وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: چگونه استفاده از پاها، مغز شما را سالم نگه می دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تحقیقات جدید نشان می دهد که حرکت دادن پاها برای سلامت مغز بسیار مهم است. در واقع مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات عضلات پا به مغز برای تولید نورون های جدید کمک می کند. این یافته ها به پژوهشگران کمک می کنند تا پیشرفت بیماری های نورولوژیکی و حرکتی را درک کنند.

فضانوردان و افرادی که برای دوره های طولانی مدت حرکات فیزیکی کمتری دارند، تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کنند.
به این دلیل که کم بودن گرانش و همچنین استراحت زیاد در رختخواب باعث کوچک شدن ماهیچه ها می شود و تحقیقات نشان داده است که فعالیتهای عضلانی کم بر کل عملکرد عصبی عضلانی تاثیر می گذارند.

ارتباط بین تحرک و مغز به عنوان یکی از مهمترین مسائل شناخته شده است. به عنوان مثال، ما می دانیم که بخش حرکتی مغز، سیگنال هایی را به نخاع می فرستد تا عضلات خاصی وظایف خاصی انجام دهند.

جالب است، زمانی که برخی از مناطق مغزی مسئول حرکت، آسیب می بینند، مغز سعی می کند خود را از طریق نوروپلاستی تعمیر کند - یعنی توانایی نورون ها برای بازسازی اتصالات خود، باعث می شود که بخش دیگری از مغز را به دست بگیرند.

به تازگی، تحقیقات بیشتر و بیشتر بر تأثیر فعالیت بدنی داوطلبانه بر سلامت مغز متمرکز شده است.

به عنوان مثال، برخی مطالعات نشان داده اند که ورزش می تواند نوروژنز (عصب زایی یا فرایند ساخته‌شدن یاختهٔ عصبی) را تحریک کند - به این معنی که می تواند مغز را به ایجاد سلول های جدید عصبی کمک کند و همچنین با اثراتی که باعث پیری هیپوکامپ مغز می شود، مقابله کند که ناحیه ای کلیدی برای حافظه و اطلاعات در حال پردازش در مغز است.

در حال حاضر، یک مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه سلول های بنیادی عصبی تحت تاثیر کاهش حرکات پاها قرار دارند. سلول های بنیادی عصبی، سلول های بنیادی جداگانه ای هستند که به سلول های مغز و یا نورونی منتقل می شوند.

یافته های این محققان که توسط Raffaella Adami از دانشگاه Università degli Studi di Milano در ایتالیا رهبری شده اند در مجله Frontiers of Neuroscience منتشر شده است.