، سستی، کشش‌هاى عصبی، علایم اولیه پیری، سختى رگ‌ها و عروق، تنبلى روده‌ها و نقرس، فلجى بدن (M.S)، روماتیسم، هموروئیدها و دیابت نتایج حیرت‌انگیزى داشته است. ”کومبوجا“ رشد سلول‌هایى سرطانى را متوقف مى‌کند.

[color] آشنایی علمی با کامبوچا و مراحل تخمیری آن:[/color]
کامبوچا یک لایه پلی ساکارید حاوی انواعی از مخمرها و باکتری‌ها است. این باکتری‌ها شامل Bacterium xylinum، Acetobacter ketogenum، Bacterium gluconicam و مخمرهایی از انواع شیزوساکارو میسس، ساکارومیسس، تورولا و… است.
مسیر تخمیر بدین ترتیب است که ابتدا مخمرهای موجود در محیط کشت، قند ساکارز را شکسته، گلوکز و فروکتوز تولید می‌کنند.
فروکتوز هم با ایزومریزاسیون به گلوکز تبدیل شده، در مرحله بعد این قندها به مصرف مخمرها می‌رسند و الکل و Co۲ تولید می‌نمایند.
Co۲ در نوشیدنی باقی می‌ماند وباعث می‌شود این نوشیدنی گازدار شود. وقتی الکل به مقدار مناسب تولید شد زمینه برای رشد باکتری‌هایی که از منبع کربنی جهت رشد و تکثیر خود استفاده می‌کنند مناسب می‌شود و باکتری‌ها فعال می‌گردند و الکل را به اسیدهایی از قبیل اسید استیک، اسید لاکتیک، اسید گلوکونیک و اسید گلوکورونیک تبدیل می‌کنند.
این نوشیدنی شامل ویتامین‌های B۱ تا ,B۱۲ و اسیدفولیک وهمچنین دارای Usnic acid است که خواص ضدباکتریایی دارد. لازم به ذکر است، ازآنجا که شکر و کافئین اولیه به مصرف مخمر وباکتری می‌رسد، نوشیدنی در پایان کار هیچ یک از این موارد مضر را دارا نیست.
البته ترکیب این نوشیدنی براساس نواحی متفاوت آب و هوایی، روش رشدو…کمی تفاوت دارد، اما درهمه موارد، این نوشیدنی ترش و شیرین با طعم و عطر دلنشین و دلپذیر و خواص درمانی تغذیه‌ای بسیار بالا می‌باشد .

[color]اثرات چای قارچ منچوریایی (کامبوچا ) بر مصرف کنندگان:[/color]•چین و چروک‌های پوست را کاهش داده و لکه‌های قهوه‌ای روی دستها و صورت را برطرف می‌سازد و موجب افزایش خاصیت رطوبت پذیری روی پوست است جوش‌ها و کورک‌ها را برطرف می‌کند .
•از برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کند .
•رافع یبوست است .
•برطرف کننده ناراحتی‌های عضلانی در شانه و گردن است
•در رفع برونشیت و سرفه‌های آسمی در مدت۲تا۳ روز کمک می‌کند. به دفع مزاج بلغمی کودکان نیز یاری می‌رساند.
•حساسیت اعصاب دردناک و ضعف اعصاب را بهبود می‌بخشد.
•در ناراحتی‌های کلیوی توصیه می‌شود .
•مثانه را پاک می‌کند وکولیت و سایر دردهای دستگاه گوارش را التیام می‌بخشد.
•برای درمان آب مروارید و سایر تغییرات قرنیه موثر است و دید چشم را افزایش می‌دهد
•از ناراحتی‌های قلبی می‌کاهد، تصلب شرائین و فشار خون را درمان می‌کند و میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. رگها را نرم می‌سازد و جریان خون را افزایش داده، باعث لاغر شدن و کنترل وزن بدن می‌گردد.
•از بی خوابی می‌کاهد
•فعالیت کبد را افزایش داده و نارسایی‌های کبد وکلیه را درمان می‌کند.
•میزان قند خون را تنظیم کرده سبب افت ناگهانی قند خون در افراد دیابتی می‌شود و اگر به طور روزانه مصرف شود در مدت ۱۰۰ روز اوره را کاهش می‌دهد
•اثر شگفت انگیزی بر پوست سر دارد، از تاسی سر جلوگیری می‌کند و موها را ضخیم و سیاه می‌کند (حتی موهای سفید شده).
•بیماری ایدز ،ام‌اس و دیابت راکنترل می‌کند
•روماتیسم،خستگی وناراحتی‌های مفاصل را علاج می‌کند
•در طی دوران یائسگی از گرگرفتگی می‌کاهد. ممکن است مصرف کنندگان هنگام نوشیدن این چای احساس گرما کنند.
این امر ناشی از این واقعیت است که، اجزاء چای به جریان چون پیوسته و سبب خارج شدن عناصر و مایعات سمی می‌شود و به این دلیل در دست و پا تحرک بیشتر و در پیرامون کمر نرمش افزونتری ایجاد می‌کند.



نوشابه کومبوچا فرآورده تخميري است که توسط قارچ کومبوچا توليد مي شود . يکي از ترکيبات مهم آن که در سم زدايي از بدن و جلوگيري از سرطان نقش مهمي دارد اسيدگلوکورونيک است . گروهى از پزشکان و پژوهشگران براساس شواهد و آزمایش‌هاى انجام شده بر روى قارچ ”کومبوچا“ اعلام کرده‌اند که این قارچ به‌دلیل ترکیبات خاص و دارا بودن ”اسید گلورونیک“ نه تنها مانع از سرطانى شدن سلول‌ها مى‌شود بلکه رشد سلول‌هاى سرطانى را نیز متوقف مى‌سازد. علاوه بر این، قارچ کومبوجا عاملى مؤثر در جلوگیرى از سکته‌هاى قلبى شناخته شده و به اعتقاد پزشکان که اثرات این قارچ را بر روى افراد مختلف مورد مطالعه قرار داده‌‌اند ”کومبوجا“ همان اکسیر حیات بخشى است که دستیابى به آن همیشه آرزوى بشر بوده است. زیرا مصرف آن از ریزش موها، چین و چروک پوست و سخت شدن رگ‌ها، مفاصل و عضلات که از علایم بالا رفتن سن و پیرى است جلوگیرى مى‌کند.
در واقع با مصرف ”کومبوجا“ طول دوران جوانى افزایش مى‌یابد و زمان پیرى دیرتر فرا مى‌رسد. پژوهشگران و پزشکان براى اثبات این نظریه به طول عمر افراد در مناطقى که در آنجا به‌طور سنتی، قارچ کومبوجا به‌صورت محلول در نوعى نوشیدنى استفاده مى‌شود اشاره مى‌کنند. آنها مى‌گویند: بسیارى از کسانى که در مناطق کوهستانى قفقاز یا مناطق روستائى سیبرى مانند ”یاکوتایا“ در اوکراین، تبت یا اسپانیا زندگى مى‌کنند بیشتر از یکصد سال سن دارند و یکى از دلایل این طول عمر استفاده از قارچ ”کومبوجا“ است. البته پزشکان این موضوع را نیز نادیده نمى‌گیرند که شرایط اقلیمى و ژنتیکى نیز در این مورد نقش عمده‌اى دارد.

[color]طرز تهیه مخمر قارچ کمبوجا[/color]

براى تهیهٔ چاى کمبوجا سه لیتر آب را بجوشانید (۶ عدد شیشهٔ نیم‌لیترى شیر پاستوریزه) و یک فنجان شکر را در حال جوشیدن به آن اضافه کنید، پس از اینکه آب و شکر مخلوط شد ظرف را از روى شعله بردارید و یک قاشق غذاخورى بزرگ چاى خشک را داخل آن بریزید و بگذارید ۱۴ دقیقه دم بکشد و پس از اینکه چاى دم کشید و حرارت آن تا حد دماى محیط کاهش یافت آن را از صافى رد کنید و تفالهٔ چاى را بگیرید و سپس کمى از قارچ کومبوجا را داخل ان بیاندازید و روى ظرف را با یک دستمال کتانى بپوشانید، به‌نحوى که هوا براى تنفس باکترى‌هاى قارچ بتواند وارد ظرف شود. قارچ کمبوجا باید ۷ روز در مایع بماند، این مایع باید در محیطى تاریک و با دماى ۲۱ الى ۲۴ درجهٔ سانتى‌گراد نگهدارى شود. پس از این مدت متوجه مى‌شوید که قارچ جدیدى در زیر قارچ اولیه تولید شده که هرکدام از این که قارچ‌ها مى‌تواند براى تهیهٔ یک ظرف دیگر نوشیدنى کومبوجا مورد استفاده قرار گیرد. پس از ۷ روز نوشیدنى آمادهٔ مصرف است، مخمر قارچ کومبوجا را از صافى رد کنیید و در یک ظرف شیشه‌اى در یخچال نگهدارید، مى‌تواند هر روز قبل از صبحانه و یا قبل از هر وعده غذا از این مخمر قارج کومبوجا بنوشید. اگر متوجه شدید که چاى غلیظ یا ترش شده با کمى چاى شیرین موقع نوشیدن آن را رقیق کنید و یا اینکه مى‌توانید با کمى عسل آن را شیرین نمائید.

