وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: در رختخواب مطالعه نکنید!
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
لوازم خانگی را که به طور دائمی و منظم استفاده می‌شوند باید در قفسه‌ها و محل‌هایی گذاشته شود که به راحتی قابل دسترسی باشند به طوری که برای دست یافتن به آنها نیازی به خم شدن و حرکات کششی زیاد نداشته باشند.
افرادی که در حین مطالعه کردن و تماشای تلویزیون سر خود را برای مشاهده بالا نگه می دارند، فشار مضاعفی بر ماهیچه های خود وارد کرده که ممکن است باعث انقباض و در نتیجه بروز بیماری های مزمن در ناحیه گردن شود.
به گزارش مهر، "ذبیح الله برجسته" فیزیوتراپیست، با بیان این مطلب افزود:‌ وقتی افراد ناچار هستند ساعات طولانی در یک مکان خاص بنشینند، مانند نشستن در سالن تئاتر بهتر است که به طور متناوب پاهای خود را روی هم انداخته و آنها را در این حالت تعویض کنند، این کار کمک می‌کند که کمر و ماهیچه‌های ران از حالت سکون خارج شود.
وی با اشاره به این که مبتلایان به کمردرد مزمن باید تشک های بادی را کنار بگذارند، گفت: تختخواب موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این خصوص توصیه می‌شود هنگام شب در جای خود حرکت و چرخش و جابه‌جایی داشته باشند و اگر از تشک‌های بادی استفاده می‌کنند، آن را کنار بگذارند.
برجسته با تاکید بر این که مبتلایان به کمردردهای مزمن از بلند کردن وزنه و اشیای سنگین خودداری کنند، تصریح کرد: وقتی به هر دلیل واقعا ناچار می‌شوید که شیء سنگینی را بلند کنید، با خم کردن زانوها و نشیمنگاه کاملا بنشینید و در حین بلند کردن شیء سنگین باید آن را نزدیک بدن خود قرار دهید؛ به طوری که ماهیچه‌های پا، حداکثر فشار بار را تحمل کنند.
این فیزیوتراپیست افزود: لوازم خانگی را که به طور دائمی و منظم استفاده می‌شوند باید در قفسه‌ها و محل‌هایی گذاشته شود که به راحتی قابل دسترسی باشند به طوری که برای دست یافتن به آنها نیازی به خم شدن و حرکات کششی زیاد نداشته باشند.