وبسایت تخصصی ام اس سنتر | بیماری ام اس | مرجع تخصصی ام اس

نسخه کامل: بستری بیماران ام اس در بیمارستان ها از این پس رایگان نیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
اگر بیماران ام اس بخواهند از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنند هیچ تفاوتی با افراد عادی ندارند/ آنچه بیمه درگذشته در مورد بستری شدن بیماران تقبل می کرد؛ امروز قبول نمی کند.


سلامت نیوز : عضو کمیته علمی انجمن‌ام اس گفت: قرار بود تسهیلاتی برای بستری بیماران خاص در سیستم دولتی درنظر گرفته شود که متاسفانه الان این طور نیست.

امیررضا عظیمی در گفتگو با ایلنا گفت: درمان بیماران‌ام اس نیاز به کار تیمی دارد به طوری که تنها نباید یک متخصص مغز و اعضاب در درمان نقش داشته باشد و روانپزشک، مددکار و توانبخشی نیز نیاز است.

وی با اشاره به حمایت‌های مناسب دارویی از بیماران‌ ام اس گفت: اگر چه بیماران‌ ام اس داروهای خود را با سوبسید بسیار خوبی تامین می‌کنند اما اگر این بیماران بخواهند از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنند هیچ تفاوتی با افراد عادی ندارند.

عظیمی با اشاره به اینکه بیماران‌ام اس دو دسته هستند، افزود: دسته اول بیمارانی هستند که با دارو کنترل می‌شوند و از نظر جسمی مشکلی ندارند اما دسته دیگری از بیماران‌ ام اس دچار ناتوانی شده‌اند و دارو‌ها دیگر در درمان آن‌ها خیلی موثر نیست و اینجا توانبخشی است که در درمان آن‌ها تاثیرگذار است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در خارج از ایران مراکزی برای بستری بیماران به منظور توانبخشی وجود دارد، افزود: در دنیا ثابت شده موثر‌ترین شیوه‌ی توانبخشی زمانی بوده است که بیمار برای انجام این کار مدت زمانی در بیمارستان بستری شده است و توانبخشی‌های همه جانبه از نظر حرکتی و تعادلی روی او انجام شده است، نه اینکه چند جلسه فیزیوتراپی کند.

عظیمی با ابراز تاسف از اینکه این مراکز را در کشور نداریم، افزود: مراکز دیگری هم که داریم برای بیماران‌ ام اس هیچگونه تسهیلاتی قائل نیستند.

عضو کمیته علمی انجمن‌ ام اس تصریح کرد: بیمارانی را سراغ دارم که گرچه نیاز به توانبخشی دارند اما هزینه‌ای برای انجام آن ندارند.

وی با اشاره به اینکه در طبقه بالای انجمن‌ ام اس فیزیوتراپی انجام می‌شود، افزود: بیماران‌ ام اس معمولاً معلولیت حرکتی دارند و نمی‌توانند هر روز از راه دور به انجمن برای فیزیوتراپی بیایند و اگر تعرفه این گونه خدمات برای بیماران‌ ام اس نسبت به افراد عادی تا حدی کمتر بود آن‌ها می‌توانستند به مراکز نزدیک خانه‌شان برای این کار مراجعه کنند.

عظیمی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه بستری دیگر برای بیماران‌ ام اس رایگان نیست، افزود: حدود دو تا سه سال پیش بستری بیماران‌ ام اس در بیمارستانهای دولتی رایگان بود اما بعد از یک سال تا یک سال و نیم این رایگانی برداشته شد؛ و بیمار باید هزینه اندکی برای بستری پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: به طور مثال بیماری برای ۵ تا ۶ روز بستری ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کرد اما الان یک بیمار‌ ام اسی برای ۵ روز بستری در بیمارستان دولتی باید ۲۰۰ هزار تومان هزینه بپردازد که این برای بیماران‌ ام اس خیلی سخت است.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: با بیمارستان که صحبت می‌کنیم، می‌گویند برخی از دارو‌ها با تعرفه آزاد حساب می‌شود و بیمه قبول نمی‌کند ازهمین رو با اینکه بیمار در تخت ویژه بستری نمی‌شود و در بخش است باید این هزینه را بپردازد.

عضو کمیته علمی انجمن‌ ام اس افزود: من به بیماری که پولی نداشت گفتم برود و در بیمارستان بستری شود و گفتم حداکثر هزینه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان می‌شود اما بعد هزینه بستری آن بیمار ۲۰۰ هزار تومان شد.

به گفته وی؛ قرار بود بیماران خاصی که دفترچه‌شان خاص است حداقل برای بستری در سیستم دولتی تسهیلاتی برایشان در نظر گرفته شود که متاسفانه الان این طور نیست.

عظیمی در پاسخ به این سوال که ازچه زمانی هزینه بستری شدن در بیمارستان برای بیماران‌ام اس رایگان نیست، افزود: زمان آن رادقیق نمی‌دانم، من این را شنیده‌ام و مطمئن نیستم و ممکن است بیمارستان به بیمارستان این وضعیت فرق کند. اما در ‌‌نهایت آن چیزی که بیمه درگذشته در مورد بستری بیماران تقبل می‌کرد الان دیگر قبول نمی‌کند.

منبع : گفتار نیوز
13 بهمن 92

.
مگه قبلا رایگان بود ؟
تصور من این بود که فرقی بین بیمار ام اس با دیگران نبود و بسته به تعهدات بیمه برای بستری هزینه دریافت میشد.
آره واقعا مگه قبلا رایگان بود
نمی دانستم قبلا رایگان بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(2014/02/02, 11:59 PM)پویش نوشته است: [ -> ]نمی دانستم قبلا رایگان بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اینطور میگن......،،
smilingsmilingsmilingsmiling اینم از لطف دولت ..........laughing3laughing3laughing3laughing3laughing3 عجب عجب

خوبه دیگه از این به بعد بیمارستان هم نمیریم N_aggressive (35)N_aggressive (35)N_aggressive (35)N_aggressive (35) و در خانه خودمان مداوایمان را انجام خواهیم داد به امید موفقیتهای بعدی laughing3laughing3laughing3نخطه سر خط ................ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

عاقا معلوم کنید چه چیزایه دیگه ای قراره برای ما هزینه بر بشه آیا نفس کشیدن در هوای سالمو پاک رایگان خواهد بود بعداااااااااااااااااااااااااااا یا باید برای نفس کشیدن و آب سالم و گوارا خوردن هم هزینه بدیمو .......... و این داستان ادامه دارد .............................................................................................

آخرشششششششششششششششششش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من هم یادم نمیاد برای پالس گرفتن هم چیزی رایگان بوده باشه اما
خب همیشه بعد چند روز پالس گرفتن میرفتم تسویه حساب بگیرم از بیمارستان
حسابداری یه فاکتور میداد و میرفتم مددکاری بیمارستان تائید میکرد (فکر کنم بعد اون کمتر از 10% هزینه را خودم پرداخت میکردم به صندوق)
کلاً اون موقع هم که رایگان بود به ما چیزی نرسید اصولاً رایگان بودن چیزی تو این مملکت بیشتر جنبه طنز داره الانم که کلاً قرار نیست رایگان باشه angry2
حالا قرار بوده درگذشته رایگان بشه که توی همون گذشته رایگان نشده،قضیه تموم شد رفت.
بیمه ی بابای من بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد اگه بیمارستانای تامین اجتماعی برم خدماتش رایگانه ولی خوب جاهای دیگه پول میدمicon_cry
صفحه ها: 1 2