ثبت نام
رمز ورودتان را فراموش کرده اید؟
تابلو اعلانات
3 اطلاعیه آخر گروه کوهنوردی
 
رادیو ام اس سنتر
اطلاعیه ها

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات : 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حركات تعادلي
2012/12/11, 11:48 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 2012/12/12 12:18 AM، توسط مـه ســـا.)
ارسال: #1
 (Print Post)
حركات تعادلي
ورزشهای تعادل:
این نوع ورزشها برای بیمارانی که دچار اختلال در حفظ تعادل بدن می باشند مانند مشکلات گوش میانی ،مخچه کمک کننده می باشند.

دنبال کردن شست: شست‌تان را در60-30 سانتی‌متر جلوی صورتتان نگه‌دارید. همان‌طور که به شست‌تان را نگاه می‌کنید، سرتان را از راست به چپ، سپس از چپ به راست و سپس به بالا و پایین بچرخانید. به تدریج سرعت این کار را افزایش دهید. این ورزش را برای 90 ثانیه انجام دهید و 4 بار در روز آن را تکرار کنید.

تغییر هدف: دو شی هدف را در نظر بگیرید. طوری که برای نگاه کردن به آن مجبور باشید سرتان را از چپ به راست بچرخانید. به یک شی نگاه کنید. چشم های خود راببندید و سپس سرتان را فورا برای نگاه به شی دیگر بچرخانید و چشمتان را باز کنید. سریعا بین اشیا به عقب و جلو برگردید. چند بار و حداقل 2 بار در روز این کار را تکرار کنید.

نشستن، خوابیدن: از وضعیت دراز کشیده روی مبل یا رختخواب به وضعیت ایستاده با حداکثر سرعتی که می‌توانید بلند شوید، بدون اینکه بیفتید. این کار را هم به طرف راست و هم طرف چپ انجام دهید. این تمرین را 5 بار برای هرطرف، و حداقل 2 بار در هر روز انجام دهید.

کج راه رفتن: به طرف هدفی هم‌سطح چشم خود روی دیوار (مثل یک تصویر) حرکت کنید.همانطور که به دیوار نزدیک می‌شوید،‌ بدن‌تان را به یک طرف کج کنید اما چشم‌ از روی هدف برندارید. وقتی دیگر نتوانستید بیش از آن بدنتان را کج کنید، چشم‌هایتان را ببندید و فورا سرتان را به سمت جلو برگردانید. این تمرین را 5 بار برای هر طرف تکرار کنید، چشمان‌تان و سرتان را به راست و طرف چپ بچرخانید. سرعت‌تان را آهسته برای حداقل 30 دقیقه در روز افزایش دهید.

پنجه، پاشنه: پاشنه پای چپ را جلوی پنجه پای راست قرار داده و همین کار را سپس برای پای راست انجام دهید (مثل حالتی که می خواهید روی یک ریل راه‌آهن راه بروید). این ورزش را در مسیری که دارای حمایت کافی مثل دیوار یا نرده باشد به مدت 30 دقیقه در هر روز انجام دهید. این شیوه راه رفتن را تا 10 قدم بدون استفاده از تکیه‌گاه انجام دهید.

پرتاب توپ:در حالی که ایستاده‌اید یا نشسته‌اید، یک توپ تنیس را حداقل 90 سانتی‌متر به بالا پرتاب کرده و سپس آن را بگیرید. این کار را برای 10- 5 دقیقه هر روز تکرار کنید. وقتی توانستید این تمرین را به راحتی انجام دهید، در حال راه رفتن آن را امتحان کنید.

دارت: بازی دارت انتخاب خوبی برای افزایش تعادل است.

همیشه سختترین نمایش به بهترین بازیگر تعلق داره شاکی سختیهای دنیا نباش شاید تو بهترین بازیگر خدایی....!!!!!!!!!love28
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : Yanis , najva , sargol , chipchip , naz.gigili , omid , nahal , رامنا , nosrati , Narges , sara2 , shaytoon , الهام ج , برگ 7 , paeazan , elham 66 , جلال علایی موسوی , zohrevand
2013/07/13, 12:13 PM
ارسال: #2
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
ورزش برای کمک به حفظ تعادل بدن

از اینجا میتونین انیمیشن حرکات رو هم ببینین

1-تاثیر: تعادل

در حالیکه دو پا به یکدیگر چسبیده، بایستید. اگر ایستادن در این حالت مشکل می باشد در شروع در کنار یک وسیله کمکی مانند یک صندلی باشید.



۱-بدون استفاده از وسیله کمکی سعی کنید تا ۲۰ شمرده و تعادل خود را حفظ کنید.

۲-گر این کار را توانستید انجام دهید، در مرحله بعد با احتیاط این عمل را با چشمان بسته انجام دهید.



اگر انجام این حرکت تا شماره ۲۰ در ابتدا برای شما سخت می باشد سعی کنید به تدریج زمان انجام حرکت را افزایش دهید.

2-تاثیر: تعادل

یک پا را جلوی پای دیگر قرار دهید به گونه ایکه پاشنه پای جلویی به انگشتان جلوی پای عقبی بخورد. اگر نیاز دارید برای شروع حرکت از یک تکیه گاه مانند صندلی برای ایستادن استفاده کنید.



۱-بدون استفاده از وسیله کمکی سعی کنید تا ۱۰ شمرده و تعادل خود را حفظ کنید.

۲-اگر این حرکت را براحتی انجام دادید با احتیاط با چشمان بسته نیز این حرکت را انجام دهید.



اگر انجام این حرکت تا شماره ۱۰ در ابتدا برای شما سخت می باشد سعی کنید به تدریج زمان انجام حرکت را افزایش دهید.


3-تاثیر:تعادل

راست بایستید، دو پا از همدیگر فاصله داشته باشند و وزن بطور مساوی بر روی دو پا تقسیم شده باشد.



۱-یک پا را به جلو گذاشته به گونه ایکه از روی یک چاله رد می شوید و بدون صبر کردن پا را به عقب برگردانید و برای پای دیگر تکرار کنید.



·۳ تا ۵ بار این حرکت را برای هر پا تکرار کنید.

۲-مشابه شماره ۱ حرکت را برای حالتی انجام دهید که پا را به سمت عقب ببرید و بدون صبر کردن به حالت اولیه بازگردانید. با انجام این حرکت پس از مدتی سعی کنید پا را در فواصل بزرگتری به عقب یا جلو ببرید.



این حرکت به شما کمک می کند تا تعادل خود را در ضربه های ناگهانی مثلا برخورد با یک شخص، حفظ کنید.

4-تاثیر:تعادل

راست بایستید، دو پا از همدیگر فاصله داشته باشند و وزن بطور مساوی بر روی دو پا تقسیم شده باشد.



1-سعی کنید یک پای خود را از زمین بلند کنید و در همین حال تعادل خود را حفظ کنید. تا ۱۵ شمرده ( در ابتدا هر چه می توانید) و پای خود را پایین بیاورید. این حرکت را با پای دیگر انجام دهید.

2-اگر می توانید، با رعایت احتیاط این حرکت را با چشمان بسته انجام دهید ولی مطمن باشید در کنار شما وسیله محکمی وجود دارد که اگر تعادلتان بهم خورد می توانید دستتان را به آن بگیرید.

5-تاثیر: نیرو، پایداری، تعادل، حالت بدن

بر روی سطح محکم مانند صندلی یا لبه تخت بنشینید.


بلند شدن از حالت نشسته برای تقویت عضلات پا بسیار مناسب بوده و تعادل شما را نیز محک می زند. بنابراین اگر زمان برای تمرین های دیگر ندارید، این حرکت را انجام دهید. سعی کنید این حرکت را بدون کمک دستتان انجام دهید.دست خود را بر روی زانو قرار داده و در هنگام بلند شدن که پا ها به بالا می آید، دستان خود را به پایین فشار دهید. به حالت ایستاده تا شماره 3 صبر کنید سپس دستتان را بر روی زانو هایتان قرار داده و بنشینید.



·۳ تا ۵ بار این حرکت را تکرار کنید.

اگر تعادل خود را نمی توانید حفظ کنید، این حرکت را جلوی میز انجام دهید تا در هنگام لزوم دستتان را بر روی آن بگذارید.

منبع: انجمن ام اس ایران

ام اس شاید مسیر را برایمان ناهموار کند، اما مانع حرکتمان نخواهد شد
[تصویر: 1927b880db2a9f321.jpg]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : nahal , رامنا , nosrati , sara2 , shaytoon , ابراهیم , برگ 7 , OMG! , دلان , lili66 , elham 66 , جلال علایی موسوی , حوريه
2013/07/13, 12:27 PM
ارسال: #3
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
ممنون بچه ها این مطالب به درد من خیلی میخوره چند وقته زیاد تعادل ندارم.البته کم کم دارم بهتر میشم هااااااااامرسیicon_question

خدایا:اخرش نفهمیدم.....اینجایی که من هستم تقدیرمن است یاتقصیرمن!!!!
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : paeazan , shokolat , hessam , shaytoon , برگ 7 , دلان
2014/01/17, 05:29 PM
ارسال: #4
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
مرسی خیلی عالی بود ایشالا انجام بدم من وهمه دوستای ام اس سنترicon_questionicon_question

وقتشه جونم قدم بزاری توخونم
قهوموباعشق بریزی توی فنجونم******
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : shaytoon , paeazan
2014/01/17, 07:33 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 2014/01/17 08:41 PM، توسط ابراهیم.)
ارسال: #5
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
ممنون زهرا خانم عالی بود
البته تو سایتش رفتم و همه حرکاتش رو دیدم
ولی تمرین 15 رو پیدا نکردم

!.........The world is full of nice peaple, if u can't find one, Be One
دنيا پُر از آدم هاى خوبه ولى اگه نتونستى حتى يكى از اونها رو پيدا كنى، لااقل خودت خوب باش!.........

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : paeazan
2014/01/18, 12:45 AM
ارسال: #6
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
مرسى زهرا جون وشکلات عزيز منم تو تعادل مشکل دارم چه تمرينات مفيدى هستن.

به جهان خرم ازآنم که جهان خرم از اوست/ عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : paeazan , طاهره.
2014/01/18, 12:50 AM
ارسال: #7
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
(2014/01/17 07:33 PM)ابراهیم نوشته شده توسط:  ممنون زهرا خانم عالی بود
البته تو سایتش رفتم و همه حرکاتش رو دیدم
ولی تمرین 15 رو پیدا نکردم
تمرین 15 رو پیدا نکردین؟!
در اون لینک شماره گذاری شده از 28 تا 32 اما من اینجا از یک تا 5 شماره گذاری کردم

ام اس شاید مسیر را برایمان ناهموار کند، اما مانع حرکتمان نخواهد شد
[تصویر: 1927b880db2a9f321.jpg]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : طاهره.
2014/03/24, 08:50 PM
ارسال: #8
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
من وقتی پاهامو جفت میکنم پیش هم نمیتونم تعادل داشته باشم
یا بخوام گردو شکن راه برم نمیتونم
ولی درحالت عادی خوبمagreement2agreement2

میبینی مادر..؟
دیگر سیگار هم غم هایم را تسکین نمیدهد ...
سلطان غم بگو مسکنت چیست ..؟
فرزندت از پای درآمده ...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : طاهره. , farda20032020
2015/05/27, 05:52 AM
ارسال: #9
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
سلام دوستان راه رفتن گردو شکن دقیقا چطوریه؟

بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر بار دگر روزگار چون شکر آید

شاید امروز نه ؛ اما من ایمان دارم که سرانجام همه چیز درست خواهد شد ... آری ، روزهای خوب خواهند آمد.
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : طاهره.
2015/05/27, 10:00 AM
ارسال: #10
 (Print Post)
RE: حركات تعادلي
(2015/05/27 05:52 AM)farda20032020 نوشته شده توسط:  سلام دوستان راه رفتن گردو شکن دقیقا چطوریه؟

صاف بایست بعد پای راست را دقیقا جلوی پای چپ بگذار در همون حالت بدونه اینکه تکون بخوری پای چپو بردار جلو پای راست بگذار
به همین صورت ادامه بده یک پا جلو اونیکی
نمیدونم خوب توضیح دادم یا نهconfused
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : farda20032020 , eshagh
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تمرينات تعادلي shokolat 1 1,134 2017/08/03 12:33 PM
آخرین ارسال: حوريه
  حركات اصلاحی بدن shokolat 0 1,218 2012/09/10 10:49 PM
آخرین ارسال: shokolat



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان