ثبت نام
رمز ورودتان را فراموش کرده اید؟
تابلو اعلانات
3 اطلاعیه آخر گروه کوهنوردی
رادیو ام اس سنتر
اطلاعیه ها

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امیتازات : 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یوگای صورت
2011/08/20, 04:51 PM
ارسال: #1
 (Print Post)
Rainbow یوگای صورت
برای آرامش عضلات صورت چه باید کرد؟
صورت شما در طول روز به شدت کار می کند.شما به کمک عضلات صورت به جهات مختلف نگاه می کنید
صورت شما همچنین در معرض آسیب های عوامل محیطی،مثل نور خورشید،باد،کرم ها و لوازم آرایشی مختلف است.در صورت شما تقریباً 16 عضله،تعداد زیادی استخوان و عروق خونی وجود دارد که به شما کمک می کند که کلیه این حرکات را با صورت خود انجام دهید.
مانند عضلات سایر قسمت های بدن،عضلات صورت شما هم دچار خستگی و ضعف می شوند و باید آنها را تقویت کنید.اگر عضلات شما از سلامت کافی برخوردار نباشند،حتی خون رسانی صورت هم مختل می شود.
یوگای صورت به شما کمک می کند که بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف کنید:
1) جای آرامی پیدا کنید.در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید.سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد.تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید.کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید.این کار را چند بار تکرار کنید.این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی،پلک و نواحی اطراف چشم می شود.

2) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید.این نواحی معمولاً قسمت هایی است که در اثر استرس روزمره دچار درد می شود.بعد از آن،ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات را چند بار تکرار کنید.

3) تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید،طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه،چانه و گردن خود احساس کنید.سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.

4) یک دم عمیق بکشید.سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای "اَ" را بلند ادا کنید.این کار را سه بار تکرار کنید.این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.

5) سعی کنید گونه ها و ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید.این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.
روزانه بهتر است این حرکات را برای عضلات صورت خود انجام دهید،زیرا کارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می شوند و شما با این ورزش ها می توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانیدد.

دوستان اگه به یوگای صورت علاقه دارید، غیر از کلاسهای مخصوص سی دی هاش تو بازار هست از روی فیلم میتونید یاد بگیریدicon_question


فایل (های) پیوست شده
.docx  Doc1.docx (اندازه: 19.03 KB / تعداد دفعات دانلود: 32)

شاد و پر انرژی باشید.Smile
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : MFhealth , 7714 , Narges , # پریسا # , paeeze , هانیه , havaars , نیلوفر آبی , نازلی , hedieh , najva , سمیرا , ماريا
2011/08/23, 10:01 PM
ارسال: #2
 (Print Post)
RE: یوگای صورت
منم یوگا کار می کنم فوق العادهستagreement2
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2011/08/24, 01:11 PM
ارسال: #3
 (Print Post)
RE: یوگای صورت
در مورد یوگای چشم هم مطلب بذارید فکر کنم خیلی مفید باشهicon_question
من تو نت گشتم چیز مناسبی پیدا نکردم

نبایـــد وایســــم باید بـــرم جلوتـــر
نبـــایـــد وایســـم
نبـــایــــد وایسیـــم
بریم برسیــــم به چیزایی که خواستیــــم
agreement2

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2011/08/24, 08:08 PM
ارسال: #4
 (Print Post)
RE: یوگای صورت
چشم دوست گلم در مورد یوگای چشم هم مینویسیمlove51

شاد و پر انرژی باشید.Smile
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2011/11/28, 01:07 PM
ارسال: #5
 (Print Post)
Photo یوگای صورت
یوگای صورت
آمریکایی ها از یوگای صورت برای کاهش چین و چروک استفاده می کنند.

جراحی پلاستیک ممکن است که چین و چروک و خطوط نگران کننده چهره را کاهش بدهد، اما برخی از مردم نیویورک، به یوگای صورت می پردازند تا ظاهر جوانتری داشته باشند.

درکلاسی که اخیرا در مان هاتان برگزار می شود، یک مربی یوگا به نام هاگن، چندین تمرین یوگا برای کشیدگی و انبساط و سفت کردن ماهیچه های صورت تدریس کرده است. این مربی اعضای کلاس خود را تشویق می کند تا به مدت 60 ثانیه چشمان خود را بچرخانند و زبان خود را آویزان کنند که این تمرین«شیر» نام دارد.

هاگناخیرا کتابی با نام « یوگای صورت: چین و چروک را با جراحی طبیعی صورت از بین می برد» را منتشرکرده است. او گفت که یک کارگاه برای یوگای صورت ایجاد کرده است، زیرا زنان دوست دارند بهترین ظاهر را داشته باشند، اما آنها واقعا به این موضوع فکرنمی کنند که چگونه ماهیچه ها و عضلات صورت خود را ورزش بدهند.

او گفت که عضلات صورت ضعیف، سست و شل می شوند و به تمرین و گردش خون منظم نیاز دارند تا چین و چروکشان کاهش بیابد.

آنها در این کلاس علاوه بر تمرین «شیر»، تمرین دیگری انجام می دهند که در آن گونه های خود را باد می کنند و تمرین به شکل بوسه دمیدن که عضلات دهان را محکم و تقویت می کند و موجب داشتن لب های ثابت و محکم و پر می شود.

هاگن گفت:«اصول مشابهی از سایر تمرینات که برای دیگر اعضای بدن استفاده می شود، درباره صورت نیز به کار می رود. به این وسیله ماهیچه های صورت سفت و محکم می شوند.»

او یوگای صورت را برای کسانی است که زیبایی درونی و بیرونی می خواهند، توصیه کرد:« جنبه احساسی به انداره جنبه فیوزیولوژِیک اهمیت دارد.»

اما او جراحی پلاستیک را رد نکرد. او گفت:« من این کار را برای خودم ممنوع نمی کنم. ممکن است روزی احساس کنم که به این کار نیاز دارم. اما با وجود این، بازهم تاکید می کنم که خاصیت کشسانی و سفتی واقعا مهم و تعیین کننده است، خصوصا اگر عمل جراحی پلاستیک داشته باشید.»

...
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : Prime , shokolat , sadaf , laaya1982 , # پریسا # , زهرا59 , ارزو , arezooo82 , هانیه , آقا صادق
2012/06/04, 01:15 PM
ارسال: #6
 (Print Post)
RE: یوگای صورت

چشم

تمرین ۱ (تمرین چشم)

چشم ها را ببندید و تا حد امکان آنها را جمع کنید، انگار باد تندی از روبرو می وزد و شما چشم های تان را برای محافظت از خاک و خاشاک بسته اید.
بدیهی است که در این حالت فقط چشم ها جمع می شود و بقیه صورت در حالت عادی باقی می ماند. ابروها را گره کنید و پایین بکشید. (مطابق شکل)
پس از ۵ ثانیه به حالت عادی برگردید.
این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۵ ثانیه انجام دهید.
به تدریج زمان را افزایش دهید و به ۱۰ ثانیه برسانید.
فواید : این تمرین علاوه بر تقویت عصب های اطراف چشم و نواحی ابرو مانع از چین و چروک اطراف چشم می شود.



تمرین ۲ (دید افقی)

این تمرین موجب تقویت دید چشم می شود و در عین حال با تقویت بعضی از عضلات چشم مانع از ضعیف شدن آنها می شود.

خطی افقی را در مقابل چشمان خود مجسم کنید. به مرکز این خط خیره شوید.

سپس چشم ها را به آرامی به سمت راست و انتهای خط حرکت دهید.

پس از رسیدن به انتهای خط چشم ها را به آرامی به سمت چپ حرکت دهید، پس از رسیدن به مرکز خط به حرکت ادامه دهید و این بار چشم ها را به انتهای سمت چپ خط برسانید.

سپس دوباره به آرامی به مرکز بازگردید.

این تمرین را ۱۰ بار انجام دهید.

این تمرین خستگی چشم را برطرف می کند.

عضلات چشم تقویت می شوند.

توجه : در این تمرین فقط چشم ها حرکت می کنند نه سر.


تمرین ۳ (دوران چشم ها راست به چپ)


دایره را مقابل چشم های خود مجسم کنید.
حالا چشم ها را از سمت راست دایره که منتهی الیه گوشه سمت راست چشم است دوران دهید و به سمت بالا، سپس به سمت چپ و سپس به سمت پایین و در ادامه به سمت راست حرکت دهید.
دوران باید آهسته انجام شود.
این تمرین را ۱۰ دور انجام دهید.
فواید : این تمرین موجب بهبود دید چشم می شود و از بروز آستیگماتیسم جلوگیری می کند.
همچنین خستگی چشم را برطرف می کند.
عضلات چشم تقویت می شوند.
توجه : در این تمرین چشم ها حرکت می کنند نه سر.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : ثریا , rana , najva , ارزو , arezooo82 , ehsan 10054 , هانیه , habibe
2012/06/12, 02:31 PM
ارسال: #7
 (Print Post)
RE: یوگای صورت
ناحیه پیشانی

پیشانی بخشی از چهره آدمی است، و نقش مهمی در زیبایی چهره انسان دارد. عوامل متعددی در چین و چروک پیشانی نقش دارد از جمله سن، شرایط آب و هوای، آلودگی، فشارهای روانی و افسردگی و انقباضات غیرطبیعی منظور از انقباضات غیرطبیعی، اشاره به افرادی است که عادت دارند به طور پیوسته ابروهای شان را بالا بکشند و موجب پیدایش خطوط در پیشانی شوند.
در رابطه با آلودگی توصیه می شودکه حداقل روزی ۲ بار صورت خود را با آب و صابون بشویید.
افرادی که دچار فشار روحی و افسردگی هستند برای رهایی به قسمت تمرینات آرامش بخش (مراقبه) مراجعه کنند.

تمرین ۱

به نقطه ثابتی در مقابل صورت خیره شوید.

حالا به آرامی ابروها را پایین بیاورید، انگار اخم کرده اید.

پس از ۵ ثانیه ابروها را بالا ببرید و انگار از شنیدن خبری یا دیدن چیزی حیرت زده شده اید.

توجه : ابروها را تا حد امکان بالا و پایین بیاورید.

این تمرین را ۳ بار در جهت پایین و ۳ بار در جهت بالا انجام دهید و زمان آن را به تدریج افزایش دهید و به ۱۰ ثانیه برسانید.

فواید : این تمرین باعث کشش سطح پیشانی می شود و با تمرین مداوم مانع از چین و چروک پیشانی می شود.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : ثریا , ehsan 10054 , هانیه , habibe
ارسال پاسخ 




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان