ثبت نام
رمز ورودتان را فراموش کرده اید؟
تابلو اعلانات
3 اطلاعیه آخر گروه کوهنوردی
 
رادیو ام اس سنتر
اطلاعیه ها

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات : 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
2011/12/12, 09:02 PM
ارسال: #1
 (Print Post)
چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
سلام دوستان خیلی ها این مشکل رو دارن این سایت رو بخونید و با این حرکات انشالله مشکلاتتون حل میشه و البته بهتر میشه smiling


http://www.iranorthoped.ir/newsdetail-1353-fa.html
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : O#!!! , شيدا رها , yummy , sadaf , شفا یافته , eglantine , ZzzZ
2011/12/12, 10:25 PM
ارسال: #2
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم



"دکتر مهرداد منصوری"

این مقاله ادامه "گرفتگی یا اسپاسم عضله چیست" است.

گرفتگی یا اسپاسم عضله که گاهی به آن کرمپ Muscle cramp هم میگویند در واقع انقباض شدید و غیر ارادی یک عضله است. این گرفتگی همراه با درد شدیدی است که در محل عضله احساس میشود. انقباض دردناک عضله ممکن است چند ثانیه طول کشیده و مرتفع شود و یا ممکن است حتی 15 دقیقه هم طول بکشد.

بهترین روش پیشگیری از گرفتگی و اسپاسم عضله اینست که نرمش های کششی را قبل و بعد از ورزش بیشتر و بهتر انجام دهیم. برای پیشگیری از اسپاسم هر عضله باید نرمش های کششی آن عضله را یاد گرفته و انجام دهیم. ابتدا مدتی در جا راه میرویم تا بدنمان گرم شود و سپس نرمش ها را انجام میدهیم. روش کشش سه دسته عضلاتی که بیشتر دچار اسپاسم میشوند در زیر توضیح داده میشود. این نرمش های کششی را باید قبل از شروع ورزش انجام دهیم.

در زیر سه نمونه از نرمش های کششی توضیح داده میشود




کشش عضلات پشت ساق

به طرف یک دیوار بایستید. پاهایتان را کمی عقب برده و کف هر دو دستتان را به دیوار بزنید. زانوی راست را به آرامی خم کنید تا تنه شما پایین بیاید. در همین حال سعی کنید کف پای چپ را روی زمین نگه داشته و زانوی چپ را در حالت مستقیم حفظ کنید. این حالت را 30-15 ثانیه نگه دارید. در حین انجام این نرمش احساس میکنید عضلات پشت ساق شما کشیده میشود. دقت کنید که در تمام مدتی که این نرمش را انجام میدهید باید کف هر دو پایتان کاملاٌ روی سطح زمین باشد. این کار ار برای طرف مقابل هم انجام دهید.






کشش عضلات پشت ران

روی زمین بنشینید و هر دو پایتان را کاملاٌ به جلو کشیده و جفت کنید. زانوهایتان باید کاملاٌ صاف و کشیده باشند. کف هر دو دستتان را در دو طرف روی زمین قرار داده و به آرامی آنها را به طرف مچ پایتان برید. با این کار تنه شما به جلو خم میشود. در خین انجام این نرمش احساس کشیدگی در عضلات پشت ران میکنید. این حالت را 30-15 ثانیه حفظ کنید.






کشش عضله چهارسر ران

در پشت یک صندلی قرار گرفته و با هر دو دست پشتی صندلی را بگیرید تا تعادل شما برقرار شود. سپس زانوی راست را خم کنید تا پاشنه شما به باسن برسد. با دست راست مچ پا را گرفته و آنرا بالاتر بکشید. این حالت را 30-15 ثانیه حفظ کنید. در حین انجام این نرمش پاهایتان را نزدیک به هم نگه دارید. در حین انجام نرمش مستقیم بایستید و کمرتان را خم نکنید. این کار ار برای طرف مقابل هم انجام دهید.



