ثبت نام
رمز ورودتان را فراموش کرده اید؟
تابلو اعلانات
3 اطلاعیه آخر گروه کوهنوردی
 
رادیو ام اس سنتر
اطلاعیه ها

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات : 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آب درمانی
2011/11/20, 01:57 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 2011/11/21 01:49 PM، توسط shokolat.)
ارسال: #1
 (Print Post)
آب درمانی
چندین تمرین برای دردهای مفصلی و عضلانی دراستخر
تمرین (1)

.jpg  80658120318416074844176173462341946654.jpg (اندازه: 8.3 KB / تعداد دفعات دانلود: 150)
این حركت در محل كم عمق استخر در جایی كه آب تا ناحیه سینه قرار دارد،انجام شود. حركات با تكیه دادن بدن به دیوار استخر آغاز می شود و همزمان با راه رفتن موزون در آب دستها حول محور شانه از عقب به حركت در می آید.(شكل 1)

تمرین(2)

.jpg  1381860154382414719419920292235593128154.jpg (اندازه: 6.04 KB / تعداد دفعات دانلود: 138)
شخص در حالی كه یك پای خود را ثابت نگه می دارد ، پای دیگر را به اندازه نیم متر به جلو می برد و سپس به حالت اول خود باز می گرداند. (شكل 2)

تمرین(3)

.jpg  1861631971563163147138247111552216016121194.jpg (اندازه: 7.59 KB / تعداد دفعات دانلود: 136)
شخص در حالی كه یك پای خود را ثابت نگه می دارد، پای دیگر را به اندازه نیم متر به عقب می برد و سپس به حالت اول خود باز می گرداند. (شكل 3)

تمرین(4)

.jpg  1822321918561291052252186280869622414350.jpg (اندازه: 6.05 KB / تعداد دفعات دانلود: 138)
شخص در حالت ایستاده دو دست را بر دیوار استخر تكیه داده ، سپس یك پا را از عقب به اندازه یك زاویه 90 درجه بالا می آورد. در این حالت پا بعد ازطی یک نیم دایره به حالت اول برمی گردد. (شكل 4)

تمرین(5)

.jpg  25310712513922972172143141732281901014913861.jpg (اندازه: 6.76 KB / تعداد دفعات دانلود: 134)
شخص با حالت ایستاده دو دست را بر دیواره استخر تكیه داده سپس یك پا را از ناحیه زانو خم كرده و به طرف بالا می آورد و سپس در همان حال آن را صاف می كند و به جای اول خود باز می گرداند و همین عمل را با پای دیگر نیز انجام می دهد. (شكل 5)










تمرین (6)

.jpg  782215323325274415718918618017523417310746.jpg (اندازه: 6.63 KB / تعداد دفعات دانلود: 123)
شخص در محل كم عمق استخر قرار می گیرد و در حالی كه یك پا ثابت می ماند پای دیگر از زانو خم شده و بعد از تشكیل یك زاویه قائمه مجددا" راست شود و به جای اول خود بازمی گردد و همین عمل در مورد پای دیگر نیز انجام می شود. (شكل 6)

تمرین(7)

.jpg  15620310611623918951754176167135997419372.jpg (اندازه: 5.14 KB / تعداد دفعات دانلود: 123)
شخص در محل كم عمق استخر یك دست را بر دیوار استخر تكیه داده و دست دیگر را در امتداد آن معلق روی آب قرار می دهد و حركت پا به گونه ای است كه یك پا ثابت می ماند و پای دیگر بدون خم شدن زانو در جهت طرفین بدن باز و بسته می شود.این حركت برای پای دیگر نیز در جهت مخالف باید انجام شود. (شكل 7)

تمرین (8)

.jpg  149125117105109210641451011116476238210150166.jpg (اندازه: 8.29 KB / تعداد دفعات دانلود: 122)
شخص در حالی كه با دستهای باز لبه استخر را در اختیار دارد ، خود را به دیواراستخر می چسباند و یك پای خود را از زانو به طرف بالا خم می كند و سپس در حالی كه پا را رفته رفته باز می نماید ، با پیمودن یك نیم دایره دوباره به حالت اولیه خود باز می گرداند .این حركت به همین شكل برای پای دیگر نیز انجام می شود.(شكل 8)

تمرین (9)

.jpg  6232652552541541921231692392331782732240139.jpg (اندازه: 8.56 KB / تعداد دفعات دانلود: 114)
شخص از پشت به دیوار استخر می چسبد و با دستهای باز لبه استخر را می گیرد. سپس زانو را در حالت بالا كشیدن به سمت چپ بدن خم می كند، آنگاه با یك چرخش دایره وار آن را به حالت اول خود باز می گرداند همین كار را برای پای دیگر نیز انجام می شود. (شكل 9)

تمرین (10)

.jpg  45180592025890471251021301281691071703190.jpg (اندازه: 8.44 KB / تعداد دفعات دانلود: 116)
شخص در حالتی كه دو دست را به دیواره استخر تكیه می دهد، یك پا را ثابت نگه داشته و پای دیگر را به اندازه ای از جلو به بالا خم می كند كه با تنه خود یك زاویه 90 درجه درست كند.آنگاه در حالیكه پا را در جهت طرفین بدن به چرخش در آورد به حال اول خود باز می گرداند و با پای دیگر همین كار را انجام می دهد. (شكل 10)





تمرین (11)

.jpg  197250581701217929341482116126107231211200.jpg (اندازه: 7.29 KB / تعداد دفعات دانلود: 110)

در این حركت شخص دستها خود را به صورت باز به لبه استخر می گیرد و یك پای خود را ثابت روی زمین نگه می دارد، آنگاه پای دیگر را بدون خم شدن زانو به دور پای ثابت به چپ و راست به حركت در می آورد. (شكل 11)

تمرین (12)

.jpg  20852732451535322415381614211320819108163.jpg (اندازه: 7.43 KB / تعداد دفعات دانلود: 111)
شخص در كنار دیواراستخرمی ایستد و دستهای خود را به لبه استخر می گیرد ، سپس زانو را به بالا خم می كند و یك بار از سمت راست و بار دیگراز سمت چپ به حالت اول باز می گرداند.این كار باید در دفعات پی در پی وبه كرات انجام گیرد. (شكل 12)

تمرین (13)

.jpg  67140112788371696113521912121416411614533.jpg (اندازه: 7.98 KB / تعداد دفعات دانلود: 109)
شخص از پشت به دیواره استخر با دو دست باز بر روی آبریز استخر تكیه داده و هر دو پا را از زانو خم كرده و به سمت بالا می آورد و به جای خود باز می گرداند در این حالت باسن و پشت شخص باید با بدنه استخر تماس داشته باشد. (شكل 13)

تمرین (14)

.jpg  19201185167248233301812866150955810622794.jpg (اندازه: 7.21 KB / تعداد دفعات دانلود: 113)
شخص در نقطه ای از استخر قرار می گیرد كه آب تا زیر سینه او باشد وسپس دو دست را بالا برده در حالی كه بدن ثابت است ، دستها را حول محور شانه از عقب به جلو به چرخش در می آورد و این كار به همین ترتیب ادامه می یابد. (شكل 14)

تمرین (15)

.jpg  533223120146235431538382751213488132215.jpg (اندازه: 6.72 KB / تعداد دفعات دانلود: 111)
در حالی كه شخص با هر2 دست بدنه استخر را در اختیار دارد ، زانوهای خود را خم كرده و پنجه دو پا را بالا می آورد و روی دیوار استخر قرار می دهد ، سپس در حالی كه دستها ثابت می ماند زانو ها را به دفعات خم و راست می كند.(شكل 15)

همیشه سختترین نمایش به بهترین بازیگر تعلق داره شاکی سختیهای دنیا نباش شاید تو بهترین بازیگر خدایی....!!!!!!!!!love28
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : sattar , عمومهربان , ehsan 10054 , setare , fireboud , احمدرضا , f.karamzadeh , ابراهیم , mehrangiz , shadi.green86 , آقا صادق , sargol , گلناز , somayeh90
2011/11/20, 02:24 PM
ارسال: #2
 (Print Post)
هیدروتراپی برای معلولین
تمرین (1)

.jpg  46106921171161119516713235137178417247134.jpg (اندازه: 5.45 KB / تعداد دفعات دانلود: 97)
در این حركت در حالیكه جلیقه نجات به تن معلول است او را به پشت روی آب می خوابانیم و مچ هر دو پا را می گیریم و به ترتیبی كه پاها از زانو خم شوند به سمت بالا و پائین حركت می دهیم این حركت در دفعه اول 4 بار و در دفعات بعدی 5 بار اضافه می شود. این فعالیت برای تقویت لگن خاصره و به حركت در آوردن عضلات و مفصلهای پای معلول مناسب است.

