وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: خواص سیب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
سيب ميوه بومي قاره آسياست و بزرگ ترين توليد کننده سيب در جهان کشور چين مي باشد. سيب سرشار از فيبر غذايي و ويتامين K ، B6 ،C، کلسيم، آهن، منيزيم، فسفر و پتاسيم است.

در اين مطلب از «Ask.com» به خواص اين ميوه مي پردازيم.

* کورستين (Quercetin) نوعي فلاووانويد که به وفور در اين ميوه موجود است، مانع رشد سلول هاي سرطاني پروستات مي شود.

* سيب روند اختلالات مربوط به پيري را کند مي کند، مانع چين و چروک و باعث تقويت رشد مو مي شود.

* اين ميوه تاثير مثبتي روي بيماران قلبي، آسم و ديابت نوع ۲ دارد.

* فلاووانويد موجود در آن مانع رشد مواد سرطان زا در مثانه مي شود و در نتيجه خطر سرطان مثانه به ويژه در افراد سيگاري را از بين مي برد.

* خوردن سيب عملکرد ريه را بهبود مي بخشد.

* تحقيقات نشان داده، مصرف سيب، زنان يائسه را از پوکي استخوان در امان نگه مي دارد و حتي مي تواند تراکم استخوان ها را افزايش دهد.

* فلاووانويد و آنتي اکسيدان موجود در سيب خطر ناراحتي هاي حاد تنفسي را کاهش مي دهد.

* فيبر و فيتونيوترينت ( phytonutrient) موجود در آن در کاهش کلسترول خون و بهبود عملکرد روده ها موثر است.

* فيبر موجود در سيب براي سيستم گوارشي مفيد است و به کاهش وزن منجر مي شود.

* مواد معدني فراوان و ويتامين ها در سيب براي خون مفيد است.

* سرکه سيب، مانع ايجاد سنگ کليه مي شود.

* مصرف روزي يک عدد سيب، مي تواند کلسترول خون و بيماري هاي پوستي را کاهش دهد.

* سيب براي سلامتي استخوان هاي بدن مفيد است.

* ماده اي به نام کورستين (quercetin) موجود در آن مانع بيماري آلزايمر و پارکينسون مي شود.

* جويدن سيب با افزايش بزاق دهان و کاهش ميزان باکتري، پوسيدگي دندان ها را کاهش مي دهد.


پوست سيب، عضلات را تقويت مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


متخصصان دانشگاه يووا در آمريكا طي يك سري آزمايشات جديد دريافته‌اند نوعي ماده موم مانند موسوم به اسيد اورسوليك كه در پوست سيب يافت مي‌شود از ضعف و تحليل رفتن عضلاني مي‌كاهد و رشد اين بافت‌ها را تقويت مي‌كند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، از آنجا كه اين ميوه براي كاهش چربي و قند خون، كلسترول و تري گليسيريد نيز مفيد است از اين پس مي‌توان از پوست آن نيز براي درمان ضعف عضلاني و اختلالات سوخت و سازي مثل ديابت استفاده كرد.

كريستوفر آدامز، متخصص غدد درون ريز و كارشناسي اصلي در اين مطالعه خاطرنشان كرد: ضعف عضلاني مشكلات جدي به بار مي‌آورد و با وجودي كه بسيار شايع است اما هيچ دارويي در حال حاضر براي آن وجود ندارد اكثر افراد در مرحله‌اي از طول عمر خود مثلا زمان بيماري يا سالخورگي با اين مشكل مواجه مي‌شوند.

به گزارش پايگاه اينترنتي آلكالايف، آدامز تصريح كرد: ما فعاليت ژن ماهيچه‌اي را در افراد مبتلا به آتروفي (تحليل عضلاني) بررسي كرده و از اطلاعات بدست آمده استفاده كرديم تا مواد شيميايي را پيدا كنيم كه مانع از آتروفي شوند. يكي از اين مواد شيميايي كه شناسايي آن جالب توجه بود اسيد اورسوليك نام دارد و بويژه در غلظت قابل ملاحظه‌اي درپوست سيب يافت مي‌شود.

شرح اين آزمايشات در مجله «متابوليسم سلولي» منتشر شده است.




سیب به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند. جدا از طعم و مزه‌ی بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله‌باری از خواص درمانی را در خود دارا می‌باشد.
سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.
در این‌جا، برای شما دلایلی آورده‌ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید.
۱- به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم کمک می‌کند
محققان انگلیسی اخیراً به این نتایج دست پیدا کرده‌اند که مادرانی که در طی زمان بارداری سیب بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که تا سن ۵ سالگی دچار آسم شوند. این میوه می‌تواند از ریه‌های افراد بزرگ ‌سال نیز محافظت کند.
همچنین می‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ریه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید.
۲- باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید
سیب حاوی میزان زیادی فیبر می‌باشد و بدون این‌که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نکنید.
شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و این‌ که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، کمک می‌کند، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری خواهد کرد، برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند.
۳- به افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می‌کند
احتمالاً به علت افزایش تولید استیل کولین (یک ماده شیمیایی که وظیفه رساندن پیغام بین سلول‌های عصبی را بر عهده دارد)، سیب به بالا بردن کارایی حافظه ضمن افزایش سن و کاهش بالقوه‌ی شانس ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند. این نتایج، از تحقیقاتی که در دانشگاه منچستر بر روی حیوانات انجام شد، به دست آمد. اثر آن در درمان و پیشگیری از آلزایمر به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.
۴- کلسترول خون را کاهش می‌دهد
باید از دو ترکیب کلیدی و اصلی تشکر کنیم؛ پکتین (نوعی فیبر گیاهی) و پلی فنول‌ها (نوعی آنتی‌اکسیدان قوی). سیب می‌تواند سطح کلسترول بد خون (LDL) را پایین بیاورد و به این ترتیب از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند. برای استفاده‌ی بیشتر از مواد مغذی موجود در سیب، پوست آن را دور نیندازید، زیرا پوست سیب دو تا شش برابر بیشتر از گوشت آن، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی دارد. با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد.
سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب در هر روز تقریباً به میزان ۱۶ درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب مفید نیست.
۵- با سرطان مبارزه می‌کند
مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند ترکیبات مختلفی که در این میوه‌ی آب‌دار وجود دارد، رشد سلول‌های سرطانی را محدود می‌کنند، اما این ترکیبات زمانی بیشتر تأثیرگذار خواهند بود که به طور کامل از تمام جزئیات سیب استفاده شود (البته به جز ساقه و دانه آن).
افرادی که روزانه بیشتر از یک سیب می‌خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را ۹ تا ۴۲ درصد در خود پایین می‌آورند (سرطان دهان، مری، روده بزرگ، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان‌های دیگر). این نتایج از تحقیقات محققان ایتالیایی به دست آمده است.
از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد و به طور کلی سیب، میوه‌ای کاملاً استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.
۶- دستگاه گوارش را تقویت می‌کند
افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند. مهم‌ترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.
۷- موجب افزایش انرژی بدن می‌شود
قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست. قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می‌دارد و انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کند.
۸- به درمان آنمی (کم خونی) کمک می‌کند
از آن‌جایی که سیب دارای آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائماً احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی و اسیدهای موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای که بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.
۹- کاهش خطر حملات قلبی را به دنبال دارد
سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند. از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچ‌وقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.
۱۰ - به بهبود دیابت کمک می کند
افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه در شرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.
۱۱- به افزایش بینایی کمک می‌کند
مشکلات ناشی از بینایی تقریباً غیرقابل پیشگیری است اما اخیراً مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می‌تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آن‌جایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.
منبع : تبیان
چرا باید هر روز یك سیب خورد؟


سلامت نیوز: می‌گویند سیب میوه جادویی سلامت است. می‌دانید چرا؟ اگر نمی‌دانید همه این خواص سلامت را در این مطلب بخوانید.

با خوردن سیب احتمال ابتلای شما به سندرم متابولیك كاهش می‌یابد. محققان فنلاندی و نروژی نشان داده‌اند، كسانی كه به طور منظم سیب می‌خورند (حداقل 3 سیب طی یك هفته) 27درصد كمتر از كسانی كه اصلا سیب نمی‌خورند به سندرم متابولیك مبتلا می‌شوند. سندرم متابولیك حالتی است كه بدن را مستعد ابتلا به سكته مغزی، مشكلات قلبی- عروقی و دیابت نوع 2 می‌كند. البته یك نكته فرعی هم در این میان وجود دارد، اگرچه سیب برای شما خوب است و نمی‌گذارد سندرم متابولیك بگیرید اما سعی كنید شكل سیب نباشید زیرا آن‌ها كه دچار چاقی به شكل سیب هستند بیشتر احتمال ابتلا به این حالت را دارند.

راحت‌تر نفس بكشید/عملكرد ریه‌تان را بهتر كنید

شاید فكر كنید خوردن سیب به عملكرد ریه‌های شما چه ربطی دارد، اما مطالعات نشان داده است، خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب عملكرد ریه‌ها را بهتر می‌كند و به خصوص در افراد آسمی باعث راحت‌تر نفس كشیدن و كاهش خس‌خس سینه می‌شود. برخی محققان معتقدند، خوردن منظم سیب می‌تواند ریه را از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن دور نگه دارد، ضمن آن‌كه بودن سیب در رژیم غذایی افراد حتی افراد سیگاری، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان ریه را كاهش می‌دهد.

همه فواید یك میوه/انگشتان یك دست كافی نیست

سیب میوه‌ای است كه غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری و مفید برای بدن، فیبر،‌ آنتی‌اكسیدان‌ها و دیگر تركیبات مفید برای بدن است. در ضمن با خوردن سیب ماده غذایی‌ای خورده‌اید كه كالری زیادی ندارد اما به شما احساس سیری می‌دهد و این باعث می‌شود بیش‌ازحد غذا نخورید و اضافه‌وزن پیدا نكنید. در ضمن مطالعات نشان داده، خوردن سیب می‌تواند باعث كاهش سطح كلسترول خون شود. در عین حال سیب عملكرد دستگاه گوارش را منظم می‌كند، با التهاب مبارزه می‌كند، سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و حتی باعث كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مثل افزایش فشار خون،‌ دیابت و بیماری‌های قلبی و حتی برخی انواع سرطان‌ می‌شود ولی این‌ها تنها فواید سیب نیستند.

از شكستگی فرار كنید/استخوان‌های محكم‌تری داشته باشید

سیب حاوی فلاونوئیدهاست كه آنتی‌اكسیدان‌های مهمی محسوب می‌شوند، اما در میان فلاونوئیدها یكی از آن‌ها به نام فلوریزیرین- كه در طبیعت فقط در سیب وجود دارد- به تشكیل و حذف بافت محكم استخوانی كمك می‌كند. فلوریزیرین به همراه پلی فنل‌ها و مواد معدنی موجود در سیب (مثل بورون) به استحكام استخوان‌ها كمك می‌كند و در نتیجه از احتمال ابتلا به پوكی استخوان می‌كاهد.

مثل پهلوان‌ها باشید/عضلات‌تان را حفظ كنید

سیب غنی از ماده اورسولیك اسید است (البته بیشتر اورسولیك اسید سیب در پوست آن است).
این ماده می‌تواند از تحلیل عضلانی كه در روند بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، جلوگیری كند یا آن را به تعویق بیندازد و به طور كلی به قدرت بیشتر عضلانی كمك كند.

دیرتر از بقیه آلزایمر بگیرید/هوش و حواس بهتر داشته باشید

این مورد هم مثل مورد ریه كمی عجیب به نظر می‌رسد اما متخصصان تغذیه می‌گویند، برخی مواد موجود در سیب می‌تواند موجب افزایش ترشح استیل كولین شود. استیل كولین یك واسطه شیمیایی مهم در بدن است كه در مغز باعث افزایش عملكرد مغز، شناخت بهتر و حافظه شفاف‌تر می‌شود. تحقیقات نشان داده، افرادی كه به طور منظم سیب می‌خورند بسیار دیرتر از بقیه دچار بیماری آلزایمر می‌شوند.

این یك توصیه قدیمی است: «هر روز یك سیب بخور» اما حالا علم مدرن نیز این توصیه قدیمی را تایید می‌كند. این مطلب را بخوانید و با فواید عجیب و غریب سیب آشنا شوید. می‌توان فواید سیب را فهرست كرد؟ بله، می‌توان ولی به این كار به بیشتر از انگشتان 2 دست نیاز دارید. قطعا می‌دانید كه سیب یكی از بهترین‌ میوه‌هایی است كه می‌توانید هر روز بخورید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

منبع: برترین ها
فواید سیب از لحاظ اسلام :


امام على (ع): سيب بخوريد كه معده را پاكسازى مى كند.

امام صادق (ع): سيب ، خوش بو كننده ى معده است .

3. امام صادق (ع): سيب ، موجب گشايش معده مى گردد. سيب بخوريد كه حرارت بدن را پائين مى آورد؛ درون را سرد مى كند و تب را از بين مى برد.

4. امام صادق (ع): به تبداران خود سيب بدهيد كه هيچ چيزى سودمندتر از سيب نيست .

5. اگر مردم مى دانستند چه چيزى در سيب نهفته است ، بيماران خود را به غير آن درمان نمى كردند. سيب ، سودمندترين چيز براى قلب است و آن را شست و شو مى دهد.

6. مردى از سرزمين وبازده ، نامه اى به امام صادق (ع) نوشت و از اوضاع آنجا خبر داد. امام در جواب نوشت : ((سيب بخور)). او انجام داد و عافيت يافت .

7. شخصى به امام صادق (ع) گفت : ((اگر كسى از ما مريض شود، پزشكان او را به پرهيز، توصيه مى كنند)). امام فرمود: ((اما ما خاندان پيامبر، به جز خرما از چيز ديگرى پرهيز نمى كنيم و با سيب و آب سرد، درمان مى كنيم )).

8. درست بن ابى منصور مى گويد: در يك روز تابستانى ، نزد امام صادق (ع) رفتم . ظرفى پر از سيب سبز جلوى حضرت بود. گفتم : ((فدايت شوم ! مردم از اين بدشان مى آيد. شما چگونه مى خوريد؟)). فرمود: ((شب گذشته ، تبدار شدم . كسى را فرستادم آن را تهيه كرد و برايم آورد و از آن خوردم . سيب ، تب را ريشه كن مى كند و حرارت بدن را پايين مى آورد)).

وقتى نزد خانواده خود بازگشتم ، آنان تبدار بودند. به آنان سيب دادم و تب آنها، ريشه كن شد.

9. امام كاظم (ع): سيب براى چند چيز سودمند است : زهر، افسون ، ديوانگى ناشى از جنّيان اهل زمين و بلغمى كه چيره شده است . هيچ چيزى ، زودتر از سيب ، اثربخش نيست .

10. پيامبر (ص): سيب را ناشتا بخوريد كه شست و شو دهنده معده است .

11. پيامبر (ص): چهار چيز بر عمر انسان مى افزايد:... و خوردن سيب در سحرگاهان .

12. امام باقر (ع): هر گاه خواستى سيب بخورى ، ابتدا آن را بو كن و سپس بخور كه اگر چنين كنى ، همه دردها و عارضه ها از بدنت بيرون مى رود و هر آنچه از جانب ارواح پديد آمده است ، آرام مى گيرد.

13. در هفته اول ، عروس را از خوردن شير، سركه ، گشنيز، و سيب ترش باز دار. زيرا رحم را نسبت به آوردن بچه ، عقيم و سرد مى سازد... و قاعدگى زن را قطع مى كند و موجب بيمارى اش مى شود.

14. زياد قندى مى گويد: با برادرم به مدينه رفته بوديم كه ديديم مردم ، خون دماغ مى شوند و پس از دو روز مى ميرند. برادر من نيز گرفتار خونريزى بينى شد. نزد امام كاظم (ع) رفتم و خواستار دارويى شدم . امام فرمود: ((به برادرت سيب بخوران )). به او سيب دادم و خونريزى اش قطع شد
.
میوه ای که همواره سنبلی از سلامت، عشق، دوستی، زیبایی و خوشبختی بوده است. حالا خودتان قضاوت کنید آیا می توان بی تفاوت از کنار این میوه عبور کرد؟

برای تهیه پای سیب دو سیب زرد را خرد کرده و با دو قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید.

▪ کمپوت سیب را به عنوان یک دسر فوق العاده، سر میز بیاورید. فقط کافی است سیب و شکر را با هم بجوشانید.

▪ سوئدی ها در سالاد کلم از سیب سبز رنده شده که ترش مزه است، استفاده می کنند.

▪ دانه سیب، دارای اندکی مواد سمی است و خوردن آن توصیه نمی شود. دانه هایش را دور بریزید، اما سیب را کامل بخورید.

▪ این میوه برای حفظ طراوت و شادابی پوست بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

▪ اگر پوست رنگ پریده ای دارید حتما روزی یک سیب نوش جان کنید، چون به صورت شما رنگ و لعاب می بخشد.

▪ آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم به همراه ویتامین های A و C به وفور در سیب پیدا می شود.