[color]به نکات زیر توجه نمائید:[/color]

۱. باید توجه داشت که قارچ کومبوجا نباید به فلز برخورد نماید. زیرا باعث خرابى و کپک زدن قارچ کومبوجا مى‌گردد. حتى در دست شما انگشتر نباشد.

۲. درجهٔ حرارت محیط کشت قارچ کومبوجا باید ۲۱ الى ۲۴ درجهٔ سانتى‌گراد باشد. زیرا اگر هواى محیط سردتر از حد حساب باشد رشد قارچ کومبوجا کم یا متوقف مى‌گردد و برعکس اگر هواى محیط گرم‌تر از حساب باشد رشد قارچ کومبوجا سریع‌تر و معمولاً مخمر قارچ کومبوجا به‌صورت سرکه درمى‌آید که خیلى ترش مى‌گردد و در نهایت روى قارچ کپک مى‌زند (کپک به‌صورت گرد نرم و معمولاً سفید یا سبز مى‌شود).

۳. اگر روى قارچ کومبوجا کپک زد حتماً آن را دور بریزید و از آن استفاده نکنید (هم مخمر و هم خود قارچ کومبوجا). زیرا براى روده مضر مى‌باشد و احتمال مسمویت روده‌اى مى‌باشد. آن هم اگر بیش از حد مصرف گردد.

۴. رعایت اندازهٔ شکر و چاى و آب براى کشت قارچ کومبوجا الزامى است.

۵. به قارچ کومبوجا نباید نور برسد.

۶. حتماً باید روى ظرف را با پارچه‌اى ببندید که هوا وارد ظرف گردد.

۷. ظرف را تکان ندهید و بگذارید که قارچ کومبوجا در آن تکثیر شود.

۸. بهترین نوع قارچ کومبوجا روشن، شفاف، تمیز و یک‌دست مى‌باشد.

هرچقدر که قارچ کومبوجا درون ظرف محتوى چاى شیرین بیشتر بماند عرض آن کلفت‌تر مى‌گردد.

۹. بهترین نوع قارچ کومبوجا قارچ زیرین مى‌باشد که از همه جوان‌تر مى‌باشد.

۱۰. سعى کنید هر روز از مخمر قارچ کمبوجا که در ظرف شیشه‌اى در یخچال نگهدارى مى‌کنید استفاده نمائید. به‌جاى آب و چاى مى‌توانید از مخمّر قارچ کومبوجا تا سقف ۳ لیتر، روزانه استفاده نمائید.

۱۱. ظرف دهان گشاد و کم‌عمق براى کشت قارچ کومبوجا مناسب‌تر از ظروف دهان تنگ و بلند مى‌باشد.

۱۲. بهتر است بعد از برداشت محلول قارچ کومبوجا به اندازهٔ یک استکان از محلول ته ظرف نگهداشته و با چاى شیرین سردشدهٔ جدید مخلوط نمائید تا به‌عنوان کمک‌کننده در عمل تخمیر قارچ کومبوجا به‌کار رود. این عمل قارچ کومبوجا را از سایر کپک‌ها محفوظ نگه‌دارید.

۱۳. اگر به دست خود قارچ کومبوجاى بدون محلول رسید مى‌توانید یک الى دو قاشق غذاخورى سرکهٔ جوشیده شده به محلول چاى شیرین جهت تخمیر بهتر قارچ کومبوجا اضافه نمائید.

۱۴. از ظروف پلاستیکى نامرغوب استفاده نکنید.

۱۵. دود سیگار باعث از بین رفتن قارچ کومبوجا مى‌گردد.

۱۶. در آشپزخانه که بخارات چربى در هوا مى‌باشد قارچ را نگهدارى نکنید. چونکه یک لایهٔ چربى روى قارچ مى‌گیرد و از رشد قارچ جلوگیرى کرده و باعث کپک زدن و خراب شدن قارچ کومبوجا مى‌گردد.

۱۷. مخمر قارچ کومبوجا را نباید به مادرانى که حامله هستند داد، زیرا باعث ترش شدن شیر مادر مى‌گردد (از لحاظ مزه و طعم، نه از لحاظ خاصیت و کیفیت) و ممکن است که بچه نتواند از شیرمادر تغذیه نماید. به همین خاطر تا موقعى که مادران مى‌خواهند به بچه‌هاى خود شیر خود را بدهند از مخمّر قارچ کومبوجا مصرف ننمایند.

انرژى قارچ کومبوچا

انرژى داخل قارچ کومبوجا باعث مداواى بسیارى از بیمارى‌ها مى‌گردد، زیرا باعث مى‌شود تمامى بافت‌هاى بدن فعال شده و چرک و کثافت‌هاى داخل آن را از طریق سم بدن (عرق، ادرار، مدفوع و...) دفع کند و همین‌طور روى سیستم گردش خون در بدن بسیار تأثیر مى‌گذارد و آن را کاملاً منظم و تصفیه مى‌کند. همین خاصیت قارچ کومبوجا باعث مى‌گردد که سلول‌هاى نیمه مرده و کسل و تنبل بدن فعال شده و مثل قبل کار خود را از اول شروع کنند، البته این را متذکر مى‌شوم که انرژى داخل قارچ کومبوجا باعث افزایش میزان انرژى در بدن موجودات زنده و انسان مى‌گردد و همین خاصیت قارچ کومبوجا است که باعث خوب شدن بیماران ناعلاج و سخت مى‌گردد.

قارچ کامبوچا
گفته می شود این قارچ به دليل‌‏‎ اثردرمانی آن یا به قول بعضی ها به دلیل خاصیت معجزه آسای درمانی،بهترین دارو برای درمان ام.اس وبیماری های دیگر است.

کامبوچا-یک نوع قارچ است که استفاده از آن به دوهزار سال پیش و به منچوری(چین)بر می گردد.

خواص درمانی که به این قارچ می دهند بسیار است.از پیشگیری ودرمان بعضی سرطانها و ام.اس(مالتیپیل اسکلروز )گرفته تا رفع یبوست و آلرژی،درمان تنبلی کلیوی و کبدی،حتی رفع چین و چروک پوست و لاغری.

آنچه در مورد گیاه درمانی بطورکلی صادق است در مورد این قارچ نیز صادق است.اولا این قارچ فقط یکی ازهزاران یا صدها هزارگیاه است که درچین باستان،ژاپن،هندوحتی ایران وجودداشته است ودرگذشته حکیمان واطبا تنها ازاین ذخیره طبیعی برای درمان همه بیماری ها استفاده می کردند.ثانیا، گیاهان دارویی،برخلاف داروهای شیمیایی و سنتتيك‌‏‎ عوارض جانبی وخیم ندارند،ثالثا بعدازحدود یک قرن که از استعمال داروهای شیمیایی و مبارزه با عوارض جانبی سوء آنها می گذرد معلوم گردیده آنچه مردم در مردم درفرهنگها وتمدنهای گذشته درسرتاسر دنیا مفیدومثر شناخته بودند بی جهت نبوده است.

روی آوردن دوباره مردم دنیا به گیاه درمانی وروشهای طبیعی معالجه بیماریها درنتیجه توجهی است که دانشمندان امروزی وموسسات تحقیقاتی وداروسازی به گیاهان وخواص ناشناخته آن نشان می دهند.

ظرف‌‏‎ ‌‏‎ دو‏‎دهه گذشته كارخانه‌هاي داروسازي و موسسات تحقيقاتي جنگلهاي استوايي‌‏‎ را در آمریکای جنوبی زیر پا گذاشتند و برای یافتن درمانی برای بیماری های سرطان،ام.اس و... ازهردرخت،بوته،علف،قارچ وجلبک نمونه برداری کردند.درنتیجه ،ازنوعی قارچ کفک مانند که روی تنه درختی درگوشه ای ازجنگل استوایی رشد میکرد دارویی استخراج کردند که درمان برخی امراض صعب العلاج موثربود.کمپانی ها وغوله ای داروسازی ازگیاه دیگری درجنگل های ماداگاسكار ماده دارویی برای معالجه لوسمی و هوجکین (دونوع سرطان خونی)ساختند وبه بازار عرضه کردند.

موارد فوق نشان می دهدکه همه مردم دنیا چه عامی وچه عالم دوباره به این عقیده قدیمی رسیده اند که شفای دردهای بشردرطبیعت اطراف اونهفته است .پس بایستی هم درمانهای طبیعی وراه وروش زندگی طبیعی راجدی بگیریم.

