وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: آسپارتيم ، سم شیرین
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
سلام
دوستان این دیگه آخرشه درسته طولانی ولی حتما تا آخر بخونید
تهيه و ترجمه : دکتر هوشنگ فاضل عضو سابق هيات مديره انجمن ام اس کانادا و بينانگزار مرکز آموزش علوم دندانپزشکي دانشگاه آزاد - ارسال مقاله از استاد یوسف چرچی
در اکتبر سال 2001 خواهرم بيمار شد. او مبتلا به انقباض معده شده و دوره سختي را مي گذراند. راه رفتن برايش طاقت فرسا شده بود و براي خروج از تختخواب متوسل به هر چيزي مي شد؛ او مبتلا به چنين درد فوق العاده اي بود.

تا ماه مارس 2002، از او آزمايشات متعددي به عمل آمد وعضلات مختلفي از او بيوپسي شد، بافتهاي عضلاني اومورد آزمايش قرار گرفت و 24 نوع دارو برايش تجويز گرديد. پزشکان نتوانستند بيماري او را تشخيص دهند و بفهمند که مشکل او در کجااست. او پيوسته از درد فوق العاده اي رنج مي برد و آنقدر بيماري او شدت پيدا کرده بود که احساس مي کرد دارد مي ميرد.

او تمام موجودي بانکي، خانه و زندگي و بيمه خود و هر آنچه را که مالک بود به دختر بزرگش بخشيد واز او خواست که از خواهر کوچکش سرپرستي و حمايت کند.

به تاريخ 22 مارس به عنوان آخرين تلاش براي نجات خود تصميم گرفت به فلوريدا سفر کند.( البته با استفاده از ويلچر)

در تاريخ 19 مارس به او تلفن کردم که سوأل کنم نتيجه آخرين آزمايش هاي او چه بوده است، و او گفت که در آزمايشها چيزي يافت نشد، ولي پزشکان به اين نتيجه رسيده اند که مبتلا به بيماري ام اس هستم.

مقاله اي را که دوستي برايم ايميل کرده بود مجددا مورد بررسي قرار دادم و از خواهرم سوأل کردم که آيا از سوداي رژيمي (دايت سودا) استفاده مي کرده است؟ او به من گفت که از اين نوع سودا مصرف مي کرده است. در حقيقت با اين پاسخ، آمادگي پيدا کرد که يکي از مشکلات را از بين ببرد.

به او گفتم اين امر را مورد توجه قرار دهد ومصرف دايت سودا را کنار بگذارد! مقاله دوستم را برايش فرستادم، که يک قانون دان برايم فرستاده بود. خواهرم در خلال 32 ساعت بعد از آن مذاکرات تلفني به من گفت که نوشيدن سوداي رژيمي را قطع کرده و اکنون قادر به راه رفتن شده است.

اسپاسم هاي عضلاني از بين رفته بود. او گفت که او احساس صد در صد بهبودي ندارد ولي به يقين احساس مي کرد که حالش بسيار بهترشده است.

او به من گفت که مي خواهد با اين مقاله نزد دکترش برود و به هنگام بازگشت به شهر خود به من زنگ خواهد زد.

بسيار خوب، او به من زنگ زد، و گفت پزشکش بسيار متعجب شده است. او گفت به همه بيمارانش که مبتلا به ام اس هستند زنگ خواهد زد و توصيه خواهد کرد که از مصرف هر نوع قند مصنوعي از هر نوع آن اجتناب کنند زيرا اين بيمارش ازاين نوع قند مسموم شده بود. مسموميت توسط آسپارتايمي که در دايت سودا وجود داشت ودر واقع او به مرگ مرموز وتدريجي محکوم شده بود.

در تاريخ 22 مارس که او به فلوريدا برگشت، تمام داروئي که بايد مصرف مي کرد تنها يک قرص بود، و آن قرص فقط براي درمان مسموميت با اسپارتيم بود! او به راه خود به رسيدن سلامتي کامل ادامه مي داد.او اکنون راه مي رفت! ديگر نيازي به ويلچر نداشت.
اين مقاله زندگي او را نجات داد. در آن مقاله آمده بود که:

اگر در روي برچسب هر محصولي نوشته شده بود بدون قند يا Sugar Free؛ حتي در باره آن فکر هم نکنيد!
من چندين روز وقت خود را صرف کنفرانس جهاني امور مربوط به محيط زندگي در باره آسپارتيم کرده ام که داراي مارک هاي زيربودند:
" 'Nutra Sweet,' 'Equal,' and'Spoonful.' "
در متن راهنماي EPA"آژانس محافظت از محيط زيست آمريکا" بيان شده بود که در ايالات متحده آمريکا و در سال 2001، يک بيماري همه گيرام اس و لوپوس سيستميک ديده شده است. مشکل بود که بدرستي تصور کرد که چه سمِّي سبب شيوع اين بيماري شده بود.
در اين هنگام در هنگام اجراي آن کنفرانس برخاستم و گفتم که من با مقاله اي در آنجا حضور دارم که دقيقا درمورد آن سوژه تهيه کرده ام. من برايتان علتش را توضيح خواهم داد تا بدانيد که به چه علت اين بيماريها شايع شده است وچرا آسپارتيم يا قند هاي مصنوعي اينقدر خطرناک است:

زماني که حرارت اين شيرين کننده از 86 درجه فارنهايت بالاتر برود، الکل چوب موجود در آسپارتيم تبديل به فرمالدئيد مي شود و سپس مبدل به اسيد فرميک مي گردد، که در نتيجه در بدن انسان سبب اسيدي شدن مواد خورده شده مي شود... اسيد فرميک سمي است که در نيش مورچه قرمز يافت مي شد. مسموميت با متانول در هنگام وجود شرايط ديگر، علائمي شبيه به ام اس و لوپوس سيستميک از خود نشان مي دهد.

بسياري از بيماران مورد تشخيص غلط قرار مي گيرند. اگرچه ام اس باعث مرگ نمي شود ولي مسموميت با متانول باعث مرگ مي گردد.
ابتلا به لوپوس سيستميک تقريبا به اندازه ام اس شايع است، بويژه در کساني که عادت به نوشيدن نوشابه هاي دايت کوک و دايت پپسي دارند.
قرباني معمولا نمي داند که آسپارتيم مقصر اصلي بيماري او است. او مصرف آن را ادامه مي دهد؛ با اين کار آنچنان لوپوس تحريک مي شود که بيمار را تا حالت رسيدن به مرگ تهديد مي کند. بيماراني را ديده ايم که اگر دايت سودا را از خوراکيهاي خود حذف کنند علائم لوپوس سيستميک در آنها از بين مي رود.

در مورد کساني که براي آنها تشخيص ام اس داده شده است با ترک استفاده از نوشابه هاي دايت بسياري ازعلائم بيماري آنها از بين خواهد رفت. ما بسياري ازاينگونه بيماران را مشاهده کرده ايم که بينائي و شنوائي از دست رفته آنها بطور بسيار قابل ملاحظه اي بهبود يافته است. همچنين در مواردي وز وز گوش و گرفتگي عضلات در اثر استفاده از همين مواد است.

در هنگام ايراد يک سخنراني گفتم" اگر شما از اسپارتيم با مارک هاي

(Nutra Sweet, Equal, Spoonful,)

و موادي مشابه آنها استفاده مي کنيد واگر از علائم گرفتگي عضلاني، سفتي عضلات، درد هاي کشنده، بيحسي در پاهايتان، دردهاي عضلاني، سرگيجه، دوران سر، سردرد، وزوز گوش، درد هاي مفصلي، افسردگي هاي بدون علت، حملات اضطرابي، مشکل در اداي کلمات و صحبت کردن، به هم ريختگي بينائي واز دست دادن خاطرات در رنج هستيد، بايد به اين فکر بيافتيد که مسموميت با اسپارتيم ممکن است عامل اصلي آنها باشد.

حضار درخلال آن سخنراني بالا مي پريدند،

" درسته! درسته! من بعضي از اين نشانه ها را دارم... يعني من خوب ميشوم؟"

پاسخ دادم که نوشيدن دايت سودا را کنار بگذاريد و روي برچسب هاي مواد خوراکي نگاه کنيد که حاوي اسپارتايم نباشد.

بسياري از محصولات با اين مواد ساخته مي شوند! اين مشکل بزرگي است. دکتر اسپارت( يکي از سخنرانان من) گوشزد کرد که در مشاهدات اخير کلينيکي خود بسياري از بيماران را مي بينم که داراي علائم ام اس هستند؛ يکي از نرسها هم اعلام کرد که 6نفر از دوستانش، که بسيار به دايت کوک معتاد بودند، روي همه آنها تشخيص ام اس داده شده است. اين امر نشانه تطابق نشانه هاي ام اس و مسموميت با اسپارتيم است.

مصرف قند هاي رژيمي نه تنها ازچاقي جلوگيري نمي کنند بلکه باعث چاقي بيشتر مي شوند!!!

دايت سودا يک محصول رژيمي نيست! اين مايع به طور شيميائي تغيير پيدا کرده است، چند ماده سديم دار(نمک) و اسپارتايم از محتويات دايت سودا است که در واقع شما را به تمايل به قند ها ترغيب مي کند.

اين امر درست بدان معني است که شما اضافه وزن پيدا کنيد. همينطور اين محصولات محتوي فرمالدئيد است که در سلولهاي چربي بويژه در باسن و رانهاي شما وذخيره مي شود.

فرمالدئيد محصولي واقعا سمّي است که براي نگهداري نمونه هاي بافتي مورد استفاده قرار مي گيرد. بسياري از محصولاتي که ما روزانه از آن استفاده مي کنيم حاوي اين ماده شيميائي است ولي نبايد آنرا در بدن خود ذخيره کنيم.

دکتر اچ.جي. رابرتز در سخنراني هاي خود بيان کرد که بيمارانش با ترک استفاده از اين گونه محصولات رژيمي و بدون انجام ورزش هاي اضافي؛ دردوران انجام تحقيقات، بطور متوسط 19 پوند از وزنشان کاسته شد.

آسپارتايم بوِيژه براي بيماران مبتلا به ديابت خطرناک است. ما در يافتيم که بعضي از پزشکان، که باور داشتند بيماري دارند که مبتلا به رتينوپاتي بوده و شبکيه چشم آنها دچار گرفتاري شده است، در واقع، علائمي داشتند که مسبب آن اسپارتيم بوده است. آسپارتايم قند خون را از کنترل خارج مي کند.

بيماران ديابتيک در معرض از دست دادن مشاعر خود هستند به علت اين واقعيت که اسيد آسپارتيک و فنيل الانين مسموم کننده اعصاب هستند، زماني که بدون ساير آمينو اسيد هاي لازم و بدون تعادل کافي مصرف شوند، اين اختلال مشاعر را باعث مي گردند.

درمان ديابتيکي ها تماما موضوع ايجاد تعادل مي باشد. بطور ويژه با ديابتي ها، اسپارتيم از موانع عبور خون/مغز رد شده و سپس نورون هاي عصبي مغز را از بين مي برد؛که باعث فساد در ميزان هاي مورد تعادل اجزاي مختلف مغز، حملات عصبي، افسردگي، دپرسيون ديوانه وار، حملات اضطرابي وهيجاني و بالاخره خشونتهاي غير قابل کنترل و شديد مي شود.