▪ اگر فشار خون نامنظمی دارید حتما سراغ سیب بروید چون فشار خون را منظم می کند.

▪ اگر برخی شب ها امکان مسواک زدن ندارید حتما قبل از خواب یک سیب میل کنید، چون برای دندان ها و لثه بسیار مفید است.

▪ اسیدهای موجود در سیب باکتری های دهان را از بین می برد و دندان و لثه را تمیز می کند.

▪ سیب مینای دندان را محکم تر می کند و مانع از جرم گرفتگی دندان ها می شود.

▪ آب سیب بدون هیچ گونه افزودنی دیگر خاصیت ضدالتهابی دارد.

▪ برای قوی تر شدن عضلات فک جویدن سیب به شدت توصیه می شود.

▪ اگر درد مفاصل امان تان را بریده خوردن سیب را در برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید.

▪ همیشه چند عدد سیب درون بشقاب جلوی میز کارتان باشد، برای جلوگیری از گرسنگی یک گاز سیب کافی است.

▪ سیب آب دار برای رفع مشکل ورم روده کودکان و اسهال خونی و همچنین تب مفید خواهد بود.

▪ اگر جزو آدم های جوشی هستید باز هم خوردن سیب به شما توصیه می شود، چون اثر آرام بخشی دارد.

▪ پوست سیب خشک شده به صورت جوشانده برای کسانی که ناراحتی های کلیوی دارند بسیار مفید خواهد بود.

▪ آن دسته از افرادی که از یبوست رنج می برند بهتر است سیب را حتما در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند.

▪ آنتی اکسیدان موجود در سیب فعالیت بدن را بهبود می بخشد.

▪ کوئرستین موجود در سیب مانع از لختگی خون می شود و خطر حملات قلبی را کاهش می دهد.

▪ سیب در رفع گرسنگی بسیار موثر است و ساعت های زیادی شما را سیر نگه می داد پس می تواند عاملی در جلوگیری از چاقی باشد.

▪ سیگاری ها بدانند که برای جلوگیری از تخریب دیوار مثانه بر اثر مصرف تنباکو باید جایی برای سیب در برنامه غذایی شان پیدا کنند.

▪ سیب خاصیت ضدسرطانی دارد پس لطفا در خوردن آن صرفه جویی نکنید.

▪ سیب برای دیابتی ها هم بسیار مفید است چون خوردن آن تاثیری در افزایش سریع قند خون نمی گذارد.

▪ سیب قدرت ویروس کشی قوی دارد، به خصوص در فصل سرماخوردگی خوردن سیب را فراموش نکنید.

▪ سیب را همیشه با پوست بخورید چون در پوست آن نیز فواید بسیاری نهفته است.

▪ همچنین سیب به دلیل پکتین موجود در خود، کلسترول خون را در افراد مبتلا به چربی خون پایین می آورد.

▪ ترکیب آب سیب، آب آناناس و آب پرتقال یک نوشیدنی اعجاب انگیز را می سازد.

▪ در آخر هم اینکه از استعمال قلیان، به خصوص از نوع دو سیب پرهیز کنید و اسم این میوه سلامت را با دود و دم لکه دار نکنید.




نجوا جان با اجازتون چند تا دلیل هم من اضافه میکنم:
حضرت علی ع می فرمایند :خوردن سیب در سحرگاه یکی از عوامل طول عمر است
حضرت علی ع:سیب بخورید که معده را می پالاید.
امام صادق ع :اگر مردم می دانستند در سیب چیست بیمارانشان را جز به ان درمان نمیکردند.بدانید که سیب سودمندترین چیز برای قلب و مایه شستشوی ان است.
پکتین سیب: مکمل طبیعی برای لاغری

سیب حاوی فیبر حلّال بسیار مفیدی به نام پکتین است: این فیبر را می‌توان «تله‌ی چربی‌ها» نامید.

[تصویر:  122771712041789524713318488211123152548916.jpg]


پکتین سیب میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و برای رفع یبوست نیز موثر است. علاوه بر این‌ها پکتین جلوی اشتها را می‌گیرد و سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند یعنی در خدمت خوش اندامی شماست. با ما همراه باشید تا بیشتر با این فیبر و خواص آن آشنا شوید.



یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر دور می‌کند». نتایج به دست آمده از پژوهش‌های متعدد نیز این باورهای قدیمی را تایید می‌کنند. محققان معتقدند که سیب خواص فوق‌العاده ای برای بدن دارد. پکتین موجود در این میوه به تنهایی گنجینه‌ای از خواص متعدد محسوب می‌شود و به افرادی که می‌خواهند لاغر شوند و یا وزن ایده‌آل خود را حفظ کنند خدمت بزرگی می‌کند.


پکتین و فوایدش

پکتین ترکیبی است که در گیاهان مختلف وجود دارد و یک ماده‌ی لزج و ژلاتینی است که در مجاورت آب حجم آن افزایش می‌یابد. در واقع این ماده نوعی قند (گلوسید) است که به میزان قابل توجهی در میوه های مختلفی مانند سیب، انگور، کشمش بی دانه و لیموترش وجود دارد. باید بدانید که میزان این فیبر در سیب‌های تازه یا نارس بسیار بیشتر است. اصلاً سفتی سیب‌های تازه یا سیب سبز به دلیل وجود همین فیبر پکتین است. هر چه سیب رسیده تر و کهنه تر شود میزان پکتین آن نیز کمتر می‌شود.


پکتین: ملین طبیعی، ضد اشتها و چربی سوز

باید خداوند را به خاطر این نعمت‌های بی پایان عاشقانه ستایش کرد. افرادی که مراقب وزن خود هستند و یا افرادی که رژیم گرفته‌اند می‌توانند به خواص سیب اعتماد کنند. این خواص سیب مدیون وجود پکتین است. اگر رژیم گرفته‌اید سعی کنید از سیب‌های تازه و سبز استفاده کنید چون حاوی بیشترین میزان پکتین می‌باشد. واقعیت این است که پکتین در مجاورت آب حجیم می‌شود. برای همین بهتر است قبل از صرف غذا یک عدد سیب میل کنید و سپس یک لیوان بزرگ آب بنوشید. در این صورت این فیبر حجم بیشتری از معده را اشغال کرده و سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. در واقع این فیبر جلوی اشتها را می‌گیرد. از این گذشته فیبر پکتین میزان و حجم مدفوع را نیز بیشتر می‌کند و برای همین باعث دفع راحت می‌شود.

باید بدانید که میزان این فیبر در سیب‌های تازه یا نارس بسیار بیشتر است. اصلاً سفتی سیب‌های تازه یا سیب سبز به دلیل وجود همین فیبر پکتین است. هر چه

سیب رسیده تر و کهنه تر شود میزان پکتین آن نیز کمتر می‌شود

علاوه بر این‌ها پکتین می‌تواند چربی‌ها را به دام بیندازد. می‌پرسید چگونه؟ به این ترتیب که پکتین در تماس با آب به صورت یک ماده‌ی لزج و ژل مانندی در می‌آید که بخشی از چربی‌ها و قندهای مصرف شده را به خود جذب کرده و سپس دفع می‌کند. برای همین به آن «تله‌ی چربی‌ها» می‌گوییم. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که مصرف سیب تأثیر مثبتی در تنظیم کلسترول دارد.


قرص‌ها و کپسول‌های تهیه شده از پکتین: چه باید کرد؟

این روزها در بازار قرص‌ها و کپسول‌هایی وجود دارند که از پکتین سیب تهیه شده‌اند و به عنوان کپسول‌های لاغری، چربی سوز و ضد اشتها به فروش می‌رسند. قبل از مصرف این قبیل قرص‌ها حتماً به اصل و تقلبی بودن و ترکیبات موجود در آن‌ها دقت کنید. این قرص‌ها اگر تقلبی نباشند و از ترکیبات سالمی تهیه شده باشند می‌توانند سیری طولانی مدتی ایجاد کنند به شرط این که حدود نیم ساعت قبل از غذا و با یک لیوان بزرگ آب مصرف شوند. توجه داشته باشید اگر داوری خاصی مصرف می‌کنید (به خصوص قرص‌های ضد بارداری) حتماً قبل از شروع مصرف این قرص‌ها با پزشک مشورت کنید. چون امکان دارد مصرف همزمان این قرص‌ها باعث کاهش تأثیر آن‌ها شود. بهتر است این قرص‌ها با فاصله‌ی زمانی مناسب مصرف شود.


آستین‌ها را بالا بزنید

البته خودتان هم می‌توانید دست به کار شوید و محصولات لاغری خودتان را تولید کنید. برای این کار یک کیلو سیب سبز و تازه بخرید. از خرید سیب‌های کاملاً رسیده خودداری کنید. سعی کنید از محصولات ارگانیک استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت و بدون ترس از وجود آفت کش‌ها، از پوست و دانه‌های سیب بهره ببرید.

سیب‌ها را پوست بگیرید و دانه‌ها و پوست آن را نگه دارید. می‌توانید از خود سیب‌ها کمپوت تهیه کنید. پوست و دانه‌های سیب را داخل مخلوط کن بریزید و آب یک عدد لیموترش را نیز آب آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را داخل ظرف بریزید. داخل ظرف دیگری آب ریخته بگذارید بجوشد. سپس ظرف حاوی پوست سیب را داخل ظرف حاوی آب جوش بگذارید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در حرارت غیر مستقیم داغ شود. به طور مرتب مواد را هم بزنید. اگر دیدید مواد می‌چسبد و نیاز به آب دارد مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس بگذارید موادتان خنک شود و از یک صافی رد کنید. بهتر است یک پارچه‌ی نازک روی صافی یا آبکش بیندازید و ماده را داخل آن بریزید و اجازه دهید تمام شب را بچکد. مایع ژلاتینی که به دست می‌آید همان پکتین سیب و یک ماده‌ی لاغر کننده است. قبل از غذا مایع ژلاتینی که تهیه کرده‌اید میل کنید. بعد از مدتی اثرات آن را مشاهده خواهید کرد.

حقایقی درباره آب سیب

ارزش غذایی:۲۵۰ گرم آب سیب شیرین نشده حدود ۱۱۴ کالری انرژی دارد که بیشتر این انرژی بخاطر قندهای طبیعی موجود درآن است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ آب سیب اگرچه به اندازه آب پرتقال و مرکبات دیگر ویتامین C ندارد اما ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می‌کند. علاوه براین آب سیب حاوی پتاسیم و منیزیم است.

استفاده به عنوان ملین: مصرف آب سیب توسط نوزادان و کودکان باعث می‌شود که یبوست آنها از بین برود. البته قبل از دادن آب سیب به نوزادان زیر ۶ ماه ، حتما با پزشک مشورت کنید.


مصرف بیش از حد: مصرف بیش از حد آب سیب در کودکان و بزرگسالان باعث اسهال می‌شود‌. علاوه براین مصرف دائمی و بیش از حد این نوشیدنی مفید ممکن است به مینای دندانها آسیب بزند و حتی ممکن است در کودکان موجب بروز مرض چاقی شود.
سیب ضامن سلامتی

اخیرا پژوهشگران علوم تغذیه امریکا گفته اند که خوردن یک سیب در روز می‌تواند از ابتلا به بیماریهای قلب و عروق پیشگیری کند. محققان با مطالعه بر گروهی از افراد میانسال سالم دریافتند که مصرف روزانه یک عدد سیب به مدت چهار هفته، 40 درصد از سطوح مواد مرتبط با بروز سختی شریان‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ مصرف کپسول‌های حاوی «پلی فنول»_ نوعی آنتی اکسیدان که در سیب یافت می‌شود هم نتایج مشابهی را به همراه دارد اما به اندازه خود سیب ثمربخش نیست. سیب میزان « لیپوپروتئین باچگالی کم» را که به آن اصطلاحا کلسترول بد یا (LDL) می‌گویند، کاهش می‌دهد. وقتی که LDL برای اکسیده شدن با رادیکال‌های آزاد واکنش نشان می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که کلسترول باعث افزایش التهاب و آسیب بافتی شود. زمانی که LDL اکسید می‌شود، ساختاری به خود می‌گیرد که منجر به وجود آمدن تصلب (سخت شدن) شریان می‌شود. اما با خوردن یک سیب در روز به مدت 4 چهار هفته، تاثیرات شگفت انگیز و چشمگیر آن را بر اکسیده شدن LDL خواهید دید.

سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی دارد که باعث تقویت خون می‌شود. سیب دارای اسید مالیک و اسید تارتاریک است که از اختلالات کبدی و هاضمه پیشگیری می‌کند. سرکه سیب می تواند مانع ایجاد سنگ کلیه شود و دردهای مفاصل را کاهش دهد. همچنین پوست سیب هم با داشتن پکتین می‌تواند مواد سمی را از بدن بیرون کند.
صفحه ها: 1 2