امادرمورد كومبوچا که آنرا روی چای دم کرده معمولی کشت می دهند بعدازمدت 7 روز تکثیرپیداکرده وچای را به یک مایع ترش مزه وکمی تند تبدیل خواهد کرد که باید هرروزصبح ناشتا نصف فنجان از آن رانوشید.




من سال 85 یک خانمی خودش بعمل میورد بهم داد شبیه چایی بود.ولی هم وقتی بهش فکرمیکحردم چیه بیشتر از 3هفته نخوردم هم شنیدم زمانی اثرش بیشتره داروی شیمیایی به بدنت نرسهangry2angry2

کامبوجاقارچ معجزه گر

کامبوجاازدسته قارچهای دارویی است.توسط کامبوجامی توان چای کامبوجا(چای قارچ)درست کرد این چای بسیار خوشمزه و سرشار از ویتامینهاوموادمغذی است.اگرمی خواهیدعمری طولانی وروحیه ای شادوبانشاط داشته باشیدُچای کامبوجایاچای قارچ رافراموش نکنید.قدمت کامبوجابه۲۰۰۰سال قبل برمی گردد.کامبوجامیکروارگانیزمی است که بایدآن رابادقت ژرورش دادوبه دلیل قداستی که داردنشانگراعجازآفرینش است.میگوینددریافت وجه درازای آن ممنوع است وهمواره بایدآن راهدیه نمود.بسیاری ازآنتی بیوتیک های رایج طبی درواقع همان قارچ های میکروارگانیزم است که بدن می تواندآن هارابه طورطبیعی دراثرمصرف این قارچ دریافت کند.هرچه زمان می گذردوتحقیقات بیشتری برروی قارچ کامبوجاانجام می شودُخواص گوناگون آن بیشتروبیشترآشکارمی شود.
[attachment=8278]
اکنون اکثرمتخصصین قارچهای خوراکی ومحققان به ارزش وطبیعت این قارچ جادویی ومعجزه گرپی برده وتلاش می کنندمردم این کره خاکی رابااهمیت آن آشناسازند.مصرف موادشیمیایی ومصنوعی روزبه روزبرسلامت مااثرسوءمی گذاردوبه بدن مازیان می رسانند.ازسویی دیگرعشق به زندگی عمرطولانی سلامت وجوانی مسئله جدیدوجدی برای هریک ازماگشته است.

لذارغبت بیشتری برای استفاده ازاین داروهای گران قیمت طبیعی درمیان مردم متجددبویژه درکشورهای پیشرفته نشان داده شده است.

یکی ازاقلام بسیارمهم صادرات چین به کشورهای دیگرانواع گیاهان دارویی است.

قارچ کامبوجایکی ازاین موادطبیعی ودارویی است که به خصوص درسال های اخیردرسطح جهانی موردتوجه قرارگرفته است.استفاده کنندگان کامبوجاسلامتی کامیابی شادابی وطول عمرخودرامدیون این قارچ می دانند.

انرژی زایی کامبوجا

اگریک جرعه ازچای کامبوجابنوشیدمتوجه مزه ترش وشیرین وگازدارآن خواهیدشد.این نوشابه گوارای طبیعی دارای خاصیت آنتی اکسیدان ضدسرطان می باشدکه بسیارمطبوع نیزهست.

قارچ معجزه گرکامبوجانه تنهادارای طعم متفاوت ازنوشابه های دیگراست بلکه بسیارمفرح وترش وشیرین است.مانندآب سیب وسکنجبین.

چای کامبوجاتنهابرای رفع عطش مصرف نمی شودبلکه خواص گوناگون درمانی آن سبب شهرت ومعروفیت جهانی این قارچ شده است.پزشکان این قارچ معجزه آسارابه عنوان یک مکمل ضددردومسکن عالی برای بیماران سرطانی خودتجویزمی نمایند.

زندگی پرتحرک بامصرف کامبوجا

ازسراسرجهان گزارشات بسیارجالبی ازچگونگی وخواص مصرف کامبوجاارائه شده است.مثلاگفته می شودکه کالج ورزشی ارتش آلمان اعلام نموده که انرژی زایی کامبوجاموجب موفقیت ورزشکاران می گردد.لذاروزانهئ۲۰۰میلی لیترچای کامبوجارابه ورزشکارانش توصیه می نموده است.کامبوجااثرمثبت درمیزان تولیدانرژی درسلول های بدن داردوموجب تولیدتوانایی فیزیکی بیشتری درورزشکاران کالج آلمان گردیده است.

مصرف کامبوجادرمیان ورزشکاران روسیه نیزبسیاررایج است وهمه مربیان درروسیه شاگردانشان رابه مصرف آن توصیه می کنند.

باکامبوجایکصدسال عمرکنید!!

بسیاری ازمردم که دراثرمصرف کامبوجا۱۰۰ساله شده اندعلت طولانی عمرخودرامصرف این قارچ معجزه گرمی دانندکه اثر«دارونما»دارد.هرچندباورهای درست وقدرت فکری مثبت داشتن درزندگی نیزموجب طول عمرانسان می گردد.

هرچه مدت زمان مصرف کامبوجابیشترباشدسلامتی بیشتری احساس خواهیم کرد.نکته جالب توجه اینکه بامصرف کامبوجا۴عمل اصلی کنترل وزن رانیزخواهیم داشت وبه زودی به وزن ایده آل خودخواهیم رسید.

هرلیوان چای کامبوجادارای حدود۹۰کالری است.

کامبوجاودرمان آرتروزمفصلی

آرتروزدردشدیدمفاصل است که غالباافراددرسنین بالادچارآن می گردند.هرچندکه ازنظرسنی استثناءوجودداردیعنی افرادجوان وورزشکاران نیزممکن است به این بیماری مبتلاشوند.درکشورهای اروپایی پزشکان مصرف چای کامبوجارابه بیماران مبتلابه درهای فصلی وعضلانی مانندکمردرد پادردو...توصیه می کنند.همچنین پزشکان بیماران خودراکه مبتلابه آسم هستندبااین قارچ درمان کردند.کامبوجاونوشیدن چای آن اثرمعجزه آسایی درکاهش میزان فشارخون درافراددارد.البته بایدطبق برنامه وبه طورمتظم مصرف شود.

چربی خون وفشارخون وحتی برنشیت ازبیماری هایی است که پزشکان برای درمان آنهامصرف چای کامبوجاراتوصیه می کنند.

مصرف چای کامبوجابه دلیل انرژی زایی خستگی مفردرابرطرف می کند.

نوشیدن چای کامبوجااین آنتی بیوتیک طبیعی ومعجزه گرنقش موثری درجلوگیری ازسرماخوردگی دارد.نقش مهم واثردرمانگری کامبوجابرروی بیماران مبتلا به دیابت هم ثابت شده ایست.مصرف چای کامبوجا«محیط روده ای»راطبیعی می کندویبوست رابرطرف می سازد.

کامبوجاهزاران هزارخاصیت دیگرهم دارد که ازحوصله این بحث خارج است.پس تامی توانیدچای کامبوجامصرف کنیدواثرات درمان کننده آنرادربدن خودمشاهده نمایید!!

[attachment=8279]
این تاپیک به همراه تاپیک "تغذیه مناسب برای ام اس" از مهمترین تاپیک هایی هستن که میتونن زندگی خیلی ها رو تغییر بدن و باید بیشتر مورد توجه باشند.
اکثر مردم نسبت به این قضیه بی اطلاع هستن و وظیفه ما هست که مطلعشون کنیم.
.....
دوستان تاپیک رو به روز کنید همیشه تا در سدر قرار بگیره.
منم یه لینک از این تاپیک در اون تاپیک(تغذیه) قرار میدم الان.
........
این هم به بیماران بگم که اگه می خواهید که مشکلی نداشته باشید،تغذیه سالم و بعد قارچ کومبوجا مثل نماز برای شما واجبه.
برای خودمم همینطور.
حالا باز بیشتر صحبت میکنیم.
اگر کرج کسی خواست من سراغ دارم. البته تهیه و تکثیرش خیلی هم ساده نیست. با کوچکترین تغییر دما کیفیت و مزه اش خراب میشه. بهتره فقط مایع نوشیدنیش را از جایی معتبر تهیه کنید.