تمرین (2)

.jpg  711411962281651331366521876113204369636173.jpg (اندازه: 5.45 KB / تعداد دفعات دانلود: 96)
در این حركت انگشتان پای معلول را بر روی بدن خود تكیه می دهیم و با كف دستهای خود دو زانو او را می گیریم و به دفعات باز و بسته می كنیم باید توجه داشت كه میزان باز و بسته شدن زانوها از هم باید به شكل معقول انجام گیرد.

تمرین(3)

.jpg  144129518613912016419623617849811573185200.jpg (اندازه: 5.57 KB / تعداد دفعات دانلود: 90)
با یك دست مچ پای معلول و بادست دیگر پای او را گرفته و مطابق شكل آن را به سمت راست و چپ چرخش می دهیم . در این حركت تمام بدن معلول در حركت است .

تمرین (4)

.jpg  2333138179144502281021011872251616824716948.jpg (اندازه: 6.7 KB / تعداد دفعات دانلود: 92)
در این حركت ابتدا معلول را بر روی آب می خوابانیم، سپس مچ پای او را گرفته به سمت بالا و پائین به حركت در می آوریم تعداد حركات از 40 حركت شروع شده و در نوبتهای بعدی برای هر پا 5 بار اضافه می شود.

تمرین (5)

.jpg  101101021342451301591002131966090195336937.jpg (اندازه: 7.07 KB / تعداد دفعات دانلود: 93)
در این حالت انگشتها و كف پای معلول بر روی بدن مددكار قرار می گیرد، مددكار با 2 دست مچ دستهای معلول را گرفته و به سمت بالا می كشد. در این حالت خود مدد كار عقب می رود و معلول در سطح آب قرار می گیرد

همیشه سختترین نمایش به بهترین بازیگر تعلق داره شاکی سختیهای دنیا نباش شاید تو بهترین بازیگر خدایی....!!!!!!!!!love28
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : ehsan 10054 , عمومهربان , fireboud , احمدرضا , maedeh_1362 , ابراهیم , mehrangiz , ز- سادات , sargol , behbab
2015/04/26, 03:04 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 2015/04/26 03:16 PM، توسط nahid.)
ارسال: #3
 (Print Post)
RE: آب درمانی
حرکات ورزشی در آب

پزشکان معتقدند ورزش در آب در مراحل اولیه بیماری های مفصلی می تواند از عوارض و پیشرفت این بیماری‌ها جلوگیری کند.ورزش نه تنها در پیشگیری از درد مفاصل نقش مهمی دارد، بلکه در مراحل اولیه بیماری که پزشک معالج تشخیص آرتروز می دهد، از عوارض این بیماری و پیشرفت آن جلوگیری می کند و در درمان هر چه بهتر آن موثر است. در این مرحله از ورزش‌های بدون تحمل وزن، مثل راه رفتن در آب یا استفاده از دستگاه هایی مثل تردمیل و دوچرخه ثابت در استخرها، می توان برای کاهش درد و جلوگیری از عوارض و پیشرفت بیماری استفاده کرد.

تمرینات گرم کردن اندام فوقانی

1- کشش با بازوی خم
-با بازوی درگیر در این حرکت جلو بروید.
-با خم کردن آرنج و باز کردن بازو از مفصل شانه، بازو را به عقب بکشید.


2- کشش صاف و مستقیم بازو
- آرنج را راست نگه دارید. یک دست را به سمت خارج بچرخانید (کف دست به سمت بالا بچرخد) و بازو را به طرف جلوی بدن فشار و حرکت دهید.
-همزمان دست دیگر را به طرف داخل بچرخانید (کف دست به سمت پایین بچرخد) و بازو را به طرف عقب بدن هل بدهید.
-دست ها را عوض کنید و حرکت را تکرار کنید.


3- حرکت پارویی سینه
1-با هر دو بازو (دست) به جلو بروید.
2-بازوها را تا آن جایی که در صفحه یکسانی قرار بگیرند، از بدن به شکل افقی دور کنید. آرنج ها را تا 90 درجه خم کنید و بازوها را به خط میانی بدن نزدیک کنید.


4- کشش عرضی بدن
شبیه به شنای کرال سینه است اما تمرین در یک زمانبا یک دست انجام می شود و دست دیگر روی ران یا کمر قرار می گیرد. دستی که حرکت می کند، سریع به طرف خط میانی چرخش می یابد و عرض بدن را طی می کند.

تصاویر حرکات 1 تا 4 اندام فوقانی
   



[color=#0000CD]تمرینات پاندولی

برای این گروه از تمرینات، اگر تراپیست ها بخواهند در مفاصلی که در حرکت دخالت دارند، کارایی ایجاد کنند، اگر عضو خیلی سست و شل شده باشد و یا بیمار بخواهد حرکات پاندولی را سنگین تر و سخت تر اجرا کند، و یا اگر تراپیست ها بخواهند بر سختی تمرین بیفزایندمی توانند از وزنه یا جسم سنگین استفاده کنند.

1- حرکت پاندولی از جلو به عقب
1-یک دست را روی کمر یا لبه استخر قرار دهید و به حالت مستقیم و صاف بایستید.
2-دست دیگر را از جلو به عقب، با فلکشن (خم کردن) و اکستنشن (صاف کردن) مفصل شانه تاب بدهید.

2- چرخش پاندولی
1-مستقیم بایستید؛ به طوری که یک دست را روی لگن لبه استخر قرار داده اید.
2-دست دیگر را ابتدا در جهت حرکت عقربه های ساعت و سپس برخلاف جهت حرکت عقربه های ساعت حرکت دهید.

3- کشش های پاندولی
1-در حالی که یک دست را روی لگن یا لبه استخر قرار داده اید مستقیم بایستید.
2-دست دیگرتان را از جلوی بدن به طرف بیرون بیاورید.
3-دست را به سمت عقب بکشید و ساعد و آرنج را خم کنید. در این حالت، سرشانه ها به هم نزدیک می شوند.

4- حرکت ضربدری پاندولی
1-مستقیم بایستید؛ بطوری که یک دست را روی لگنتان یا لبه استخر قرار داده اید.
2-ابتدا بازوانتان را به حالت دور شدن افقی قرار دهید. سپس بازوی مخالف را به خط میانی بدن نزدیک کنید و بازوانتان را از یک طرف به طرف دیگر در جلوی بدن بچرخانید.

تصاویرتمرینات پاندولی 1تا4
   

5- ترکیب حرکات دست
این تمرین شامل 3 بخش اجرایی متوالی است:

بخش A
دست ها را از دو طرف بدن موازی با کف استخر در حالیکه زاویه آنها اندکی کمتر از 90 درجه باشد، بالا بیاورید و صاف کنید.

بخش B
1-دست ها را برای چهار بار به طرف عقب بچرخانید.
2-دست ها را در پشت بدن به هم برسانید.
3-دست ها را صاف کنید و فورا (سریع) به طرف بالا بکشید. سپس دست ها را در وضعیت اول صاف کنید (نگه دارید).

بخش C
1-دست ها را چهار بار به طرف جلو بچرخانید.
2-دست ها را جلوی سینه به هم برسانید.
3-به طرف جلو فشار دهید، آرنج ها را راست کنید و به سرشانه ها اکستنشن بدهید.

تصویر ترکیب حرکات دست
   

چشم ها را بـایـد شست . ، . جـــور دیـگـر بـایــد دیـــد
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : niloofary , elham 66
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مزایای آب درمانی shokolat 1 3,887 2013/11/18 02:14 PM
آخرین ارسال: (reihane(raz
  آب درمانی i3aran 2 1,871 2012/04/24 11:49 AM
آخرین ارسال: nafass



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان