ثبت نام
رمز ورودتان را فراموش کرده اید؟
تابلو اعلانات
3 اطلاعیه آخر گروه کوهنوردی
 
رادیو ام اس سنتر
اطلاعیه ها

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چوبدستی
2013/02/25, 06:55 PM
ارسال: #1
 (Print Post)
چوبدستی
دنداسانا-وضعیت نشستن با پشتی صاف (چوبدستی)

(Staff Pose Dandasana)
.jpg  staff-pose-dandasana-picture.jpg (اندازه: 5.18 KB / تعداد دفعات دانلود: 41)

1 - روی زمـین بنشینید و هر دو پا را جلوی تن ، دراز کنید. اگر بالاتنه شما به عقب مـتـمایل می‌شود، ممکن است به دلیل
کشش استخوان‌های نشیمن‌گاه، عضلات پشت ران به سمت زانوها، و همچنین کشش پشت لگن، به سمت زمین باشد. در این حالت بهتر است از یک پتو یا بالش برای بالا کشیدن لگن، کمک بگیرید .
2 – یک راه ساده برای تنظیم بدن این است که به دیوار تکیه دهید. استخوان خاجی و کتف‌ها، باید با دیوار در تماس باشند، اما کمر و پشت سر، نباید به دیوار بچسبند. یک حوله کوچک را لوله کرده و بین کمر و دیوار قرار دهید.
3 – جلوی استخوان نشیمن گاه بنشینید و بدن را طوری تنظیم کنید که استخوان شرمگاهی و دنبالچه به یک اندازه از زمین، فاصله داشته باشند، بدون اینکه به شکم فشاری وارد شود، ران‌ها را سفت کنید و آنها را به زمین (یا روی ساپورت) فشار دهید. کمی ران‌ها را به سمت هم بچرخانید. مچ پا را خم کنید و پاشنه‌ها را به بیرون فشار دهید.
4 – تصور کنید ستون مهره‌هایتان مانند یک چوبدستی، عمود، در مرکز بالاتنه قرار گرفته و بسیار محکم در زمین فرو رفته و نگهدارنده و محور اعمالی است که انجام می‌دهید. وضعیت را به مدت یک دقیقه یا بیشتر حفظ کنید.

تمرکز آناتومیکی: قسمت فوقانی پشت

کاربرد درمانی: سیاتیک
فواید : 1) محکم کردن عضلات پشت 2) کشش شانه‌ها و سینه 3) بهبود وضعیت نشستن

محدودیت ها واحتیاط : هرگونه آسیب دیدگی کمر یا قسمت تحتانی پشت

همیشه سختترین نمایش به بهترین بازیگر تعلق داره شاکی سختیهای دنیا نباش شاید تو بهترین بازیگر خدایی....!!!!!!!!!love28
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : nazaninamiri70 , sargol , Yanis , toktam* , habibe , mahdie
ارسال پاسخ 




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان