وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: آمپول Synacthen Depot و Tetracosactid
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
با سلام.

من یک سوال دارم که جوابشو خودم یادم رفته!!!
من 3سال پیش دچار دو بینی شدم. و بعد از آزمایش ها و اینا برام تشخیص ام اس داده شد. اما چون مسئله حاد نبود و به اصرار خودم درمان های معمول که با داروهای خاص بیماران ام اس انجام میشه روی من انجام نشد.
در اون سری که دچار دو بینی شده بودم دکتر برام 5 تا آمپول تجویز کرد که نمیدونم 2 یا 3 روز یک بار میزدم. آمپول های خاصی نبود چون برای گرفتن از داروخانه مشکلی پیش نیومد و از من چیزی نخواستند!

درحال حاظر من در یک شهر کوچک در حال انجام کاری هستم و به خاطر یک شوک عصبی دوباره دچار دوبینی شدم. اینجا تنها یک دکتر مغز و اعصاب داره که یک دارویی برام نوشت که مثل سرم باید استفاده میشد و ظاهرا داروی خاصی بود که نیاز به تشکیل پرونده داشت! خلاصه داروخانه بهم نداد!

حالا میخواستم بدونم این آمپول ها اسمشون چی بوده تا شاید به دکتر بگم و همونا رو برام بنویسه و مشکل سریع رفع بشه آخه زمان در حال حاظر برای من خیلی مهمه...

کسی اگر میدونه این آمپول ها چیه لطفا کمکم کنه......مرسی
سلام عزیزم
با توجه به توضیحاتت اونا داروهای کورتون بودن به نام آمپول متیل پردنیزولون که باید 3 الی 5 روز روزانه یک گرم داخل سرم قندی تزریق بشه.قبلا برای گرفتن این دارو نیاز به تایید بیمه نبود ولی مدتیه که به علت قیمت بالای نسخه باید اونو تایید کرد.
نگران نباش.پزشکت راهنماییهای لازم رو بهت میکنه.
با سلام
منم حرف دوستمون گلی رو تایید می کنم. خیالت راحت باشه و امپولات همون کورتونه....فقط باید قند خونت رو چک کنی که بالا نره ....
(2011/01/29, 11:16 AM)goli61 نوشته است: [ -> ]سلام عزیزم
با توجه به توضیحاتت اونا داروهای کورتون بودن به نام آمپول متیل پردنیزولون که باید 3 الی 5 روز روزانه یک گرم داخل سرم قندی تزریق بشه.قبلا برای گرفتن این دارو نیاز به تایید بیمه نبود ولی مدتیه که به علت قیمت بالای نسخه باید اونو تایید کرد.
نگران نباش.پزشکت راهنماییهای لازم رو بهت میکنه.

مرسی از راهنمایی شما. شما میدونید اون آمپول های اولیه که برای من تجویز شده بود اسمش چی هست؟!! آخه اون آمپول ها مثل یک آمپول ب کمپلکس همونقدر که راحت در اختیارت قرار می گرفت به راحتی و به صورت عضلانی قابل تزریق بود. و دردسر های این داروی جدید رو نداشت!! اونم فکر کنم یه جور داروی کورتنی بود اما در تعداد خیلی پایین برام نوشته شد. گفتم که سه تا! اما این داروی جدید تعدادش خیلی زیاده!!!
Salam
motmaenan un daruha ham korton bude vali behtarin rah estefade az kortonhaye ba doze bala hast chon dar gheire in surat be morure zaman takhribe asab pishraft mikone.man fekr mikonam una dexametazon ya yek noe dige az korton bude.
دوستم کورتن(متیل پردنیزولون) رو داخل سرم می ریزند تا تاثیرش بهتر و سریع تر باشه من در تمامی حملات چه چشمی چه غیر از چشمی ، با این روش درمان شدم
سلام به همه

بله . کورتن(متیل پردنیزولون) داخل سرم قندی برای 3 تا 5 بار (روز) برای رفع التهاب عصب
ولی به نظرم اون چیزی که شما فرمودید
که عضلانی و مث آبنبات از داروخانه می خریدی باید دوست عزیزمون
دگزا متازون باشه اون متیل فکر نکنم زیر 60- 70 تومان دربیاد! تازه هر داروخانه ای هم نداره
معتبر هاش دارن.
دوست عزیز اگه آمپولهایی که میگی یخچالی بوده و خارجی ، شاید اینی باشه که یه بار به من دادن سه تا در سه روز ، اما نه برای مورد مهمی مثل چشم ، اسمشم این بود :
Synacthen Depot
1mg/1ml
tetracosactid
(2011/01/29, 08:07 PM)nahid نوشته است: [ -> ]دوست عزیز اگه آمپولهایی که میگی یخچالی بوده و خارجی ، شاید اینی باشه که یه بار به من دادن سه تا در سه روز ، اما نه برای مورد مهمی مثل چشم ، اسمشم این بود :
Synacthen Depot
1mg/1ml
tetracosactid

بله دوست عزیزم! دقیقا همینه! چون امروز بالاخره با دکتر خودم تماس گرفتم و همین بود اسمش......نمیدونم شاید مورد به مورد فرق داشته باشه این بیماری! چون من کاملا یادمه برای مورد دو بینی اولیه که داشتم همین برام تجویز شد! و امروز وقتی از داروخانه پرسیدم بدون نسخه هم میداد!

میدونید در همون ابتدا که تشخیص دادن بیماریم اینه از من آزمایش های خونی گرفته شد تا ببینند آیا در زمان حمله و بعد از اون بدون مصرف دارویی خاص خون من باعث تخریب بافت عصبی میشه که نتایج شکر خدا منفی بود....برای همین وقتی گفتم نمیخوام داروهای معمول رو استفاده کنم دکترم با تردید پذیرفت و قرص متوتراکساید برام نوشت با قرص ممورال. که شکر خدا ظاهرا موثر بوده. چون این بار هم که دچار اشکال بینایی شدم تنها در دید گوشه ها دو بینی دارم در حال که دفعه قبل اصلا مثل لوچ ها شده بودم.........خلاصه خدا همیشه بیشتر از لیاقت من بهم توجه و عنایت داشته........برای همه بیماران بویژه دوستان خوبی که در این انجمن پیدا کردم از خداوند میخوام که شفای کامل عطا کنهicon_question
صفحه ها: 1 2 3 4 5