همينطورمصرف آسپارتايم همين گونه عوارض را در بيماران غير ديابتيک هم باعث مي شود. مشاهدات پزشکي و مقالات متعدد نشان مي دهد که هزاران کودکان بيماري که با بيماريهاي ADD وADHD (نوعي بيماري ناشناخته کودکان که باعث فعاليت بيش از اندازه و بي توجهي و موارد مشابه مي شود)تشخيص داده مي شوند در چرخه زندگيشان و در عادات غذائيشان از اينگونه مواد شيميائي استفاده مي کرده و با حذف آن بهبود پيدا کرده اند.

بيماري شناخته شده ي "ساندروم جنگ خليج فارس" در مردان و زناني که در آن جنگ شرکت داشتند مورد اين سوء ظنّ است که در اثر مصرف دايت کوک و دايت پپسي به اين بيماري مبتلا شده بودند.

دکتر رابرت اخطار مي کند که اين گونه مواد، اگر درهنگام شروع رشد جنين و در ابتداي حاملگي مصرف شود ممکن است سبب آسيب هائي در زمان تولد شود، يعني، کم هوشي و کند ذهني کودکان.

در چنين مواردي کودکان بويژه درمعرض خطر ابتلا به ناراحتي هاي عصبي خواهند شد و هرگز نبايد به کودکان شيرين کننده هاي مصنوعي داده شود.

بسياري از تاريخچه هاي بيماري هاي مختلف کودکاني که در آنها تغييرات و مشکلات سيستم عصبي ديده شده است گفته مي شود که مستقيماً در اثر مسموميت کشنده اينگونه شيرين کننده ها است.

در اين باره يک معما نهفته است که :
بحثي در مورد آسپارتايم در کنگره آمريکا مورد بحث قرار گرفت، زماني که در ساختن صد گونه محصولات مختلف از اين ماده استفاده شده بود ومصرف آن محصولات موجب اعتراضات بسيار شديد گرديد. از زمان بررسي اين گفتگو ها، ازاين مباحث دو نتيجه در مورد آن گرفته شد، ولي هنوز هيچ اقدام عملي در اين مورد صورت نگرفته است. زيرا لابي هاي دراگ و مواد شيميائي مربوطه داراي جيب هاي گل و گشادي هستند که به اين زودي پر نمي شود.

با کمال تأسف، با آن که حق امتيازMONSANTO در مورد آسپارتايم تاريخش گذشته است! در حال حاضر بيش از 5000 محصول در بازار موجود است که محتوي اين ماده شيميائي کشنده است و هزاران محصول ديگر نيز ساخته مي شود. هر کسي دوست دارد يک قطعه پاي محتوي آسپارتايم ميل نمايد. من اطمينان دارم که MONSANTO، خالق آسپارتايم، بخوبي اطلاع دارد که اين ماده تا چه ميزان کشنده است.
خنده دار است اگر بدانيم که در ميان ديگران MONANTYO باني و بنيانگزار انجمن ديابتي هاي آمريکا ، انجمن ديابتي هاي آمريکا و کنفرانس کالج پزشکان امريکائي است.

اين امر اخيرا در نيويورک تايمز منعکس گرديد. اين انجمن ها حق انتقاد در مورد مواد افزودني ندارند و نمي توانند لينک آنها را به ديگران برسانند زيرا از مراکز صنايع غذائي پول دريافت مي کنند و موظفند که محصولات آنها را مورد تأييد قرار دهند.

در آمريکا، سناتور Howard Metzenbaum لايحه اي را نوشت و ارائه کرد که ملزم مي ساخت برچسب اخطار دهنده روي محصولاتي که محتوي آسپارتايم است، بويژه در مورد زنان حامله ، کودکان و نوزادان ، بايد به مورد اجرا در آيد.