برای کسانی که قارچش را دارند توصیه می کنم که این قارچ یک موجود زنده هست و قارچ خراب را بهیچ وجه داخل سطل زباله نیندازید. باید در خاک دفن بشه. در زمان تخمیر علاوه بر دمای مناسب که خیلی مهمه، محیط هم باید آرامش داشته باشه و..........
من عاشق قارچم،کلا باعث رفع خستگی میشه
ولی این قارچ نه عکسش برام وا شد نه میدونم کجا پیدا میشه
البته حتما نوشتین و گفتین کجا هست من تنبلی کردم نخوندم confused2
دلان عزیز
تصورت از این قارچ مثل قارچهای متداول نباشه
این قارچ فراوری میشه و نهایتاً یه چیزی مثل سرکه میشه
اگه نیاز شد نحوه تهیه اون رو تو پ خ برات توضیح میدم
سلام دوستان
من یه تازه واردم
منم شنیدم که چای کومبوجا واسه بیماری ام اس خیلی تاثیر داره
ولی به شرطی که این چای هیچگونه آلودگی بهش نرسه
اگه رسید همین چای کشنده میشه
اینم که گفتم از توی تلویزیون شنیدم
کامبوجا: نوشیدنی ناشناخته اما مفید

این نوشیدنی خواص زیادی برای سلامتی دارد اما با این حال چندان شناخته‌شده نیست و احتمالاً تاکنون حتی اسم آن نیز به گوشتان نخورده بود. در این مطلب می‌خواهیم در خصوص این نوشیدنی، ترکیبات و خواص آن صحبت کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

[تصویر:  236977313755159157218141182254104162124131.jpg]


از بیش از دو هزار سال پیش، مردم سراسر جهان از نوشیدنی یا چای کامبوجا استفاده کرده‌اند. این نوشیدنی خواص زیادی برای سلامتی دارد اما با این حال چندان شناخته‌شده نیست و احتمالاً تاکنون حتی اسم آن نیز به گوشتان نخورده بود. در این مطلب می‌خواهیم در خصوص این نوشیدنی، ترکیبات و خواص آن صحبت کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.


کامبوجا چیست؟

کامبوجا یک نوشیدنی هزارساله‌ی بومی چین است. به گفته‌ی آقای سید حسن غیبی، مدیر بازرگانی یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی نوشیدنی کامبوجا در ارومیه، این نوشیدنی از همزیستی نوعی باکتری با نوعی گل سنگ تولید می‌شوند که به قارچ کامبوجا معروف است. در واقع ترکیبات اصلی نوشیدنی کامبوجا عبارت است از همین قارچ کامبوجا، آب جوش و مقدار کمی شکر. ظاهراً این نوشیدنی طعم ترش و شیرین و گازداری دارد و به راحتی همه را مجذوب طعم خود می‌کند. به گفته‌ی آقای غیبی روند تولید این نوشیدنی زمان‌بر است و به همین دلیل تولید آن به صورت محدود صورت می‌گیرد. ظاهراً در دهه‌ی شصت تولید و مصرف این نوشیدنی در ایران رایج بوده است و بعد از آن سال‌ها به دلیل جنگ و عوامل دیگر تولید و مصرف این نوشیدنی کمرنگ تر شده است.



خواص نوشیدنی کامبوجا چیست؟

به عقیده‌ی بسیاری از متخصصین حوزه‌ی تغذیه، نوشیدنی کامبوجا یک نوشیدنی تخمیر شده‌ی زنده محسوب می‌شود. کامبوجا یک نوشیدنی غیرپاستوریزه است و به همین دلیل هم میکروارگانیسم‌های زنده‌ی زیادی در آن وجود دارند. این نوشیدنی سرشار از آنزیم‌های مختلف، پولیفنول ها، پروبیوتیک‌ها و اسیدها (آنتی‌بیوتیک‌ها، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آمینه، اسیدمالیک، اسیدلاکتیک، بوتیریک و غیره) است که خواص مختلفی داشته و فواید زیادی به بدن می‌رسانند.

اگر قصد تهیه و مصرف کامبوجا را دارید بهتر است با شرکت‌هایی تماس بگیرید

که این نوشیدنی را به صورت طبیعی و اصل تولید می‌کنند. به خاطر اینکه

در برخی از شرکت‌های تولیدکننده این نوشیدنی به صورت سنتزی تولید می‌شود.

این نوشیدنی‌های سنتزی با وجود اینکه طعمی مشابه با کامبوجای اصل دارند

اما فاقد خواص و ویتامین‌های آن هستند

گلچینی از خواص کامبوجا

نوشیدنی کامبوجا خواص متعددی دارد. این نوشیدنی:

* شما را از خستگی زودرس می‌رهاند.

* سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند.

* به سم زدایی از بدن و پاکسازی آن کمک می‌کند.

* باعث بهبود گوارش و متعادل شدن فلور روده می‌شود.

