وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: کشف داروی ام اس ساخته ذهن اخاذان است
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
کشف داروی ام اس ساخته ذهن اخاذان است
رویکرد دولت یازدهم نسبت به بیماران ام اس مثبت است

خبرگزاری ایمنا: نایب رئیس انجمن ام اس ایران در حاشیه کنگره بین المللی ام اس در اصفهان: سازمان غذا و دارو فعالیت مناسب و قابل قبولی در خصوص تامین داروهای بیماران ام اس داشته است و روند حرکتی وزارت بهداشت در این زمینه مثبت است.


[تصویر:  n00121869-b.bmp]
محمد علی صحرائیان در حاشیه دهمین کنگره بین المللی ام اس اصفهان در گفتگو با ایمنا تصریح کرد: کنگره دهم کیفیت بسیار خوبی داشت، مطالب علم خوبی در آن مطرح شد که جنبه تکراری نداشت و برای اولین بار در ایران یک روز از کنگره به بیماری دویک اختصاص داده شد.
وی با بیان این مطلب گفت: دویک بیماری نادر و کاملا متفاوت با بیماری ام اس است و درمان آن نیز بطریق دیگری انجام می شود، از این سو برگزاری کنگره های علمی برای بهتر شناختن بیماری های دویک و ام اس روز به روز اطلاعات متخصصین را افزایش می دهد.
نایب رئیس انجمن ام اس ایران با بیان اینکه بیماران ام اس سه مشکل اصلی دارند افزود: یکی از مشکلات این بیماران در ارتباط با داروها بود که خوشبختانه، تا حدودی در حال حل شدن است و روند حرکتی وزارت بهداشت در این زمینه مثبت است.
صحرائیان شارلاتانیسم را دومین مشکل پیرامون بیماران ام اس دانست، اظهارداشت: هر روز مسئله تازه ای در ارتباط با کشف داروی درمان ام اس به گوش می رسد، سال گذشته چندین بار توسط گروه های مختلف خبر کشف داروی درمان ام اس منتشر شد اما پس از بررسی ها انجام شده مشخص شد شایعه ای بیشتر نبوده است، این مسئله راهی شده است برای اخاذان که با درخواست هزینه های زیاد از بیماران درآمد زایی کنند.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: البته بسیاری از این موارد مورد شناسایی قرار گرفته و برخورد جدی با آنها صورت گرفته است ولی در بعضی از موارد اخاذی بصورت پنهانی انجام می شود، از این رو وزارت بهداشت باید با دقت بیشتری با این مسائل برخورد کند.
نایب رئیس انجمن ام اس ایران رویکرد دولت جدید در مورد بیماران ام اس را مثبت ارزابی کرد و گفت: معاونت غذا و دارو فعالیت مناسب و قابل قبولی در خصوص تامین داروهای بیماران ام اس داشته است و روندی که دیده می شود مثبت است.
صحرائیان خاطرنشان کرد: بیماران ام اس باید از تامین داروهای خود اطمینان کامل را حاصل کنند و هیچ دغدغه ای از این بابت نداشته باشند تا بتوانند بهتر با بیماری خود کنار بیایند.