همچنين بر اساس اين لايحه بايد انجمن مستقلي روي خطرات و مشکلاتي که اين ماده ايجاد مي کند تحقيق کند تا معلوم شود چه تأثيرات سوئي از نظربيماريها، تغييرات شيميائي مغز، تغييرات عصبي و رفتاري روي عموم مردم مي گذارد.

اين لايحه کشته شد.
از آن جهت که لابي هاي قدرتمند دارو و مواد شيميائي مسئول اين امر هستند، اجازه داده مي شود که اين مواد بيماريهاي فراوان و مرگباري را باعث شودکه در جامعه شناخته نشده اند.

بسيار خوب ، حالا شما از اين امر آگاه شديد! پس به سايرين هم اطلاع رساني کنيد.

اين حق شما و ديگران است که از خطرات استفاده از قند هاي رژيمي با خبر شويد.
در شماره هاي آينده در اي مورد باز هم نکات مهمي به اطلاع شما خواهم رساند.

براي کسب اطلاعات علمي بيشتر در مورد آسپارتايم و ساير شيرين کننده هاي مصنوعي وخطرات مسموميت با آسپارتايم به سايت هاي زير مراجعه نمائيد:

http://www.sweetpoison.com/aspartame-side-effects.html

http://www.sweetpoison.com/aspartame-sweeteners.html
خيلي چيزها سم هستند و در عين حال بسيار شيرين و اجتناب ناپذير
سم خوري كلا گاه به گاه باشه بد نيست بهتره افراط رو توي هر چيزي از بين ببريم ديگه اونوقت نيازي به حذف صورت مسئله نخواهيم داشتwink2
زماني که حرارت اين شيرين کننده از 86 درجه فارنهايت بالاتر برود، الکل چوب موجود در آسپارتيم تبديل به فرمالدئيد مي شود و سپس مبدل به اسيد فرميک مي گردد، که در نتيجه در بدن انسان سبب اسيدي شدن مواد خورده شده مي شود...

دوستان این نکته مهمی است که اسیدی شدن باعث بروز چنین مشکلاتی و باعث بروز بیماری ام اس میشود و بیشتر غذاهای سردی بخش که خاصیت اسیدی دارند نیز این خاصیت را دارند. پس راه حل خیلی ساده است.
من یکم گیج شدم یعنی دایت کوک باعث تشدید ام اس میشه؟؟
سردی ،گرمی...... اینا تئوریهای آقای مهندس موتورهای جت آقای خدادادیان می باشه که بسیار سوال بر انگیز هست با این دو گزینه (گرمی ،سردی) همه رو می خوان درمان کنند مثل "دوا الملک"!! که تو درمان دیگران دو تا جواب بیشتر نداره،یا مریضاش سردی کردند یا گرمی!!ا
دکتر من حرف خوبی می زنه ،میگه داروهای ام اس که الان استفاده می شه 30 سال روش کار شده !!(البته آونکس رو می گفت )اون وقت طرف با استناد به چند تا کتاب طبی قدیمی و نه چندان با ارزش ،می خواد ام اس رو درمان کنه!!
aztab
سلام
وظیفه خود دانستم از اطلاعات خوبتان تشکر کنم و این را عنوان کنم که بهترین درمان ما کنترل استرس ، هیجان ، ناراحتی ، عصبانیت و ... است
جالب بود، این مطلب برای افرادی که ام اس ندارن هم خیلی خوبه
" 'Nutra Sweet,' 'Equal,' and'Spoonful.' "
مرسي دوستم
يادتونه كه دكتر زرين در مورد نوتراسوئيت ها اخطار داده بود !!!!
بچه خواهشا درست و صريح بگيد شما ها از اين قند چقدر استفاده ميكرديد و ميكنيد؟ يا در زمان تركش احساس خاصي داريد. چند نفرتون يادشه قبل از اعلام بيماري از اين مواد قندي استفاده ميكرده. خواهش ميكنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من فقط این رو میدونم که تا به الان از این قند استفاده نکردم
صفحه ها: 1 2