* استرس را از جانتان دور می‌سازد.

* وضعیت پوستتان را بهتر می‌کند.

* از ابتلا به برخی از سرطان‌ها مانند سرطان معده و روده پیشگیری می‌کند.

* سلامت موها را ارتقا می‌بخشد.

* کلسترول خونتان را کاهش می‌دهد.

* از بروز بیماری‌های کبدی و همچنین سنگ مثانه پیشگیری می‌کند.

* برای سلامت مفاصل مفید است.

* برای سلامت چشم‌ها و درمان آب مروارید مفید است.

* شما را از بی‌خوابی‌های شبانه نجات می‌دهد.

* برای دیابتی‌ها مفید است.

توجه داشته باشید که موارد ذکرشده جزو خواص کلی این نوشیدنی بوده است. البته باید گفت که تک‌تک این موارد به طور علمی و توسط محققان به اثبات نرسیده است اما با این حال از نظر طب سنتی این نوشیدنی خواص معجزه‌گری دارد. البته توجه داشته باشید که نه این نوشیدنی و نه هیچ نوشیدنی گیاهی دیگر برای درمان سرطان و بیماری‌های جدی موثر نخواهند بود. در نتیجه نمی‌شود از آن برای درمان بیماری‌های جدی استفاده کرد. این قبیل نوشیدنی‌ها صرفاً برای تقویت بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌هاست.

گفتنی است که امروزه ورزشکاران علاقه‌ی زیادی به نوشیدن این نوشیدنی طبیعی نشان داده‌اند. به خاطر اینکه علاوه بر افزایش انرژی و توانمندی جسمی آن‌ها برای سلامت مفاصلشان نیز مفید است. این نوشیدنی برای افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند توصیه می‌شود.

[تصویر:  6571924753111191711292366661886899255.jpg]

آیا می‌شود نوشیدنی کامبوجا را در منزل تهیه کرد؟

اگر قارچ کامبوجا در اختیار داشته باشید و یا بتوانید آن را در منزل تهیه کنید تهیه‌ی نوشیدنی آن کار چندان دشواری نیست؛ اما با این حال باید بدانید که امکان دارد در روند تخمیر این نوشیدنی در منزل اشکالاتی به وجود بیاید که در این صورت خطر مصرف این نوشیدنی جدی می‌شود. چون امکان دارد که این نوشیدنی به میکروارگانیسم‌های نامناسب دیگر آلوده شود. حتی گاهی آلودگی‌هایی در این قبیل نوشیدنی‌های دست‌ساز و خانگی دیده شده است که برای سلامت خطرساز است. بهتر است از نوشیدنی‌هایی که در بیرون به فروش می‌رسد استفاده کنید. چون شیوه‌ی تولید آن‌ها کنترل شده، بهداشتی و در دمای مناسب است.


توجه توجه

این نوشیدنی موارد منع مصرف نیز دارد. در واقع مصرف آن برای خانم‌های باردار، خانم‌های شیرده، کودکان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند مانند افراد سالمند توصیه نمی‌شود. در مصرف این نوشیدنی جانب احتیاط را رعایت کرده و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

درست است که کامبوجا حاوی خواص متعدد و میکروارگانیسم‌های مختلفی است؛ اما با این حال یک نوشیدنی مخصوص لاغری محسوب نمی‌شود و توصیه نمی‌شود که در مصرف آن افراط شود. توجه داشته باشید که این نوشیدنی حاوی قند است. اگر نگران تناسب اندام خود هستید حواستان باشد که مصرف روزانه بیش از سه لیوان کار دستتان می‌دهد.


اگر قصد خرید دارید

اگر قصد تهیه و مصرف کامبوجا را دارید بهتر است با شرکت‌هایی تماس بگیرید که این نوشیدنی را به صورت طبیعی و اصل تولید می‌کنند. به خاطر اینکه در برخی از شرکت‌های تولیدکننده این نوشیدنی به صورت سنتزی تولید می‌شود. این نوشیدنی‌های سنتزی با وجود اینکه طعمی مشابه با کامبوجای اصل دارند اما فاقد خواص و ویتامین‌های آن هستند. می‌توانید با جستجو در اینترنت نام شرکت‌های تولیدکننده‌ی این نوشیدنی را یافته و آن را سفارش دهید. گفته می‌شود که تولید یک نوشیدنی اصل کار زمان‌بری است که حدود 40 تا 45 روز طول می‌کشد.
صفحه ها: 1 2