دقت کنید که در حین انجام این نرمش ها نباید آنقدر کشش بدهید که درد ایجاد شود

براى تو
براى چشمهايت..
براى من
براى دردهايم..
براى ما
اى كاش خدا كارى بكند...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : baran1390 , نازلی , هانیه , baran , sadaf , najva , بنده خدا , SSA , eglantine , نونا
2011/12/13, 09:37 AM
ارسال: #3
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
(2011/12/13 12:02 AM)yas نوشته شده توسط:  چرا دوستان عزیز لینک باز میشه و همراه با شکلکها هستش
الان باز شد دوست خوبم
اوه اشتباه شده ،اما اسپاسم من مربوط به ورزش کردن نمیشه گلم
این مشکلی هست که بیشتر بیماران ام اس با اون درگیرن
و بیشترش ماله عود بیماریه
بازم ممنون
و اینو بگم که با این وجود من یک روز درمیان باشگاه میرم و ورزشم میکنم

زندگی را فقط با فصل های دشوارش نبین ؛
در راه های سخت پایداری کن: لحظه های بهتر بالاخره از راه می رسند. agreement2
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : eglantine
2011/12/14, 02:14 PM
ارسال: #4
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
نه عزیز این برای اسپاسم بود نه بخاطر ورزش کلا که میتونیم توی خونه هم انجامش بدیم همین منظور اسپاسم بود Smile (16)
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : rahi
2012/02/20, 10:52 AM
ارسال: #5
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
icon_questionنازنين اسپاسم من براي ورزش نيست براي خود بيماريه(ms)confused
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2012/02/20, 11:32 AM
ارسال: #6
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
بله یکی از مشخصات این بیماری اسپاسم هستش که با خوردن باکلوفن و.... زیر نظر پزشک بهتر میشه
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : rahi , برگ 7
2012/04/23, 06:54 AM
ارسال: #7
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
agreement2
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2013/08/31, 09:47 PM
ارسال: #8
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
اسپاسم ماهیچه ای چیست؟

اسپاسم ماهیچه ای، انقباض ناخواسته ی ماهیچه است که معمولا دردناک است و انواع مختلفی دارد. بعضی از آنها را با تجويز داروي پزشك متخصص، رژیم یا ماساژ می توان درمان کرد. دیگر علل اسپاسم برای تشخیص و درمان مشکل تر هستند.

بعضی از علل اسپاسم ماهیچه ای شامل این موارد هستند: کشیدگی ماهیچه، آب زدایی، جراحت، بیماری هایی همچون فلج مغزی و MS و همینطور واکنشی به سمی خاص مثل استرکنین و آسیب اعصاب یا نخاع.

انقباض که طی اسپاسم رخ می دهد ناخواسته است و مغز سیگنال هایی را برای انقباض می فرستد که بدن نمی خواهد. زمانیکه تمرین می کنیم يك انقباض ارادي برای انجام کاری يا ورزش در عضلات روي مي دهد. اما در اسپاسم، مغز یک سیگنال مختلط را برای انقباض می فرستد که شخص نمی خواهد. يا غير ارادي است.

انقباض می تواند چند لحظه، چند دقیقه یا چند ساعت به طول بینجامد. کشیدگی معروف ران پای سوارکار1 به عنوان مثال، انقباض ماهیچه ی پاست. ماهیچه به سادگی با خواست فرد ریلکس نمی شود. تنفس عمیق و تمرینات ریلکسیشن، می تواند به بهبود تدریجی ماهیچه کمک کند. مردم اغلب در واکنش به درد گرفتگیه ران پا، دیگر ماهیچه ها را هم منقبض می کنند که متاسفانه باعث طولانی تر شدن اسپاسم میشود.

اگر شخصی گرفتگی عضلانی اینچنینی را متناوبا داشته باشد، ممکن است بر اثر سو تغذیه یا تمرین بیش از حد باشد. اغلب در انتهای یک ماراتن ورزشکاران بر اثر از دست دادن الکترولیت های اساسی، دچار گرفتگیه دردناکی میشوند. تهوع و استفراغ بیش از حد هم می تواند باعث اسپاسم ماهیچه ای شود.

کانون توجهات در درمان اسپاسم های متناوب بر جذب آب است. افرادی که جذب آب صحیح ندارند بیشتر در معرض گرفتگی عضلانی هستند. مطالعات دیگر هم نشان می دهد که از دست دادن کلسیم و منیزیم هم منجر به اسپاسم ماهیچه ای می شوند. اگر گرفتگی متناوب باشد فرد باید رژیم غذاییش را با غذاهای کلسیم و منیزیم دار و مکمل های معدنی، کامل کند.

اگر اسپاسم احتمالا خاتمه نیافت فرد باید به دکتر مراجعه کند تا دلایل ممکن دیگر را ارزیابی کند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص مثل آفت کش ها ممکن است سبب مسمومیت شود که منجر به اسپاسم ماهیچه ای میشود. اسپاسم شدید ماهیچه ای می تواند مربوط به شرایطی مثل بیماری MS باشد.

نوع دیگری از اسپاسم ماهیچه ای گرفتگی معده است که ممکن است بر اثر آنفلوآنزای معده باشد یا با شرایطی مثل سندروم تحریک پذیر شکم(IBS). این گرفتگی کاملا دردناک است اما کنترل تدریجی آن می تواند اسپاسم متناوب ماهیچه ای را کاهش دهد. کودکانی که قولنج دارند هم از اسپاسم شکم رنج می برند که با گریه زیاد همراه است. این اسپاسم بخاطر واکنش نارس مغز به گوارش است که به همین دلیل است که قولنج بچه ها با افزایش سنشان بهبود می یابد.

آنژین نوع دیگری از اسپاسم است که زمانیکه قلب خون کافی نداشته باشد رخ می دهد که مربوط به تصلب شراین یا سختی سرخرگ ها رخ است. علل آنژین معمولا گرفتگی دردناک در ناحیه سینه، گاهی گردن و کتف ها و فک است. درمان آن عموما با درمان شرایط اساسی مسبب بیماری قلبیست و همینطور درمان طبی آنژین.

دریافت سیگنال های نادرست از مغز توسط ماهیچه های آسیب دیده هم باعث اسپاسم میشود. اغلب زمانیکه یک ماهیچه درمان شود چنین اسپاسم هایی کمتر می شوند. گاهی یک آسیب باعث حرکات اسپاسم گونه ی ماهیچه ها میشود که برای درمان نیازمند آرام بخش های ماهیچه است البته با گذر زمان اين مشكل بر طرف مي شود.
...........................
1. Charley Horse

ترجمه: ميلاد خراسانيان
لینک منبع :
http://www.yadbegir.com/main/health2/spasm.htm

چشم ها را بـایـد شست . ، . جـــور دیـگـر بـایــد دیـــد
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : FBF , eglantine , محبوب64
2013/08/31, 10:56 PM
ارسال: #9
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
من گاهی عضله ی پشت ساقم میگیره که خیلی دردناک هستش
بهترین کاری که اون لحظه میشه کرد اینه که بلند بشید چند قدمی راه برید، خیلی زود خوب میشهagreement2

"یک راند دیگر مبارزه کن"
وقتی پاهایت چنان خسته اند که بزور راه میروی...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : محبوب64
2013/09/01, 08:03 AM
ارسال: #10
 (Print Post)
RE: چگونه از گرفتگی یا اسپاسم عضله پیشگیری کنیم
خیلی کم واسه من پیش میاد ولی دو سه مرتبه ای هم که بر اثر پیاده روی طولانی و خستگی شدید عضله زیر زانوم گرفته با یه قرص دیکلوفناک روشو کم کردم!laughing3

السلام علی الحسین
و علی علی بن الحسین
وعلی اولاد الحسین
و علی اصحاب الحسین
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پیشگیری از آرتریت مفاصل shokolat 2 2,315 2013/01/08 08:24 PM
آخرین ارسال: sargol
  دلایل گرفتگی عضلات بدن و پیشگیری از آن shokolat 6 7,150 2012/12/25 08:52 PM
آخرین ارسال: sargol
  چگونه در حالیکه پشت کامپیوتر خودنشسته ایم نرمش کنیم؟ فرناز 3 1,451 2012/02/17 10:35 PM
آخرین ارسال: coffeedot
  چطور درد عضله‌ها را آرام كنيم؟ shokolat 1 1,136 2011/12/19 10:52 PM
آخرین ارسال: صدف



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان