ثبت نام
رمز ورودتان را فراموش کرده اید؟
تابلو اعلانات
3 اطلاعیه آخر گروه کوهنوردی
 
رادیو ام اس سنتر
اطلاعیه ها

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امیتازات : 2.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فواید ویتامین D و منابع تامین آن
2013/06/21, 12:15 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 2013/06/21 12:16 PM، توسط ابراهیم.)
ارسال: #11
 (Print Post)
RE: دوز مناسب برای ویتامین D - برای ایجاد احساس نیاز به وارد کردن قرص
کیت تشخیص میزان ویتامین د برای آزمایشگاهها گرون تموم میشه و برای اونها مقرون به صرفه نیست
چون تقاضای پزشکان برای تعیین میزان ویتامین د خیلی کمه و کیتها تاریخ مصرفشون منقضی میشه ، گاها تو شهرها یه آزمایشگاه میاره و بقیه آزمایشگاهها نمونه ها رو برای اون ارسال میکنن.
تا اونجایی که یادمه ویتامین د از ویتامینهای محلول در چربیه ، اضافه اون تو بدن هم مشکل ایجاد میکنه و در کبد تجمع میکنه که این هم خودش خوب نیست پس به نظرم باید مدام در سیکل معین ویتامین د رو اندازه گیری و براساس نتیجه آزمایش با توجه به راهنمائی ارسال رامنای عزیز دارو مصرف کنیم.

!.........The world is full of nice peaple, if u can't find one, Be One
دنيا پُر از آدم هاى خوبه ولى اگه نتونستى حتى يكى از اونها رو پيدا كنى، لااقل خودت خوب باش!.........

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : nahid , minoshka , movahedi , رامنا , hadisss
2015/11/03, 11:08 AM
ارسال: #12
 (Print Post)
RE: فواید ویتامین D و منابع تامین آن
معجزه مصرف یک قرص ویتامین D در روز
مطالعات محققان نشان می دهد که مصرف یک قرص ویتامین D در روز، احتمال بیماری های قلبی را کاهش داده و سبب بهبود عملکرد
به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مطالعات محققان دانشگاه ملکه مارگارت در ادینبورگ نشان می دهد که ویتامین D علاوه بر تمام مزیت هایی که تاکنون ثابت شده است، احتمال بروز بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد و سبب بهبود تمرین های ورزشی می شود.
در این مطالعه آمده است که ویتامین D، عملکرد یک آنزیم به نام 11-βHSD1 را مسدود می کند. این آنزیم در تولید هورمون استرس، کورتیزول، نقش دارد. افزایش این هورمون در بدن سبب باریک شدن رگ های خونی و افزایش فشار خون می شود. مصرف مکمل های ویتامین D با کنترل فشار خون، مانع از بروز بیماری های قلبی می شود و عملکرد ورزشکاران را تقویت می کند.
زمانی که پوست در برابر اشعه خورشید قرار می گیرد، ویتامین D در بدن تولید می شود. این ویتامین یک عامل ضروری برای جذب کلسیم و فسفر در بدن، رشد استخوان ها، رشد سلول ها، عملکرد صحیح عصبی و عضلانی و بهبود سیستم ایمنی بدن است.
شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ ، انواع پنیر و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند و نورخورشید مهمترین منبع ویتامین D است. معمولا این ویتامین به اندازه کافی در بدن تولید نمی شود و باید تحت نظر پزشک، مکمل ویتامین D استفاده شود.
بر اساس تحقیقات انجام گرفته، ویتامین D از بروز سرطان روده بزرگ، افسردگی، مرگ زودرس، سکته مغزی، ام اس، دیابت، آرتریت روماتویید، آلزایمر و پوکی استخوان جلوگیری می کند.نتایج این تحقیقات در کنفرانس سالانه غدد دون ریز در اسکاتلند مطرح شده است.

http://www.irna.ir/fa/News/81822310/
تاریخ خبر: 11/08/1394
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : عسل راد , juju , elham 66
2016/06/14, 12:33 AM
ارسال: #13
 (Print Post)
RE: فواید ویتامین D و منابع تامین آن
شاید علت سردردتان کمبود این ویتامین است!

ویتامین د
آیا میزان ویتامین د بدنتان را سالیانه چک می کنید؟ ویتامین د، علاوه بر نقش اساسی که در سلامت استخوان ها دارد، یافته های زیادی نشان می دهد در بروز سایر بیماری ها نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد، مانند بیماری قلبی، بیماری خودایمنی، سرطان و اختلالات درد مثل دردهای مزمن و سردردها.

ویتامین د چیست؟

ویتامین د یک ویتامین محلول در چربی است که به دو شکل وجود دارد:

* کولئوکالسیفرول (ویتامین د ۳): از امواج ماورای بنفش که در پوست نفوذ می کنند مشتق شده و در ماهی های چرب مثل سالمون و تن وجود دارد.

* ارگوکلسیفرول (ویتامین د ۲): از استرول موجود در قارچ که به آن ارگوسترول می گویند مشتق شده و به طور طبیعی در قارچ های شیتاکه خشک شده در آفتاب یافت می شوند. هر دو شکل ویتامین د در تقویت غذاها و مکمل های ویتامین د استفاده می شوند.

کمبود ویتامین د چیست؟

اگر کسی کمبود ویتامین د داشته باشد، میزان ترشح غدد پاراتیروئید در بدنش افزایش می یابد و باعث می شود کلسیم از استخوان جدا شود و در نتیجه استخوان ضعیف شده و نرمی استخوان در کودکان و بزرگسالان روی دهد. این بیماران، استخوان کم چگالی و درد و ضعف عضلانی دارند.

چه چیزی باعث کمبود ویتامین د می شود؟

بیماری های زیادی می توانند موجب شوند افراد در معرض کمبود ویتامین د قرار بگیرند مانند:

* سوء تغذیه

* بیماری کبد یا کلیوی

* سوء جذب روده مانند بیماری سلیاک

* کمتر در معرض نور آفتاب بودن نیز می تواند موجب کمبود ویتامین د شود، مخصوصاً آن هایی که در نواحی جغرافیایی زندگی می کنند که آفتاب کمتری دارد.

ویتامین د و سردرد

ممکن است ارتباطی بین سردرد و کمبود ویتامین د وجود داشته باشد. در سال ۲۰۰۹ دو محقق مطالعه ای روی ۸ بیمار که هم کمبود ویتامین د داشتند و هم سردردهای تنشی مزمن، انجام دادند. همه ی بیماران میزان ویتامین د بدنشان به شدت کم بود و با داروهای رایج سردردشان تسکین نمی یافت. این بیماران با مکمل های روزانه ویتامین د – کلسیم تحت درمان قرار گرفتند و در عرض چند هفته درمان، سردردشان تسکین یافت.

پژوهشگران این طور فکر می کنند که بیشتر، ویتامین د برای تسکین سردرد موثر بوده تا کلسیم زیرا با شروع مصرف کلسیم، کمبود کلسیم شان جبران شد اما سردردشان کم نشد، ولی با مصرف مکمل ویتامین د و شروع برگشت به میزان نرمال، سردردشان تسکین یافت. ساکنان سرزمین هایی که نور آفتاب کمتری دریافت می کنند نیز، جذب کمتری از ویتامین د دارند.

میزان کافی ویتامین د چقدر است؟

هرچند هنوز اتفاق نظری در مورد میزان بهینه ویتامین د وجود ندارد اما بیشتر کارشناسان عقیده دارند روزانه ۱۰ تا ۲۰ میکروگرم کافی است. بسته به سایر بیماری هایی که ممکن است داشته باشید، پزشکتان می تواند دوز بالاتری را برایتان ترجیح دهد، در این شرایط هیچ میزان و معیار قطعی وجود ندارد.

یادتان باشد که ارتباط میان سردرد و کمبود ویتامین د به این معنا نیست که یکی دلیل دیگری است. نکته مهم اینجاست که کمبود ویتامین د می تواند منجر به سردرد شود. به عبارتی دیگر، سردرد می تواند برای افرادی که نور آفتاب کمتری دریافت می کنند، متداول تر باشد، اما برای نظر قطعی دادن به مطالعات گسترده تری نیاز است. به هر حال آگاهی داشتن نسبت به ارتباط سردرد و کمبود ویتامین د شما را نسبت به دردی که دارید هشیارتر می کند تا نظر پزشکتان را در این مورد بدانید و یا درمان های مناسب را برای سردردتان پیدا کنید، مخصوصاً اگر با داروهای رایج سردرد، نتیجه ای نمی گیرید.

مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : elham 66 , niloofary , nahid , f1991z , بهرنگ
2016/06/23, 06:23 PM
ارسال: #14
 (Print Post)
RE: فواید ویتامین D و منابع تامین آن
آره.تازه چک کردم.یه خورده از مقدار مورد نیاز کمتر هست.باید 40 می بود.برا من 33 یا 36 بود.یادم نمونده.

این قافله عمر عجب می گذرد
دریاب دمی که با طرب می گذرد
ساقی غم فردای حریفان چه خوری
پیش آر پیاله را که شب می گذرد
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : niloofary
2016/06/23, 07:03 PM
ارسال: #15
 (Print Post)
RE: فواید ویتامین D و منابع تامین آن
دوستان به این نکته توجه داشته باشند، تنها طول موجی از خورشید که بدن را به ساختن ویتامین D وامی دارد پرتوهای UVB است و این پرتوها تنها هنگامی از جو زمین عبور می کنند که زاویه خورشید نسبت به افق از 50 درجه بیشتر باشد. برای محاسبه زاویه خورسید نسبت به افق در شهر محل زندگی تان از این لینک استفاده نمایید.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : علیرضا 62 , niloofary
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  الفبای ویتامین ها zenith 6 3,162 2016/12/08 07:41 PM
آخرین ارسال: شهرزاد
  اهمیت زیاد ویتامین های گروه ب (B) وفولیک اسید earth 24 65,561 2016/01/16 11:11 AM
آخرین ارسال: niloofary
  فواید ویتامین E و خطرات مصرف زیاد آن yaro 6 22,130 2015/08/22 11:37 AM
آخرین ارسال: niloofary
  ویتامین ث(c) nahid 14 7,272 2014/10/09 11:33 PM
آخرین ارسال: toopdesign
  قرص مولتـی ویتامین ول من wellman paeazan 0 1,850 2014/08/11 01:08 AM
آخرین ارسال: paeazan
  آشنایی با ویتامین k # پریسا # 6 3,060 2014/05/13 11:08 PM
آخرین ارسال: nahid
  6مکمل غذایی-ویتامین، 6 توصیه، 6 هشدار نازلی 3 2,192 2013/12/19 07:14 PM
آخرین ارسال: nahid
  فواید آنتی اکسیدان ها hamed 2 2,935 2012/12/13 10:40 AM
آخرین ارسال: sargol
  ویتامین آ -A ehsan 10054 2 1,685 2011/11/28 02:52 PM
آخرین ارسال: ehsan 10054
  رابطه بین شباهت مواد غذایی با اندام انسان و فواید آنها Matilat 0 1,757 2010/09/05 06:37 PM
آخرین ارسال: Matilat



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان