وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: کنترل ام اس با واکسن سل
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲


پزشکان ایتالیایی معتقدند واکسنی که به طور معمول برای پیشگیری از سل تجویز می‌شود می‌تواند از پیشرفت بیماری ام اس نیز جلوگیری کند.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پزشکان ایتالیایی با مطالعه روی افرادی که علائم اولیه این بیماری سیستم اعصاب مرکزی موسوم به فلج اعصاب یا ام اس را داشتند دریافتند که تزریق واکسن سل احتمال پیشرفت ام اس را کاهش می‌دهد.

دکتر «گیووانی ریستوری»، محقق ارشد این مطالعه گفت:‌ این احتمال وجود دارد که با کمک این واکسن به زودی به روشی آسان، ایمن و ارزان برای کنترل علائم اولیه ام اس دست پیدا کنیم اما لازم است تحقیقات بیشتری روی ارتباط این واکسن با بیماری ام اس صورت گیرد.

در مبتلایان به ام اس، سیستم ایمنی بدن فرد به سلول‌های سالم سیستم اعصاب مرکزی شامل مغز و نخاع، حمله می‌کند. یکی از علائم اولیه این بیماری وضعیتی است که با عنوان «سندرم انزوای بالینی» شناخته می‌شود و مهمترین ویژگی‌های آن شامل مشکل در بینایی، شنوایی و حفظ تعادل هستند.

در این بررسی 73 نفر که به این سندرم مبتلا بودند، آزمایش شدند. 33 نفر از آنان واکسن سل دریافت کردند و برای 40 نفر دیگر نیز از دارونما استفاده شد. همچنین در مدت یک دوره پنج ساله این افراد به طور مرتب تحت اسکن‌ مغزی قرار گرفتند و پس از یک سال داروی تجویزی به مبتلایان به ام اس برای آنان تجویز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، به گفته پزشکان پس از پنج سال در 70 درصد از بیمارانی که دارونما مصرف کرده بودند، علائم بیماری ام اس پیشرفت کرد در حالی که این آمار در گروه دیگر که واکسن سل دریافت کرده بودند 42 درصد بود. به علاوه در طول مطالعه هیچ عارض جانبی جدی ناشی از تزریق واکسن سل در افراد تحت مطالعه مشاهده نشد.

منبع
مگه سل واکسن داره؟
پس چرا این همه مسلول تو کشور داریم واین همه هزینه براشون میشه؟؟؟؟؟
بله ما بچه بودیم واکسنشو زدیم
ولی ام اس گرفتیم !Dodgy
پس آقا ابراهیم واکسن داره که ناهید جان زده

نوشته کنترل ام اس.نه پیشگیری از ام اس
هنوزم در حال بررسی هستن

اتفاقا من اینا رو میخونم امیدوارتر میشم مامان مرضیه.همین داروهایی که ما الان داریم استفاده میکنیم هم همچین مراحلی رو طی کردن تا تایید شدن
مطمئنی که واکسن داره؟ و شما زدی؟

زهرا جان منظورم اینه که تو ایران هست؟؟؟
الان از خواهرم پرسیدم
واکسنی که در بالای بازوی راست در بدو تولد میزنیم همون واکسن سل هستش
واکسن BCG
اما فقط یکبار میزنیم.حالا نمیدونم این تحقیق چطوری منظورشه

سل
زهرا جون حرفم با شما نیست عزیزم، منم خوشحال میشم ولی حس میکنم همش لحظه ایه.
هر رووووز یه چی رو کشف میکنن و هیچی به هیچی، هر روز به تعداد ام اسی ها اضافه میشه و ...
اشتباه کردم حق با شما بود فقط اینکه تو ایران فقط برای نوزادان تزریق میشه. و هر ساله هزینه بالائی برای درمان بیماران مسلول صرف میشه.

((واكسن ب ث ژ :

اين واكسن عليه بيماري سل و از باكتري زنده و ضعيف شده سل ساخته شده است . امروزه فقط در بدو تولد اين واكسن تزريق مي شود و محل تزريق ناحيه دلتوئيد بازو به صورت داخل جلدي است . تزريق واكسن بعد از شش سالگي توصيه نمي شود . اگر بعد از تزريق اين واكسن جاي تزريق ( اسكار ناشي از تزريق ) ديده نشود نياز به تزريق مجدد نيست . از عوارض نسبتاً شايع آن تورم غدد لنفاوي زير بغل مي باشد كه اين تورم معمولاً خود به خود بهبود مي يابد اما بهبود ممكن است تا چند ماه طول بكشد . ))
بله زدم ب س ژ
ناهید خانم عذر خواهی کردم ashamed0006.gif
خودم هم 6-5 ساله که بودم ، زدم .
بعد مدتی چنان دردناک شد و زخمش تا مدتها خوب نمیشد . لامصب زخمش مثل کوه آتشفشان بود.badtaste به هرچیزی که میخورد تازه میشد. rolleyesهنوز هم علامتش مونده. confused
صفحه ها: 1 2 3